• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Mia)

    Känner mig lite skurkaktig. Jag fick just ett sms från Mr Malmö. Och jag som har glömt mobilen hemma nu när jag ligger här ute och solar. Rackarns då. Vilken otur. Oskyldig

    Jag ska lägga in en bok på min shuffle och sen ska jag ut och sola och glömma mobilen hemma. Då minskar det dåliga samvetet lite kanske. Ja min sk. dejtmobil då. En med anonymt kontantkort i sig. Någon annan än jag som har dubbla mobiler för att slippa lämna ut sitt riktiga? 

  • Sofia1970

    Ja, det har jag. Vill kunna ge ut nummer och prata med folk lite mer persoligt utan att de ska veta exakt vart jag bor, vad jag jobbar med och min årsinkomst tack så mycket! :D

  • Sofia1970

    Är det föresten så att det är stor aktivitet precis när man skapat en profil på en dejtingsida och sen lugnar det ner sig efter ett tag?

  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-07-31 12:58:53 följande:
    Är det föresten så att det är stor aktivitet precis när man skapat en profil på en dejtingsida och sen lugnar det ner sig efter ett tag?

    Min erfarenhet är att det är så. Likaså om du varit borta ett tag. Folk ser ett nyt ansikte som inte vet att dom är en skitstövel än och då smyger dom sig på. Jag gör ju lite samma sak. Spanar in dom som är nya lite extra.
  • Anonym (Hopplös:))
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-31 12:54:47 följande:
    Känner mig lite skurkaktig. Jag fick just ett sms från Mr Malmö. Och jag som har glömt mobilen hemma nu när jag ligger här ute och solar. Rackarns då. Vilken otur. Oskyldig

    Jag ska lägga in en bok på min shuffle och sen ska jag ut och sola och glömma mobilen hemma. Då minskar det dåliga samvetet lite kanske. Ja min sk. dejtmobil då. En med anonymt kontantkort i sig. Någon annan än jag som har dubbla mobiler för att slippa lämna ut sitt riktiga? 
    Nej jag har mitt vanliga nummer men det är hemligt så de kan ändå inte kolla upp mig
    Jag orkar inte hålla på med olika telefoner/simkort och grejer. Lämnar inte ut mitt nr förrän jag känner mig säker och då kan de gott få mitt riktiga
  • Anonym (Hopplös:))
    Sofia1970 skrev 2011-07-31 12:58:53 följande:
    Är det föresten så att det är stor aktivitet precis när man skapat en profil på en dejtingsida och sen lugnar det ner sig efter ett tag?
    Absolut! Så mycket mail som jag fick när jag skapade konto på SD eller HP har jag inte fått sedan dess även om besöken på SD ökade kraftigt när jag bytte profilbild De trodde det hade dykt upp en ny person :-P
  • Ernst Hugo
    Sofia1970 skrev 2011-07-31 12:51:00 följande:

    Vad innebär det att sakna x-faktor?


    Det där som gör att 1+1=3 när helheten blir mer än summan av ingridienserna  Solig
    Come on katten - det svänger ju...
  • Kinga
    LivingEasy skrev 2011-07-31 03:50:01 följande:

    Grejen med bagage är väl att alla har det. Och att träffa nån utan upplevelser och bagage kommer ju inte funka heller. Det är ju genom bagaget man lärt sig ett och annat. Sen när man inte är klar med sin bakgrund eller att den präglat dig på ett negativt sätt. Ja då är det ett problem..
    Som när jag föreslog för en tidig sambo att vi skulle simmaeller träna ihop. Nä det  går jag inte med på för det gjorde jag ihop med ett ex och han sket i mig fullständigt på gymmet... Vilken inställning liksom. Skolboksexempel på att inte hanterat sitt bagage.

    Mitt egna personliga bagage kan ju va en ganska krass syn på kvinnor med oupplarat bagage   .

    (tror ni det går få in ordet bagage fler gr i ett inlägg ^^) 

    Alla bär vi på oppklarat bagage som förr el. senare kommer påverka förhållandet.
    Frågan blir då snarare i vilken utsträckning det påverkar och huruvida det går att hantera inom ramen för förhållandet. 
    Menar du verkligen att du ngnsin träffat ngn helt utan smärtsamma erfarenheter som påverkat vad ni haft ihop? :)
     
     
     
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!