• Lully Hill

    45 år och planerar IVF

    Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

    Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

    I denna tråd spirar hoppet för oss!

    Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

    Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

    Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

    Kramar från Lully 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

    Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

    Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

  • Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Sissan

    vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaavad säger duuuuuuuuuuuuuuuuuustort stort graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaattis 

  • Inanna Li
    Lully Hill skrev 2011-11-04 07:43:09 följande:
    jag har plussat!!!!
    Stort grattis! Det är du verkligen värd efter allt kämpande! Jag har länge smygläst denna tråd då jag själv är på väg att bli överårig i IVF-sammanhang! Och flera jag känner från andra trådar finns ju här!
  • callimero
    Lully Hill skrev 2011-11-04 07:43:09 följande:
    jag har plussat!!!!
    Wow!!!!!!!!!! Det är ju helt antastiskt Lully! SoligFörvånadSkrattandeSolig

    Hur var det nu, testade du dina värden FSH etc innan du körde igång?

    Och alla läkare jag träffat som sagt att det inte finns någon som blivit gravid med IVF över 43. Här skulle de läsa!
  • linköping68

    STORT GRATTIS! Underbart!
    Håller med Kalimero...... här borde läkare läsa om att det visst går. Man kan inte dra alla över samma "inte-bli-gravid-efter-40år-kam"
      

  • callimero

    Här bidde det tyvärr inget av min insemination. Börjat småblöda imorse, tog ett test och nada. Hade inte så stora förhoppningar men ändå tungt. Funderar nu på om jag ska köra en IVF innan jag börjar nya jobbet. Men det blir på håret då jag börjar om 2 veckor.

    Jag tycker du ska fota ditt test bredvid ditt körkort Lully! Så kan jag maila det till min gamla gaggiga klinik!

  • Lully Hill

    Åhh tack kära ni!!
    Jag vågar inte njuta för jag nojjar om att det kanske är ett spökstreck. Att embryot redan dött och att jag ändå får mens snart. Så här kommer jag hålla på och jag inser ju att det ännu är en låååång väg kvar!

    Men i vartfall kan vi konstatera att immunbehandlingarna har effert, Dr G och Dr D och allt vad de heter är på rätt spår!! Det inger ju hopp för alla!!
    Jag har inte plussat på 10 år och gör det efter första gången jag fått immunbehandling!! Oavsett hur det går nu så har något hänt i kroppen!!!

    Min man vågar inte hoppas men jag har sagt njut och var glad så länge det varar. Går det åt skogen så får vi ta det då!! Jag har en alkoholfri bubbel hemma och det skall jag öppna i kväll!

    Kram alla!   


    Varje litet steg är ett steg framåt
  • callimero

    Tillåt dig att njuta så mycket du kan Lully! Klart det inte är ett spökstreck.

    Och det måste ju bara vara så att dina behandlingar gjort susen. Jag ska läsa bakåt i tråden och uppdatera mig nu.

  • Lully Hill
    callimero skrev 2011-11-04 10:38:23 följande:
    Här bidde det tyvärr inget av min insemination. Börjat småblöda imorse, tog ett test och nada. Hade inte så stora förhoppningar men ändå tungt. Funderar nu på om jag ska köra en IVF innan jag börjar nya jobbet. Men det blir på håret då jag börjar om 2 veckor.

    Jag tycker du ska fota ditt test bredvid ditt körkort Lully! Så kan jag maila det till min gamla gaggiga klinik!
    Åh gumman!! Trist! Styrkekram!

    Ladda nu för IVF om du känner för det, skit i jobbet. Blir du gravid och har börjat nytt jobb, so what. Jorden går inte under för det, snarare tvärtom . Du får ta en liten olägenhet på jobbet men det får det vara värt! Om du vill skall du inte låta dig hindras av jobbet!

    Kram
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Lully Hill
    callimero skrev 2011-11-04 09:52:11 följande:
    Wow!!!!!!!!!! Det är ju helt antastiskt Lully! SoligFörvånadSkrattandeSolig

    Hur var det nu, testade du dina värden FSH etc innan du körde igång?

    Och alla läkare jag träffat som sagt att det inte finns någon som blivit gravid med IVF över 43. Här skulle de läsa!
    Jamen, det är väl inte konstigt om ingen över 43 blivit gravid! DE GÖR JU INTE IVF PÅ KVINNOR ÖVER 43 I SVERIGE!! Dessutom är vi ju så få, vi gamlingar ! "Alla" kvinnor har ju redan fått barn innan de blir så här gamla. Man kan inte dra alla över en ålderskam.

    Dessutom finns det kvinnor utomlands som är äldre och fått barn med egna ägg, Det är väl ingen statistik som de insnöade IVFläkarna i Sverigen ens ids att titta på. Finns den statistiken ens offentlig, och hur gammal är den i så fall? Från 90-talet kanske?. 

    Nä, jag testade inte FSH innan sprutstart. Dr D ville det men CFC nämnde inget om det så jag körde på. Jag hoppades på bra värden. Jag hade liksom itne tid att vänta. Tiden går ju.  Jag hade ätit 7Keto, d-vitamin, rosenrot, folsyra och omega 3 innan.
    Jag tror det kan vara idé för oss äldre att ta en period innan och stärka upp oss med lite tillskott och sedan köra. Jag vet inte.
    Varje litet steg är ett steg framåt
Svar på tråden 45 år och planerar IVF