• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Flash Gordon

    Och nu lär nog Frithiof och Åsa ryka skulle jag tro:

    http://www.gp.se/nyheter/sverige/flera-distrikt-vill-peta-spr%C3%A5kr%C3%B6ren-1.275021

    Steg för steg byggs detta upp inför öppen ridå mot det oundvikliga slutet.

    Proppen lossnade nog när Norrbottens-distriktet häromdagen meddelade att bägge måste gå. Då vågade andra följa efter med mer tydliga krav.

    .
    Lite synd på sätt och vis. De bägge stjärnskotten hade gjort sig bra i nästa valrörelse. Men Schlyter som ersättare är inte fy skam det heller - om det nu blir han.

    Och så kommer det förstås att behövas en period av utrensning av olämpliga individer inom partiet. De lär ha fullt upp med det interna under det närmaste året.

    Frågan är då om inte såväl regeringen, som S som MP skulle vinna på att MP lämnar regeringen, sätter sig i ett hörn och slickar sår och bygger ny politik fram till nästa val.

    Och under tiden kan de förnuftiga partierna ta och besluta om alla stora och viktiga frågor utan att MP lägger sig i.

  • Flash Gordon

    Och under tiden är förstås regeringen handlingsförlamad.

    Löfvén kan inte ombilda regeringen när han inte ens vet vilka personer som MP kommer att vilja ha i den och de departement som idag ligger under MP, ja där har man fullt upp med att överleva i stormen.

  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-04-30 17:48:38 följande:
    Och nu lär nog Frithiof och Åsa ryka skulle jag tro:


    Knappast från regeringen men kanske som språkrör.
     
    Jag har förstått det som att skrikhögern tror att namnmagi kan fungera och att Fridolin brukar kallas Frithiof när skrikhögern går upp i falsett.

    Det sannolika är väl att i händelse av språkrörsskifte så inverkar det inte på nämnvärt på regeringsarbetet iom att de troliga ersättarna redan finns i regeringen.

    Själv skulle jag bli mycket nöjd om Bolund och Lövin blev nya språkrör.

    Och för Miljöpartiet skulle det nog vara det bästa som kan hända.oss emellan,

    Bara oss emellan, Flash. Blir du av med mycket ilska och frustration när du tar till namnmagin - eller kan det liknas vid att kissa i byxorna - först varmt och skönt men sen smyger kylan och skammen på över att man inte kunnat hålla sig?
    Flash Gordon skrev 2016-04-30 18:08:53 följande:
    Och under tiden är förstås regeringen handlingsförlamad.

    Löfvén kan inte ombilda regeringen när han inte ens vet vilka personer som MP kommer att vilja ha i den och de departement som idag ligger under MP, ja där har man fullt upp med att överleva i stormen.

    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Mentat
    FDFMGA skrev 2016-04-30 18:36:36 följande:
    Bara oss emellan, Flash. Blir du av med mycket ilska och frustration när du tar till namnmagin - eller kan det liknas vid att kissa i byxorna - först varmt och skönt men sen smyger kylan och skammen på över att man inte kunnat hålla sig?
    Flash Gordon skrev 2016-04-30 18:08:53 följande:
    Och under tiden är förstås regeringen handlingsförlamad.

    Löfvén kan inte ombilda regeringen när han inte ens vet vilka personer som MP kommer att vilja ha i den och de departement som idag ligger under MP, ja där har man fullt upp med att överleva i stormen.
    Bara oss emellan, FDFMGA. Blir du av med mycket ilska och frustration när du tar till namnmagin (dvs använder uttrycket "skrikhögern") - eller kan det liknas vid att kissa i byxorna - först varmt och skönt men sen smyger kylan och skammen på över att du inte kunnat hålla dig?
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2016-05-02 11:00:39 följande:
    Bara oss emellan, FDFMGA. Blir du av med mycket ilska och frustration när du tar till namnmagin (dvs använder uttrycket "skrikhögern") - eller kan det liknas vid att kissa i byxorna - först varmt och skönt men sen smyger kylan och skammen på över att du inte kunnat hålla dig?
    Nej, inte överhuvudtaget.

