• Äldre 6 Dec 10:26
    8170 visningar
    89 svar
    89
    8170

    Vad var det första du köpte till ditt barn? Vinn bra paket från PhilipsAvent


    Vad var det första som du köpte till ditt barn?

    Minns du det?Solig


    Berätta om det här i tråden och ta chansen att vinna ett riktigt bra paket från PhilipsAvent.


    Skriv även en motivering varför just du borde vinna.


    Tävlingen pågår t.om den 13/12 och vinnare meddelas den 14/12


    Lycka till!!

  • Svar på tråden Vad var det första du köpte till ditt barn? Vinn bra paket från PhilipsAvent
  • Äldre 6 Dec 12:44
    #1

    Jag har ett minne med min dotter född 91
    innan hon föddes så var jag o mannen ute
    o handlade på en stormarknad o vi gick åt varsitt håll . jag hamnade bland dockorna och fick se en som jag ville köpa ..
    men vänder mig om o få se mannen stå bland mjukis djuren . så där står vi o dividerar om vad som ska köpas .. en docka eller ett mjukis djur ..?
    Han vann (: o den mjukis nallen har hon än
    och nu har jag fått ett barn barn som har den nallen i sin säng ..
    Så jag skulle gärna vilja vinna detta till mitt barn barn (: som är det underbaraste som hänt mig sen mina egna ..

  • Äldre 6 Dec 12:57
    #2

    de första jag köpte till dottern efter hon föddes var en snutte i form av en kanin. än idag kan hon inte sova utan den trots att hon är snart 2 5år.


    Levina 090910 Bebbe bf 120226
  • Äldre 6 Dec 13:01
    #3

    Jag köpte garn och virkade en filt av mormorsrutor trots att jag inte kunde virka just då. Både pga av att jag faktiskt inte kunde virka men också för att jag hade karpaltunnelsyndrom under senare delen av graviditeten och hade väldigt ont i händerna.
    Den kanske inte blev så vacker men sonen använde den flitigt och nu har lillebror fått en likadan.

  • Äldre 6 Dec 16:53
    #4

    Det absolut första vi köpte till vårat  första barn var 2 st bodysar, väldigt könsneutrala ;)
    En prickig och en med en mus på. Vid det tillfället var jag gravid i vecka 19 har jag för mig.

    Nu har storebror fått en lillebror och jag lagar all mat själv såklart, så den där blendern skulle
    komma väl till användning här hemma! 

  • Äldre 6 Dec 17:04
    #5

    När jag var gravid med första dottern kikade jag på smås öta bebiskläder varje gång jag var inne i en affär och så plötsligt en dag när jag var i V 17 ittade jag en body som jag bara inte kunde lämna kvar i affären, en lite body med motiv från Star Wars. Det var den första saken som köptes.

  • Äldre 6 Dec 21:45
    #6

    Det första jag köpte var en barnvagn!!!! Det var i v 6. Hade fått 2 mf senaste halvåret och hade väl en liiitet hopp att den här gången ska det gå vägen.
    Det gjorde det!!!!
    Bodysar och sånt kom senare, Nu stod det ju en vagn parkerad i vardagsrummet och det var det jag behövde.
    Hon är nu 15 månader och om 1 månad kommer lillasyster :)

    Jag vill vinna för att barnen kommer ha egna rum och jag måste isf köpa en babymonitor till den lilla.
    När dottern var knappt 4 mån fick hon en stavmixer i julklapp, den har gått varm och jag tror inte den överlever ett barn till. Den nya bebisen vill ha en steam blender :)
    Hoppas Tomten är snäll i år...

  • Fenome­n a
    Äldre 6 Dec 21:54
    #7

    Efter en lång tid av barnlöshet så lyckades vi äntligen, efter första UL i v7 hittade de två små i magen, det var ett riktigt ögonblick när hon hittar en och gratulerar sedan ser man hur hon tittar länge på skärmen och utbrister - där var det en till. Glädjen var stor men efter förmanande ord om att vi skulle återkomma 3v senare för att se om de klarat sig båda två så var det en lång väntan till nästa UL.
    De hade klarat sig, då köpte vi första plaggen till våra små det var en brun och en blå t-shirt med massa stjärnor på i strl 50. De var så pluttiga, men sedan när de små kom till världen så var de alldeles för stora :)

  • Fenome­n a
    Äldre 6 Dec 21:59
    #8
    Fenomen a skrev 2011-12-06 21:54:16 följande:
    Efter en lång tid av barnlöshet så lyckades vi äntligen, efter första UL i v7 hittade de två små i magen, det var ett riktigt ögonblick när hon hittar en och gratulerar sedan ser man hur hon tittar länge på skärmen och utbrister - där var det en till. Glädjen var stor men efter förmanande ord om att vi skulle återkomma 3v senare för att se om de klarat sig båda två så var det en lång väntan till nästa UL.
    De hade klarat sig, då köpte vi första plaggen till våra små det var en brun och en blå t-shirt med massa stjärnor på i strl 50. De var så pluttiga, men sedan när de små kom till världen så var de alldeles för stora :)
    Att laga egen barnmat är en självklarhet för oss med en sådan blender blir det lätt oxå, att kunna e sina troll när de sover och slippa lite av den oron skulle underlättas av en babymonitor.
  • Äldre 6 Dec 22:02
    #9

    2 stycken morgonrockar, en grön som ser ut som en groda och en röd som ser ut som en nyckelpiga=) Man fick med dom om man handlade barnmat, men jag jobbade på butiken som delade ut dem så jag fick dem ändå. Detta var minst 5 år innan jag fick mitt första barn, men jag tänkte att en dag har jag 2 stycken söta kids som kan använda dom, vilket dom gör idag=)

  • Äldre 6 Dec 22:10
    #10

    Efter två täta missfall lyckades vi äntligen ta oss hela vägen fram till KUB. Efter att vi fick toppenresultat och fått se en liten vilding härja runt så att det i stort sett var omöjligt att mäta hoppade vi in i bilen och åkte till Ikea. Kom hem med en spjälsäng och ett litet ultraljudsfoto

    Tyvärr är det svårt att släppa oron och jag vågar gissa på att det bara blir värre när bebisen väl kommit så en monitor är precis vad vi skulle behöva för att kunna sova på nätterna.


Svar på tråden Vad var det första du köpte till ditt barn? Vinn bra paket från PhilipsAvent