• Wielkip

    GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?

    Istället för att det skapas hundra trådar varje vecka av folk som har vissa symtom som undrar ifall det kan vara tidiga grav-symptom tänkte jag starta en där ni som VARIT/ÄR gravida kan berätta vilka symptom ni hade innan ni plussade.

    Så tjejer, vad hade ni för symptom de första 5 veckorna i er graviditet?

  • Svar på tråden GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?
  • Maria1210

    Åh vilken rolig tråd.

    Med mitt första barn hade jag ont i brösten, mer än vanligt. Och hemskt morgon illamående till ca v 12. Är nu gravid med mitt andra :) haft ont i brösten sen innan beräknade mensen o när den inte kom så tog jag ett test, plus :)

    Liite illamående nu men välsdigt lite, känner mig som nöjd.. alltså inte sugen på nånting, mer att allt känns icke frestande. Och känner mig litw uppsvälld om magen.

    Lycka till alla:)

  • Dalhia

    Jag har inte känt nånting i brösten och gör fortfarande inte (v5 +1) men illamåendet började tidigt och även trötthet. Har tack och lov inte spytt någonting men blir illamående när jag äter socker (vilket känns väldigt tråkigt ;) ). Och klåda, har galen klåda. 

  • Pyrola

    Hängde här hela december och läste - tills jag plussade, så nu tänkte jag bidra med de symtom jag kände:

    - Konstant, men svag molvärk i nedre delen av magen.
    - Huvudvärk
    - Det drog och gjorde ont tidigt i ljumskarna
    - Har till och från sen dess känt mig väldigt törstig och har av förklarliga skäl även fått springa lite mer på toa än vanligt.
    -Ökande, vitaktiga, flytningar

    Detta kände jag ÄL + 5  och gör fortfarande till och från.
    Testade negativt BIM -6 
    Testade positivt BIM - 1 och är nu inne i v 7. 

  • 26number1

    Jag fick väldigt stora bröst och känsliga bröstvårtor i ca vecka 4, lite "bubblig" i magen men jag anade ingenting. Gick faktiskt bara och väntade på mensen när min app NaturalCycles bad mig göra ett graviditetstest :) Den appen har hjälpt mig hitta ÄL trots otroligt oregelbunden mens (ibland 70 dagar mellan mensen) så jag är överlycklig att det äntligen tagit!

  • familjekatt

    Mitt säkraste graviditetstecken var att jag inte kände mig gravid för fem öre. De gånger jag haft ont i brösten, varit trött och illamående har jag inte varit gravid.

  • Vill vara gravid

    Hej!


    Det började med migrän och fortsatte med illlamående och illaluktande kiss. Upplevde även att jag hade utspänd mage.


    Gjorde ett graviditets-test på morgonen men de visade sig vara negativt. 


    Bör jag ta ett till?

  • jvd89

    Min mens är rätt oregelbunden och skulle ringa min gynläkare för att få en tid och kolla så allt är bra. Tog ett test som jag "visste" skulle visa negativt bara så jag kunde säga det till min gynläkare. Jag gjorde testet och det tog 30 sekunder sen visade de ett starkt pluss. Jag blev så sjukt chockad och förvånad men otroligt glad. Sprang in och väckte min sambo som oxå blev superglad. Åkte till Apoteket och köpte ett digitalt test som visade gravid 1-2. Väldigt tidig graviditet än så länge men de symptomen jag har är lite molvärk, rätt trött och superont i brösten och även bröstvårtorna.

  • Trallallaa

    Jag plussade för en vecka sen (första barnet). Har bara haft mens var 3e månad och det var egentligen nästan 2 månader till BIM. Jag brukar få ont i brösten ca en vecka innan mens, och det fick jag ca 2 veckor innan jag plussade nu, så jag trodde att mensen var på väg tidigare än väntat. När mensen inte kommit efter en vecka tog jag ett test som var negativt, och några dagar senare ett till som också var negativt. Ytterligare 3 dagar senare tog jag ett på eftermiddagen, och till min stora förvåning blev det ett plus efter bara 30 sek. Vi har försökt sedan april, men det har varit svårt att "pricka rätt" eftersom jag har haft mens så sällan.

    Mina symtom innan + var alltså bara väldigt ont i brösten. I hela brösten, inte bara bröstvårtorna, och jag har fortfarande väldigt ont. De har också redan vuxit lite (har stora bröst från början).
    Efter + har jag blivit gasig och lite trög i magen, och har också molvärk från och till. Jag har bara mått illa lite, mest har jag halsbränna.

Svar på tråden GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?