• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-11 23:48:18 följande:
    Jag kanske är feg men jag vill verkligen inte bli särbos. det skulle var krångligt, snålt, ta för mycket energi och i slutändan känns det som att det skulle såra mig mer ändå. Och för den delen så vill jag ruska om honom, jag vill inte göra honom ledsen.

    Jag flyttade hemifrån när jag var 16, rakt ifrån en stor familj till att bli sambo. så jag har aldrig bott ensam, jag tror att jag skulle klara av det utmärkt, men det är inget jag skulle må bra utav.

    Jo jag har förklarat tidigare, men jag kan inte välja tillfällen. När vi umgås har vi det jättebra och om jag tar upp det då så tycker han bara att jag förstör det mysiga och att jag alltid tar upp saker när vi har det bra som gör att han ifrågasätter om vi har det så bra.

    Och om jag tar upp det när han är hemma och spelar dator tillexempel så hör han mig inte, det går inte ens in i huvudet. utan tre minuter efter jag sagt nått kan han ropa: älskling, sa du något?
    Ja... om du låter dig skrämmas till "tystnad" så är det ju det där du väljer att leva med och få. För om han så fort du försöker ta upp något som är problematiskt i relationen säger att "ni inte har det så bra"; så är det ju faktiskt ett indirekt hot, om att han kanske kommer lämna dig om du framhärdar och försöker åstadkomma en förändring. Sen kan du tjata hur mkt du vill, men så länge du accepterar det, och backar, så lär han ju hållas med vad han gör. (för människor är i regel ganska bekväma av sig, och gör det som fungerar)

    Ett tips är en bok som är RUSKIGT bra; "kvinnors vrede"; den förklarar lite hur man istället för att vara ens om gnatar och tjatar faktiskt kanske åstadkommer en förändring. Utan att behöva "gräla" för det. Gräl brukar mest bara bli destruktivt.. Och inte leda till någon förändring alls.
  • Anonym

    till en vän:

    "A. jag är så less på att du svarar så sällan på mail och sms. Jag hör dig säga att "allt är bra", men jag vet ärligt inte om jag tror på det. Jag undrar varför du har så många bilder på alkohol på din sida på FB; du har fler bilder på öl och vin och drinkar där än du har på dina barn!! Herregud människa.. Håller du på och dövar dig själv med spriten? Är det därför du undviker mig, för att du vet att jag vet hur man tar sig ur det där?

    Jag tror du vet att jag skulle rubba hela din värld, om du lät mig. Men vet att du antagligen inte har modet att låta mig.. Jag skulle aldrig villa komma emellan dig och din fru,men ärligt, hon har behandlat dig sämre än hundskit och jag hör hur du kämpar med att "förstå och förlåta" och jag har varit där, och vet hur det känns.. och jag önskar så att du slapp gå igenom samma helvete som jag! Du är värd så mycket mer än så! EN STOR VARM KRAM TILL DIG MIN VÄN; vi kanske ses någon gång i framtiden,när du slutat springa.. (för jag har vare sig möjlighet att "rädda dig" eller förändra dina val; jag bara har kärlek i hjärtat till den fantastiska människa du är)"

  • rosagubbe

    till min närmaste tjejkompis:
    Åh din dumma fan! Kan du inte fatta hur jävla dumt och korkat det är att slösa tid på någon som S? Han har redan fått dig att gråta floder, han har förolämpat dig och tillochmed hotat dig! Varför försöker du ens få en relation med en människa som behandlar dig värre än hundskit? Du borde säga till på skarpen åt honom att dra dit pepparn växer och lämna dig ifred! Jag vet att man inte kan bestämma över vem man älskar, men ibland får man helt enkelt stänga av motorn till hjärtat och köra på med hjärnan istället. Du vet mycket väl att han inte förtjänar dig och att du kan få så mycket bättre än honom. Massor med kramar till dig gumman <3

    Till killen som tjejkompis är så kär i:
    Du ditt genomruttna as! Jag önskar dig allt ont och allt lidande som finns på denna jord. Jag önskar någon misshandlar dig så brutalt att du dör och sedan återupplivar dig enbart för att hyvla bort huden från din kropp och sedan slänga dig i syra! Jag hoppas en rabiessmittad hund kommer och biter av kuken av dig och att du förblöder sakta och smärtsamt. Jag hatar dig så innerligt för allting elakt du sagt och gjort min min vän, jag ber för den dag då du blir överkörd av en bil för att sedan bli mosad av en långtradare! Dö ditt jävla as och lämna henne ifred! Du förtjänar inte henne, du förtjänar inte ens att andas samma luft som henne! Du är en sorglig ursäkt till människa! 

  • Anonym

    Till mina grannar

    Varför är det ALDRIG tyst hos er?

    Hur orkar ni vara vakna dygnet runt?

    Vad är det för fel på era barn som skriker hela tiden.

    Varför skaffade ni ens barn när ni ber dom att hålla käften när dom gråter?

    MÅSTE ni banka i väggar och möbler, folk sover på nätterna.          

  • Anonym

    Till mannen i mitt liv:

    Det handlar inte om att hitta någon man vill gå till sängs med, det handlar om att hitta någon man vill vakna upp bredvid. Det handlar inte om att hitta den man vill leva sitt liv med, det handlar om att hitta den man inte kan leva utan. För världen är du bara någon... Men för någon är du hela världen!


    Jag älskar dig av hela mitt hjärta och jag vill vara med dig. Sluta äntligen grubbla och lyssna till ditt hjärta istället (känslor=känna), så får du inse att det inte alls finns någon anledning att tvivla på mig eller min kärlek till dig. Du är den enda och dig vill jag bli gammal ihop med. 
  • Anonym (...)

    älskling, anledningen till att jag grät förut var för att det är orätt vist!
    jag vill ha barn å vill att tiden ska gå fortare därför är de så jobbigt att få höra när nån annan ska få barn. detta får mig att gråta!! men ja antar att de va de du anade när du fråga varför jag grät...........

  • Anonym

    Till mitt ex och mitt barns far: Varför separerade vi? Kan det bli vi igen?

    3,5 år sen vi separerade. Jag är förlovade med en annan kille men den känslan gnager och gnager.. gav vi upp för lätt. Kunde vi har varit lyckliga idag?

  • Anonym (jättepreggo)

    Till moster:
    Alltså, försöker du låna in vår unge till ditt nya förhållande och leka familj eller nåt? Sluta ta andra för givet och sluta sura när inte alla kan ställa upp direkt du vill något.

    Till farfar: Men ffs.. Du är 75 år, tror du att det är optimalt av dig att lämna tillsägelser om hurvida bebisar ska äta nattetid eller inte? Man kanske vägrade barn mat på natten på 30-talet men min unge äter när den vill...

     

  • Anonym (Hångel)

    Jag har längtat efter att få hångla med dig sedan i sommras och igår när vi äntligen gjorde det var det helt sjukt bra... Jag har ångrat mig hela dagen att jag inte följde med dig hem när du bad mig.

  • Anonym

    "Inser ni hur patetiska ni är? Det är för helvete nätmobbning ni håller på med! Ni är så jävla patetiska. Go and get a life"

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!