• Anonym (Ts)

    Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

    Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

  • Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • Amy1983
    Trekk skrev 2012-08-22 09:31:10 följande:
    >och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland.

    Jag ber till Poseidon att du är ett troll, alternativt den enda i det kända universum som gör så här mot sitt barn. En sorts känslornas Dr Mengele om du så vill.

    Förstör inte barnet!
    Fast det kommer ju upp hela tiden i dessa genustrådar att mammorna sätter på sina söner även klänningar... Så där är ju TS långt ifrån ensam.

    Sen resten du skrev (som jag inte citerar här) lät bra. Men tror du inte det är vanligt missförstånd. Att de som inte är riktigt insatta i genus helt enkelt gör till överdrift, dvs försöker göra om pojkarna till flickor och flickorna till pojkar bara för att statuera exempel?

    Jag tror inte TS är ett troll. Jag tror däremot att hon så desperat försöker vara en modern förälder att det helt enkelt går till överdrift då hon inte riktigt förstår vad det egentligen innebär med genus
  • Simon 681
    Soolrosen skrev 2012-08-22 09:36:36 följande:
    kvinnor förknippar jag med klänningar och kjolar... så är det bara.
    men det kanske inte är konstigt med män som har nylonstrumpor och läppstift heller?

    Grejen är att det är en social onvention och sådana förändras genom åren. Förr i tiden var bilden av en riktig matchoman en person klädd i rosa siden och spets, långt hår eller peruk med långt hår, parfym och smink.
  • Anonym (HAN!)

    Vadå hen?

    Det är ju en pojke så det är en HAN..

    Blir så trött på att folk helt ska ta bort könet från sitt barn.. Det är en HAN för HAN har snopp och manliga kromosomer....

    Men absolut, jag tycker verkligen inte det finns pojk och flick färger, pojk och flick leksaker...
    Men att klä sin pojke i kläning är liiiite över gränsen... med tanke på att du ser endast tjejer o transor i klänningar.. jag tror det kan slå lite fel där...
    klä ditt barn i mer neutrala kläder som både pojkar o flickor använder för att det ska få den effekt du vill.  och klä ditt barn i alla färger och låt han leka med dockor, barbies, bilar.. ja du hajjar...
    Sen, låt din karl gå i klänning, det e väl han som skämmer ut sig med tanke på att du inte  tycker det är ett problem med pojkar i klänningar...

  • Amelle
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 20:31:12 följande:
    Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland
    Du behöver inte skriva hen när du redan talat om könet. Hur stolt feminist kan du vara om du gör ett anonymt inlägg?

    Tänk på ditt barn i första hand. Han ska väl inte vara en marionett för dina politiska handlingar och uttryck?

    Hen är ett fult vänsteruttryck som jag hoppas rinner ut i sanden snabbare än kvickt!
  • Anonym (HAN!)
    Anonym (HAN!) skrev 2012-08-22 09:56:19 följande:
    Vadå hen?

    Det är ju en pojke så det är en HAN..

    Blir så trött på att folk helt ska ta bort könet från sitt barn.. Det är en HAN för HAN har snopp och manliga kromosomer....

    Men absolut, jag tycker verkligen inte det finns pojk och flick färger, pojk och flick leksaker...
    Men att klä sin pojke i kläning är liiiite över gränsen... med tanke på att du ser endast tjejer o transor i klänningar.. jag tror det kan slå lite fel där...
    klä ditt barn i mer neutrala kläder som både pojkar o flickor använder för att det ska få den effekt du vill.  och klä ditt barn i alla färger och låt han leka med dockor, barbies, bilar.. ja du hajjar...
    Sen, låt din karl gå i klänning, det e väl han som skämmer ut sig med tanke på att du inte  tycker det är ett problem med pojkar i klänningar...
    Det har liksom gått lite väl långt, denna hysteri om könet när folk börjar använda HEN. det finns liksom inget mitt emellan...
  • Amelle
    Anonym skrev 2012-08-22 09:43:40 följande:
    Vad är en hen? Måste bott utomlands för länge...
  • Ascendere
    Anonym (HAN!) skrev 2012-08-22 09:57:53 följande:
    Det har liksom gått lite väl långt, denna hysteri om könet när folk börjar använda HEN. det finns liksom inget mitt emellan...
    Ja, det har ju gått överstyr sen länge.
    Tyckte först det verkade praktiskt att använda i de fall man menar en ospecificerad
    person, tex i skrivna instruktioner som gäller alla mm, men när det börjar användas om individer
    är det bara sjukt.
    Alltså:
    Hen: En ospecificerad person av ospecificerat kön
    Han/hon: En specifik person som har ett(1) kön. Han om det är en kille, annars hon.
                   

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!