• Lully Hill

    45 år och planerar IVF

    Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

    Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

    I denna tråd spirar hoppet för oss!

    Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

    Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

    Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

    Kramar från Lully 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

    Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

    Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

  • Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • criss00

    Önskar er all lycka till Lully Hill, Myran6801 och Kalimero och om det är någon annan som påbörjat!! Glad
    Vi håller alla tummen för er!

  • Lully Hill
    criss00 skrev 2011-10-12 19:51:49 följande:
    Önskar er all lycka till Lully Hill, Myran6801 och Kalimero och om det är någon annan som påbörjat!! Glad
    Vi håller alla tummen för er!
    Tack så mycket!
    Jag sticker tidigt i morgonbitti till Athen för immunbehandling så nu är jag igång med mina planer. Se min andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

    Det känns jättespännande!

    Kalimero o Myran så roligt att ni träffades! KÄnde ni till varandra till  utseendet innan eller hur visste ni vem ni var? Vart går ni förresten?
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • myran6801

    Lully, vi har träffats en gång tidigare irl då vi beställde Inofolic gemensamt! Lycka till i Athen!

  • Lully Hill
    Zinfandel skrev 2011-10-12 21:30:23 följande:
    Lycka till imorrn Lully {#emotions_dlg.flower}
    Tack vännen! Önskar du varit med så kunde vi göra det till sammans!
    Kram
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Zinfandel
    Lully Hill skrev 2011-10-12 21:48:06 följande:
    Tack vännen! Önskar du varit med så kunde vi göra det till sammans!
    Kram
    Får får köra telepati London/Aten om det behövs nån nästa gång för dig ;)
  • myran6801

    Inget svar fr CFC, de har tydligen problem med sin mail fortfarande. Men jag kör igång med sprutorna imorgon hur som helst!

Svar på tråden 45 år och planerar IVF