    Jag blir lika förvånad varje gång jag upptäcker att någon inte förstår skillnaden mellan ett öknamn riktat mot en person och en iofs försmädlig beteckning på en åsiktsriktning och möjligen också ett mentalt tillstånd som saknar ett samlingsnamn.

    Just det faktum att skrikhögern slamrar på med öknamn som Frithiof eller Åsnan Rövhår eller bostadsislaminsten visar ju med all önskvärd tydlighet att skrik och höger blir en lämplig beteckning om man sätter samman orden.

    Hur tolkar du själv behovet att benämna personer vid öknamn? Vad står det för - om inte just ilska, frustration och kanske vanmakt över att sakna andra möjligheter än just öknamn att kunna kritisera en person?

    Bildligt talat är jag övertygad om att skrikhögern skulle vara där med nålar om det fanns en voodoodocka som föreställde Romson eller Fridolin .
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2016-05-02 11:29:47 följande:
    Nej, inte överhuvudtaget.

    Jag blir lika förvånad varje gång jag upptäcker att någon inte förstår skillnaden mellan ett öknamn riktat mot en person och en iofs försmädlig beteckning på en åsiktsriktning och möjligen också ett mentalt tillstånd som saknar ett samlingsnamn.

    Just det faktum att skrikhögern slamrar på med öknamn som Frithiof eller Åsnan Rövhår eller bostadsislaminsten visar ju med all önskvärd tydlighet att skrik och höger blir en lämplig beteckning om man sätter samman orden.

    Hur tolkar du själv behovet att benämna personer vid öknamn? Vad står det för - om inte just ilska, frustration och kanske vanmakt över att sakna andra möjligheter än just öknamn att kunna kritisera en person?

    Bildligt talat är jag övertygad om att skrikhögern skulle vara där med nålar om det fanns en voodoodocka som föreställde Romson eller Fridolin .
    Skillnaden är väl att det ena riktar sig till en grupp och det andra till en person, men syftet är i övrigt likvärdigt.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-05-03 00:00:32 följande:
    Skillnaden är väl att det ena riktar sig till en grupp och det andra till en person, men syftet är i övrigt likvärdigt.
    Nej, skillnaden är att det ena syftar på åsikter och det andra på person.

    Frithiof, som väl var det senaste från skrikhögern här i tråden definierar inte Fridolin överhuvudtaget, medan skrikhögern är en deskriptiv benämning på en åsiktskategori som politiskt befinner sig långt ut till höger.

    Självklart kan man vara väldigt långt ut till höger utan att ha ett uns av skrikhöger i åsikter och uppträdande.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2016-05-03 00:12:39 följande:
    Nej, skillnaden är att det ena syftar på åsikter och det andra på person.

    Frithiof, som väl var det senaste från skrikhögern här i tråden definierar inte Fridolin överhuvudtaget, medan skrikhögern är en deskriptiv benämning på en åsiktskategori som politiskt befinner sig långt ut till höger.

    Självklart kan man vara väldigt långt ut till höger utan att ha ett uns av skrikhöger i åsikter och uppträdande.
    Jag skulle snarare säga att båda syftar till hur vi upplever personerna eller grupperna genom deras åsikter, ageranden och hur de framförs.

    -Åsna syftar till en upplevd intelligensnivå i framförda åsikter och förslag, samt i det oförstående för betydelsen av Romsons övertramp hon upplevs uppvisa.

    -Frigolit kan syfta till en upplevd plastighet/oäkthet.

    -Frithiof kan syfta till en upplevd tolerans för demokratiskt tveksamma element, lite överdrivet jämförd med nazism/facsism.

    -Skrikhöger syftar till en grupp människor med en upplevd åsiktsinriktning och det upplevda sätt att framföra dem.

    -Miljömuppar syftar till en grupp människor med uttalat miljöengagemang (oftast miljöpartister) och upplevd intelligensnivå i framförda åsikter och förslag.


Svar på tråden Varför hatar folk MP?