• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • callimero

Rent ut sagt skit ja Zinfandel.

Bra och starkt av dig att skriva brev och sammanfatta. Det står på min att-göra lista. Intressant att höra vad du får för reaktioner!

Jag har drabbats av att äggblåsor stuckit innan ÄP. Men risken blir mindre med Orgalutran. Värst var det när jag sprayade första försöket och samtliga ägg var borta på ÄP. Men oroa dig inte Lully, det är inte speciellt vanligt! Om dina var 20 + 18 igår så är det nog alldeles lugnt. Mina har varit större och det har framför allt varit en som varit större i stl och då dragit med sig de mindre.

• callimero
    Lully Hill skrev 2011-10-18 17:17:21 följande:
    Skit också!  Kramar!
    Åker du ned för inseminering nu då eller satsar du på nästa cykel och IVF?
    Jag åker på fredag. Ska ta Ovitrelle imorgon kväll. Har bokat donator, flyg och tid på CFC.
  • Lully Hill
    callimero skrev 2011-10-18 17:37:10 följande:
    Jag åker på fredag. Ska ta Ovitrelle imorgon kväll. Har bokat donator, flyg och tid på CFC.
    Åh håller tummarna för dig!! Vi kanske ses där ner på fredag för jag skall få tillbaka äggen då. Om det blir några förstås
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Jag är bara jag
    callimero skrev 2011-10-18 16:45:31 följande:
    Har du endast gjort korta? Nackdelen med den är just att få till jämna blåsor. Därför har jag ibland tagit p-piller innan som en form av mjuk nedreglering och då fått jämnare stl.

Jag har kört 12 IVF och är väl less på nålar med, men skulle hellre se ut som ett durkslag än vara barnlös. Då har jag tagit Fragmin efter ET med blåprickig mage som följd. Ibland brukar jag fascinerat tänka på att de flesta helt enkelt ligger sig till ett barn, tänk om de visste...
    2 korta,2 långa och 3 Boston har jag gjort. Plus sprutor inför insemination så 8 ggr totalt med sprutor. Ingen logik i vad som funkar-gick till ET med långa och korta 1 gång vardera. Här blir det Innohep nästa graviditet för Trombyl verkar inte räcka...

Vi ska ju gå över till EA så barn bara ska det bli,bara det att jag inte tror på IVF för egen del. Tror inte på mina egna ägg längre. Och vems barn vi får kvittar numer och tänk i början var jag t.o.m anti mot IVF! Man ändrar sig med åren man försöker...
  • Zinfandel
    callimero skrev 2011-10-18 17:36:28 följande:
    Rent ut sagt skit ja Zinfandel.

Bra och starkt av dig att skriva brev och sammanfatta. Det står på min att-göra lista. Intressant att höra vad du får för reaktioner!
    Jag kommer att skicka det även till landstinget som ju även bekostat de flesta försöken. Antar att det kan ligga i deras intresse!
  • myran6801

Zin, tycker du är stark som skriver! Det är så lätt att man inte orkar ta tag i det. Kram

• Lully Hill
    Zinfandel skrev 2011-10-18 20:27:37 följande:
    Jag kommer att skicka det även till landstinget som ju även bekostat de flesta försöken. Antar att det kan ligga i deras intresse!
    Duktigt tjejen!! Gogirl!

Vad säger du om ett till SVT redaktionen för "Barn till varje pris"?
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Zinfandel
    Lully Hill skrev 2011-10-18 20:49:24 följande:
    Duktigt tjejen!! Gogirl!

Vad säger du om ett till SVT redaktionen för "Barn till varje pris"?
    Njae, jag vill inte vara offentlig i detta pga att jag är företagare, annars hade jag tveklöst gjort det!
  • myran6801
    Godmorgon, just avklarat vul. Den stora hade nu blivit 17-18 mm och de små runt 5-6 mm. Doktorn trodde inte de små skulle hinna ikapp, i sånt fall borde de varit runt 10-11 mm. Så frågan är, hur gör vi nu? Om jag visste att den stora innehållet ngt skulle det vara lättare men jag har ju varit med om två ggr att av fem sex folliklar fanns det bara ägg i en. Tänk om denna enda är tom......Ska kontakta CFC o höra hur vi går vidare. 

Lully Hill, lycka till idag. Uppdatera oss på hur det gått.
  • callimero

Svårt myran, du är i princip i samma läge som mig. Min var 17 mm och någon av de små pyttarna var faktiskt 4-5 mm och det finns inte en chans att så små tar sig. Fråga CFC om ni kan få IVF till ett reducerat pris med en enda follikel? Annars skulle jag göra insemination med Ovitrelle innan för att pricka rätt.

Håller tummarna för dig som bara den idag Lully!

Svar på tråden 45 år och planerar IVF