• lavender

    Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

    Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

    Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

  • Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Carla300

    Minnie: Va skönt!:) Jag måste vänta ända till vecka 21 på rul... Men organen syns bättre då förståss.

  • Florimell

    Själva provet var en piece Of cake, lite mer fascinerad av hur man kunde se nålen gå in till fostret, som vinkade glatt. Bebisen hade ett jättefint hjärta, och det kändes skönt i alla fall. Fick reda på vad som drog ner siffrorna, och det var att nackspalten var 2,8, mot rekommenderade maxet på 2,5. Nu återstår en veckas väntan...

  • Wheeli

    Hej! Vi va på fosterdiagnostik i torsdags och fick 1:2 för ds, 4,9mm nackspalt. Hon är i v13.. Tjejen mår jättedåligt såklart, vi fick tid för mkp på tisdag som även är tjejens födelsedag. Hoppas på snabbt och ett bra provsvar!

  • idab84

    Åh fy va jobbigt wheeli!!
    Hoppas hoppas såå för eran skull... Det är ju trotts allt inte så ovanligt att ha 1:2 men ändå få friskt barn så tappa inte hoppet!

    Uppdatera gärna

  • Jolly23

    Hur har det gått för dig Ida? Såg att fvp var bra, skönt!!:) se ni varit på nått mer ul?

  • idab84

    De har gått bra gör mig :) bebisen hade ju som sagt inte ds,, och slutade läcka fostervatten några dagar efter provet o har inte haft några andra komplikationer,,
    Va på rul i torsdags och fick se en helt fantastisk POJKE :) ja har 2 flickor sen innan så blev redigt chockad vill ja lova :) bf är samma som innan 2/9 så nu hoppas ja att ja haft min beskärda del av oro och bara ska få njuta nu :)

  • Jolly23

    Vad skönt!!:) var det nackspalt eller blodprovet som drog ner resultatet? Vet du hur bred nackspalt han hade?
    Kul med en pojk när du redan har 2 flickor:)

  • Wheeli
    idab84 skrev 2013-04-06 11:49:56 följande:
    Åh fy va jobbigt wheeli!! Hoppas hoppas såå för eran skull... Det är ju trotts allt inte så ovanligt att ha 1:2 men ändå få friskt barn så tappa inte hoppet! Uppdatera gärna

    idab84 skrev 2013-04-06 11:49:56 följande:
    Åh fy va jobbigt wheeli!! Hoppas hoppas såå för eran skull... Det är ju trotts allt inte så ovanligt att ha 1:2 men ändå få friskt barn så tappa inte hoppet! Uppdatera gärna

    Mm, finns endel solskenshistorier men alla som fått dåliga svar kanske inte skriver.. Jag vet inte vad de va som fick risken så hög... Nån annan som haft just 4,9mm? Vad hade ni för risk? Får hoppas att vi har svar innan helgen å att de är ett bra svar.
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!