• September14

    Vi som väntar Septemberbebisar 2014

    Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

  • Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • September14

    Jag börjar faktiskt noja mig lite nu :O Idag är jag i vecka 13+4 men det syns absolut ingenting på magen, jag kan inte ens känns livmodern som man läser om. Var på vul i vecka 9-10 där någon gång.. 
    Hoppas så innerligt att det fortfarande finns liv där inne. Minns att jag känt att magen växt med de andra, men denna graviditet är såååå fruktansvärt olikt de andra. Tänk om man kunde få komma på ett vul så man kan få känna sig lite lugn, de är trots allt 5 veckor kvar tills rul.

  • livan86
    September14 skrev 2014-03-10 11:44:45 följande:
    Jag börjar faktiskt noja mig lite nu :O Idag är jag i vecka 13+4 men det syns absolut ingenting på magen, jag kan inte ens känns livmodern som man läser om. Var på vul i vecka 9-10 där någon gång.. 
    Hoppas så innerligt att det fortfarande finns liv där inne. Minns att jag känt att magen växt med de andra, men denna graviditet är såååå fruktansvärt olikt de andra. Tänk om man kunde få komma på ett vul så man kan få känna sig lite lugn, de är trots allt 5 veckor kvar tills rul.
    du kan ju alltid ringa å fråga om ett UL, eller komma och lyssna på hjärtat
  • Katta1
    September14 skrev 2014-03-10 11:44:45 följande:
    Jag börjar faktiskt noja mig lite nu :O Idag är jag i vecka 13+4 men det syns absolut ingenting på magen, jag kan inte ens känns livmodern som man läser om. Var på vul i vecka 9-10 där någon gång.. 
    Hoppas så innerligt att det fortfarande finns liv där inne. Minns att jag känt att magen växt med de andra, men denna graviditet är såååå fruktansvärt olikt de andra. Tänk om man kunde få komma på ett vul så man kan få känna sig lite lugn, de är trots allt 5 veckor kvar tills rul.

    Hoppas allt går bra för dig.
  • Katta1

    Skulle vilja ta upp ett diskussionsämne: Ekologiska vindruvor har jag förstått att det ska det vara. Men nu fick jag även höra att det ska vara ekologiska bananer också och att det ska vara JÄTTEfarligt att äta vanliga bananer. Jag som äter banan varje dag vart ju lite nojig nu. Hur tänker ni andra kring detta? Vad har ni för erfarenheter sedan tidigare kring icke ekologiska bananer och vindruvor?

  • E2012smamma
    Katta1 skrev 2014-03-10 12:49:22 följande:

    Skulle vilja ta upp ett diskussionsämne: Ekologiska vindruvor har jag förstått att det ska det vara. Men nu fick jag även höra att det ska vara ekologiska bananer också och att det ska vara JÄTTEfarligt att äta vanliga bananer. Jag som äter banan varje dag vart ju lite nojig nu. Hur tänker ni andra kring detta? Vad har ni för erfarenheter sedan tidigare kring icke ekologiska bananer och vindruvor?


    Det är inte jättefarlgt och tror inte du ska ha ångest över det. Om det var så farligt skulle de inte säljas !

    Jag köper bara eko banan, potatis, vindruvor, russin och kaffe . Men skulle inte få ångest om jag åt något som inte var eko.

    Köp eko från o med nu! Bättre för både kropp och natur :)
  • Katta1
    E2012smamma skrev 2014-03-10 12:57:32 följande:
    Det är inte jättefarlgt och tror inte du ska ha ångest över det. Om det var så farligt skulle de inte säljas !

    Jag köper bara eko banan, potatis, vindruvor, russin och kaffe . Men skulle inte få ångest om jag åt något som inte var eko.

    Köp eko från o med nu! Bättre för både kropp och natur :)

    Ja, du har rätt.
    Skulle det vara så farligt skulle det inte säljas och jag har förstått att besprutningen sitter mestadels i skalet.
    Men visst, bättre sent än aldrig att börja tänka mer ekologiskt.
  • E2012smamma
    Katta1 skrev 2014-03-10 13:26:46 följande:

    Ja, du har rätt.
    Skulle det vara så farligt skulle det inte säljas och jag har förstått att besprutningen sitter mestadels i skalet.
    Men visst, bättre sent än aldrig att börja tänka mer ekologiskt.
    Precis! Och Livsmedelsverket skulle skriva i sina rekommendationer för gravida att undvika bananer.

    Skillnaden i pris är inte så stor på just bananer ( om det inte är kampanj då på vanliga ) typ 4-5:- kg bara.
  • Klick78
    livan86 skrev 2014-03-10 11:24:03 följande:
    va skönt!! Jätte grattis!!!

    Tack! :) Så sjukt underbart att se det lilla hjärtat slå! :)
  • Nathalie93

    Hej! Jag har precis gått in i vecka 13 nu, första barn för mig :) Och har en liten fråga. Jag har aldrig varit speciellt stor i min kropp, men har alltid haft breda höfter och stor och putande mage. Hur vet jag när en liten gravid mage kommer när jag redan har en putande mage? Någon som har vart med om liknande? :)

  • E2012smamma
    Nathalie93 skrev 2014-03-10 14:55:58 följande:

    Hej! Jag har precis gått in i vecka 13 nu, första barn för mig :) Och har en liten fråga. Jag har aldrig varit speciellt stor i min kropp, men har alltid haft breda höfter och stor och putande mage. Hur vet jag när en liten gravid mage kommer när jag redan har en putande mage? Någon som har vart med om liknande? :)


    På morgonen innan jag kissar så känner jag livmodern väl under naveln lite till höger på mig, det känns som

    En hård bulle :)

    Prova håll dig från att kissa och känn. Så känner du kanske livmodern.

    Det står i alla appar att den ska vara längre ner nu men jag tror att urinblåsan på mig trycker upp livmodern så den känns större.

    Andra barnet för mig!
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014