• Lully Hill

    45 år och planerar IVF

    Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

    Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

    I denna tråd spirar hoppet för oss!

    Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

    Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

    Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

    Kramar från Lully 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

    Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

    Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

  • Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Zinfandel
    Lully Hill skrev 2011-10-30 17:36:59 följande:
    Julhelgen! Det kan ju bli bra!
    Kan du vara lite ledigt då också? Eller är det en tid på året då du har fullt upp? 
    Har de sagt till dig vilken dos Medrol du skall ta? Nyfiken att höra vad ordinationen hos CFC är på det. 
    Japp, det är därför jag väntar till dess Skrattande Doserna kommer att anpassas efter behandlingens gång!
  • myran6801
    Lully Hill skrev 2011-10-30 17:01:56 följande:
    PS.
    Myran o Kalimero; Glömde erkänna att jag också fubbat nu! En Capuccino/dag i 3 dagar. Och 1 glas vin i går. 
    Härligt, jag festade på lite champagne i fredags och kaffe idag, gott gott. Kram kram
  • Lully Hill
    Zinfandel skrev 2011-10-30 20:08:26 följande:
    Japp, det är därför jag väntar till dess Skrattande Doserna kommer att anpassas efter behandlingens gång!
    Toppen till julhelgen och justerade doser
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Lully Hill
    myran6801 skrev 2011-10-30 20:07:06 följande:
    Lully, jag vet inte hur man räknar ut TD vid insemination. Någon som vet?

    Kom just hem från söndagsmiddag hos vänner. Jag är gudmor till två av deras tre barn vilket jag är sååå glad och stolt över. Det är världens sötaste och goaste barn!!!!!

    kram kram
    Man skall ju få mens 14 dagar efter ägglossning. ÄL var väl planerad samma dag som inseminationen väl? Isåfall borde det också bli på fredag.

    Jag har två gud söner, en 8 månader och en 15 mån. Världens goaste och sötaste. De är lite mina bebisar också brukar jag säga och deras mammor håller med! 
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • myran6801

    Lully Hill, aha då har vi TD samma dag. Men jag har kort cykel, normalt 24-25 dgr, hur räknar man då? Men iochförsig så tar jag proggisar så då kanske fredag blir rätt iallafall.

    Visst är det underbart med gudbarn, jag är mina gudbarns föräldrar evigt tacksam för att delar med sig av sina finingar.

  • Lully Hill

    Även om man har kortare cykel så har man 14 dagar till mens. Vid kortare cykel så är det ägglossning på dag 10-11. Det är det vanligaste.

  • Lully Hill

    Hej trådvänner!
    Hoppas allt är väl med er och att ni mår bra!
    Ja, jag har nu kommit till sista dagen innan TD! och vet ni, jag VILL INTE testa! 
    Konstigt kan en del nog tycka men jag går omkring och " är kanske gravid" och det vill jag inte sluta vara!  Det är underbart att gå om kring och vara "kanske gravid" !
    Det är bättre än att få svart på vitt i morgon att man inte är det. Något annat har jag ju inte upplevt under min långa resa.. Hur det skulle kännas att stå där med stickan och det är ett plus!! Jag kan inte föreställa mig det! 

    Jag har ju en gång i mitt "tidigare" liv innan alla IVFer och göra barnprojekt varit i den situationen. Den gången då jag blev gravid spontant efter att ha slutat med p-piller. Det slutade ju tyvärr i MF i v 12. Sedan dess har jag aldrig plussat. Men detta var 10 år sedan och det låg ingen uppbådad kraft och energi bakom så hur det kändes det minns jag inte ens. Känns som det aldrig hänt!

    Det är ovärderligt att ni finns här kära FL-vänner!! Jag vill krama om er alla i en stor gemensam Bamsekram! Vi som håller på med dessa görabarn-projekt sedan länge tror jag har slutat att informera sin omvärld IRL. Vi orkar inte med deras ständiga frågor "Hur går det?" och de kan aldrig riktigt förstå. Vi har inget riktigt stöd i verkligheten men här finns det! Hos er som verkligen vet vad jag går igenom! Det är underbart och tack fina tjejer!

    Nu skall jag njuta av min sista "kanske graviddag". Imorgon får vi se om jag är tillbaka till den hårda verkligheten eller om en ny värld öppnar sig! 

    Puss o Kram på er!

    /Lully


    Varje litet steg är ett steg framåt
  • callimero

    Ahh, jag känner så igen mig i din motvilja att ignorera test Lully. Helst vill jag bara vänta, nu vet jag knappt när jag har BIM heller då jag inte fick mens och den brukar inte heller komma prick 14 dagar efter ÄL heller. Så jag väntar.

    Hoppas få läsa glad-nyheter här imorgon!

    Bamsekram tillbaka och håller helt med om att det inte går att beskriva för utomstående vilken livskris det är. I början när jag var säker på att lyckas berättade jag glatt för vänner, men nu orkar jag inte med en enda fråga till så jag håller det för mig själv. Vore fantastiskt om man fick överraska alla med en tjock mage i framtiden.

  • Lully Hill

    Vilket Prgesteronhelvete!!!
    Jag borde ju vara erfaren men även den mest rutinerande kan göra ett misstag!
    Jag sitter på toan i godan ro här på jobbet och skall stoppa in en ny vaggis.
    Jag råkade ha den i byxfickan! Första och sista gången! Ha den inte i byxfickan! 

    Jag sitter som sagt där, tar fram den och tänker lite dumt vad konstigt mjuk den är?! Och så trycker jag till på den! Var på skiten exploderar och Progesteronsörja sprutar ut över mig och väggarna på toa!!

    Suck, nu har jag i lönndom städat toa, själv är jag helt fläckig på tröjan men som tur är kunde jag vända bak och fram på den och sätta på mig en kavaj över. Jag tror inte någon märker nått!

    Har jag sagt att jag hatar Prog-träsket?!


    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Sissan

    Lully Hill
    håller alla tummar i världen för dig imorrn
    javisst e kanske vara gravid känslan på nått vis "skön" för guu vad man drömmer , tänker och planerar..
    kramar kramar

Svar på tråden 45 år och planerar IVF