• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Quintus Zebra
    grind skrev 2014-04-22 19:15:35 följande:
    Ett land som på global nivå förstör miljön men därför har råd att ha ett välstånd i världsklass är definitivt bättre för medborgarna. Vilket ju också är orsaken till varför situationen ser ut som den gör.



    Nej. Inte alls. Situationen beror nog kanske mer på att ovetenskaplig ideologi prioriteras framför rationalitet?

    Att slösa energi och förstöra miljö är nog snarast dyrt och ganska korkat. Knappast bra för medborgarna.

    Kina har bättre tillväxt än Sverige. Och förstör mer miljö? Vill du hellre bo där? Eller är det kanske rentav helt andra saker som avgör hur bra ett samhälle är för medborgaren?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • grind
    Quintus Zebra skrev 2014-04-22 19:31:00 följande:



    Nej. Inte alls. Situationen beror nog kanske mer på att ovetenskaplig ideologi prioriteras framför rationalitet?

    Att slösa energi och förstöra miljö är nog snarast dyrt och ganska korkat. Knappast bra för medborgarna.

    Kina har bättre tillväxt än Sverige. Och förstör mer miljö? Vill du hellre bo där? Eller är det kanske rentav helt andra saker som avgör hur bra ett samhälle är för medborgaren?
    Nu blandar du äpplen med päron. 
  • Quintus Zebra
    grind skrev 2014-04-22 19:46:42 följande:
    Nu blandar du äpplen med päron. 



    Det tycker jag inte. Exakt vad baserar du ditt påstående på? Att miljöförstöring är enda vägen till god välfärd? Eller har jag missuppfattat?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-04-22 19:31:00 följande:
    Nej. Inte alls. Situationen beror nog kanske mer på att ovetenskaplig ideologi prioriteras framför rationalitet?
    När du skriver sådär påminner du om en viss person som brukar prata om den ovetenskapliga teorin om att universum flummat fram genom en ovetenskaplig explosion.

    Vad för ovetenskaplig ideologi är det du syftar på? Obestämd
  • grind
    Quintus Zebra skrev 2014-04-22 19:58:29 följande:



    Det tycker jag inte. Exakt vad baserar du ditt påstående på? Att miljöförstöring är enda vägen till god välfärd? Eller har jag missuppfattat?
    Nationell miljö är en sak, global en annan. Att t.e.x. försöka minska koldioxidutsläppen vilka är fullständigt ofarliga lokalt kostar samhället enbart resurser.

    Miljöpolitik på nationell nivå måste även den bedrivas utifrån nationella intressen. Det gynnar medborgarna.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2014-04-22 20:41:24 följande:
    När du skriver sådär påminner du om en viss person som brukar prata om den ovetenskapliga teorin om att universum flummat fram genom en ovetenskaplig explosion.

    Vad för ovetenskaplig ideologi är det du syftar på? 



    Haha.

    Är det inte lite gran tvärtom i så fall?

    Vetenskapliga bevis för klimathotet är inte svårt att hitta.

    Bevis för att ökad tillväxt hittills lett till ständigt ökande resursförbrukning och miljöförstöring, är inte svårt att hitta.

    Vetenskapliga bevis för att jordens resurser är ändliga och att den nuvarande versionen av ständig ekonomisk tillväxt (utan hänsyn till konsekvenserna och resurserna) därmed är omöjlig, är lätta att hitta.

    Vilka vetenskapliga studier eller vetenskapliga upptäckter ligger till grund för den marknadsliberala ideologin?

    Vilka vetenskapliga studier ligger till grund för påståendet att ökad miljöhänsyn automatiskt är negativt för medborgare i ett samhälle, vilket mitt inlägg ovan var ett svar på?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Fagerlund
    Quintus Zebra skrev 2014-04-22 21:25:48 följande:


    Vetenskapliga bevis för klimathotet är inte svårt att hitta.
    Den globala temperaturen har stigit 0,75 grader sedan år 1900, men inget sedan 17 år tillbaka. Det är fakta. Vad mer anser du är vetenskapliga fakta?
  • Quintus Zebra
    grind skrev 2014-04-22 21:12:55 följande:
    Nationell miljö är en sak, global en annan. Att t.e.x. försöka minska koldioxidutsläppen vilka är fullständigt ofarliga lokalt kostar samhället enbart resurser.

    Miljöpolitik på nationell nivå måste även den bedrivas utifrån nationella intressen. Det gynnar medborgarna.



    Att tro att en nation är en ö oberoende av omvärlden är knappast gynnsamt för någon.

    Återigen. Vad är dina belägg för att en miljöpartister politik är den bästa vägen till välfärd och trygghet för medborgaren?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-04-22 21:25:48 följande:
    Haha.

    Är det inte lite gran tvärtom i så fall?
    Nej, det är samma sak. Precis som gudasänd skriver du att något är ovetenskapligt förmodligen endast pga att du inte förstår dig på det. 

    Om en teori är vetenskaplig eller inte har föga med slutsatserna den kommer fram till endast vilka metoder som används. Den kanske inte ens uttalar sig om det du tror den uttalar sig om. 

    Jag vet inte ens vilken teori/ideologi du menar är ovetenskaplig trots att jag frågade specifikt vilken du menade.
  • grind
    Quintus Zebra skrev 2014-04-22 21:41:45 följande:
    Att tro att en nation är en ö oberoende av omvärlden är knappast gynnsamt för någon. Återigen. Vad är dina belägg för att en miljöpartister politik är den bästa vägen till välfärd och trygghet för medborgaren?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.

    Att agera urifrån landets intressen har inget med globaliseringsförnekelse att göra. Sverige gick t.e.x. Med i EU av nationella intressen. Att tro att medborgarna skulle gynnas om man bortser från deras intressen är extremt ologi skt.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?