• Knitting Angel

    BF Oktober 2014

    En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

    Länk till BF-listan

    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • ylva12

    De två gånger jag har plussat har jag testat tidigt och fått väldigt svaga streck på test liknande ditt (både test och streck). Nu denna gång så testade jag direkt efter med digitaltest för att vara helt säker. Tror nog det oftas är så att man är gravid om man ser ett streck.

  • KossanMuu

     


    SimonsMamma skrev 2014-02-01 18:55:59 följande:
    Hej tjejer!
    Här är en till med bf i oktober, om jag räknat rätt 5/10. Detta är andra barnet, har en son född 14/2-11. Vi har försökt i 18månader innan plusset kom idag. ?? Jag är 26 och bor i Småland.

    Jag har väl inga direkta symtom än, mer än väldigt trött. Hur mår ni andra?



    Åh vad kul, jag har också ett alla hjärtansdag-barn <3 fast min föddes året innan =) Mina symptom är just nu trött, frusen, lättirriterad och har börjat känna av fogarna lite smått.
    ♥ 14 februari 2010 ♥ 27 september 2012 ♥ BF 2 oktober 2014 ♥
  • jonie
    majamys skrev 2014-02-01 21:19:33 följande:


    Hej tjejer!!

    Jag hoppar in lite halvt här med den här bilden i åtanke... Vi har en son som blev 1 nu i januari, så det här skulle bli tvåan då isåfall. Ni hör kanske att jag är lite skeptisk till det här strecket (som ju uppenbarligen finns på stickan på bilden!!), Det kan ju bara inte vara så att vi lyckades på första försöket nu igen? Senaste mensen var 1.1, men de senaste månaderna har jag haft 40 dagar emellan, och dessutom väldigt oregelbundet. Jag har ingen aning om när jag hade ÄL (men eftersom jag blir VÄLDIGT sugen på sex dagligen vid ÄL, så har jag mina misstankar)... 


    En annan orsak varför jag inte litar riktigt på dessa tester, är att jag beställt dem på posten, och dagen när de kom (torsdags) var det -20 och det står att de inte ska frysa. Det hade kanske inte varit så stor sak om det inte hade varit först på kvällen jag hämtade in posten. Gubben lovade hämta ett test på apoteket på måndag, så får vi det svart på vitt! ;)

    Men hörni, SPÖKSTRECK... vad är det egentligen? Kan man få sådana på 6 test (morgon och kväll) i tre dagar från två olika förpackningar? :P

    och Jonie kul att du är här!! :D Jag följde din resa med Alfred på din blogg när jag själv också var gravid, och kommenterade också vid ett par tillfällen! :)


    Nemen, it's a small world!!! Hej Vad spännande att testa på måndag! Jag blev gravid nu på första försöket så visst kan det gå. Håller tummarna!!
  • Kroa
    jonie skrev 2014-02-01 23:20:56 följande:
    Nemen, it's a small world!!! Hej Vad spännande att testa på måndag! Jag blev gravid nu på första försöket så visst kan det gå. Håller tummarna!!
    Jag blev också gravid på första försöket; innan jag ens fått min första mens tillochmed: vi träffade in första äl ;)
  • SC11

    Majamys mitt test såg ut så :) tog ett digitalt dagen efter som visade gravid 1-2. Går in v 6 idag :) känns som jag fått mindre symtom, först är man i lyckorus pch svävar på moln men sen kommer oron. Det är lite från dag till dag.

  • tasirvio

    majamys: som jag förstått så är spökstreck mer gråa till färgen än rosa, dvs som en skugga.. tycker nog ditt ser rosa ut! :)

    Smorrisson: tror inte du behöver oroa dig. Jag har nu haft ett par dagar som jag knappt haft några symtom, och har också blivit orolig.. men det är nog bara hormonerna som spökar ;) tror det att du är så orolig redan kan vara ett symtom :P för jag går också emellanåt och undrar om jag bara inbillar mg det ena och det andra!

    Men trötthet är nog mitt tydligaste symtom! Var ut på krog igår, som chaufför förstås, och var helt slut trots att vi var hemma redan halv 1.. känns nästan som om jag hade krabbis! Trött, huvudvärk, lätt illamående och allmänt svag..

    Jag käkar omega 3-6-9, kalcium och multivita för gravida (innehåller folsyra). 

    Känns som om jag nu enbart går och väntar på att det ska bli kväll så att jag får lägga mig och på det viset snabbare kommer till v12, någon annan som känner lika?

  • Mymmlan

    Jag känner likadant! Bara längtar efter att det ska bli lite mer säkert och efter att få berätta! Men insåg här om dagen att jag måste berätta för närmsta kollegan här i veckan. Vi planerar en konferens i Barcelona i sep. och då kommer jag inte få flyga

  • SysterAnna
    Mymmlan skrev 2014-02-02 08:39:36 följande:
    Jag känner likadant! Bara längtar efter att det ska bli lite mer säkert och efter att få berätta! Men insåg här om dagen att jag måste berätta för närmsta kollegan här i veckan. Vi planerar en konferens i Barcelona i sep. och då kommer jag inte få flyga
    Fick också berätta för en kollega tidigt förra gången... Vi skulle på utvecklingsdagar när jag var i 5e månaden och det var väldigt noga tidigt med om man hade specialkost. 
  • Yarrow

    Igår innan jag gick och la mig gjorde jag ett nytt test. Gjorde ett digitalt i onsdags som visade 1-2, sist jag var gravid slutade det i missfall och då blev testen aldrig starkare så lite nojig är man ju. Men igår kväll fick jag ett 2-3 så nu känner jag mig liiiiiite mindre nojig. Ska försöka slappna av lite och bara vara gravid nu :)

  • majamys

    Men åh! Då är jag nog gravid ändå! :D jag testade nu på morgonen också, och det visade ungefär samma, men om jag minns rätt så har jag alltid fått starkare streck på em-kvällen. :)

Svar på tråden BF Oktober 2014