• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • klyban
    Tom Araya skrev 2017-12-04 16:24:08 följande:
    Du argumenterar snarare mot religiösa friskolor.
    Ja, det går skönja en del där, och en av anledningarna är väl då en begränsad frihet?
    hur många meter var det?
  • Tom Araya
    klyban skrev 2017-12-04 16:42:40 följande:
    Ja, det går skönja en del där, och en av anledningarna är väl då en begränsad frihet?
    Då kan jag inte se felet i FDFMGA's inlägg i förhållande till ditt ställningstagande och dina argument. De ger snarare stöd för varandra.
  • klyban
    Tom Araya skrev 2017-12-04 16:48:20 följande:
    Då kan jag inte se felet i FDFMGA's inlägg i förhållande till ditt ställningstagande och dina argument. De ger snarare stöd för varandra.

    Det var ett väldigt begränsad frihetstolknig som var där.
    Och det jag motsatte mig.


    hur många meter var det?
  • Tom Araya
    klyban skrev 2017-12-04 16:56:41 följande:

    Det var ett väldigt begränsad frihetstolknig som var där.
    Och det jag motsatte mig.


    Eftersom nämnda kommentar var ett inlägg i frågan om religiösa friskolor så blir den naturligt begränsad av ämnet.

    Är det något av betydelse du tycker det borde ha kompletterats med, utan att sväva väg utanför det diskuterade ämnet?
  • Tom Araya
    Naomi Abramowicz
    Miljöpajaserna (MP) skämmer ut regeringen
    Publicerad 30 nov 2017 kl 17.00

    Ska det här föreställa ett regeringsparti? Miljöpartiet de gröna gör åtminstone skäl för sitt namn.
    ...
    Det är svårt att ens tävla med Sverigedemokraterna om rollen som Sveriges mest skandaldrabbade parti. Men den senaste veckan har Miljöpartiet i alla fall gjort ett tappert försök.
    ...

    www.expressen.se/ledare/naomi-abramowicz/miljopajaserna-mp-skammer-ut-regeringen-/


  • optimist63

    Pga deras politik?
    Nu senast att tvinga S att låta vuxna män utan asylskäl stanna....

  • man och nöjd
    optimist63 skrev 2017-12-07 11:51:26 följande:

    Pga deras politik?
    Nu senast att tvinga S att låta vuxna män utan asylskäl stanna....


    Fast egentligen hatar jag övriga partier som tillåter mp att bestämma. Varför inte hantera mp som sd?
  • nattuw
    man och nöjd skrev 2017-12-07 23:36:07 följande:
    Fast egentligen hatar jag övriga partier som tillåter mp att bestämma. Varför inte hantera mp som sd?
    Tja om du vill ha ett MP som växer så det knakar och till stora delar indirekt styr svensk politik så är det nog ingen dum ide. Det har ju iallafall fungerat bra för SD.
  • KillBill
    man och nöjd skrev 2017-12-07 23:36:07 följande:
    Fast egentligen hatar jag övriga partier som tillåter mp att bestämma. Varför inte hantera mp som sd?

    MP är ett socialliberalt parti och står för en politik som rör sig i gränslandet mellan partier som socialdemokraterna, centerpartiet och liberalerna. Det är anledningen till att bägge blocken finner samarbetsområden med miljöpartiet. Sverigedemokraterna däremot är ett värdekonservativt och främlingsfientligt parti med rötterna i nazismen och inga partier vill samarbeta med partier som hyser sådana värderingar.


    Det är rätt lustigt att vissa högerdebattörer vill lasta MP för den invandringspolitik som alliansen ansvarade för under 8 år. Anser dessa högerdebattörer att alliansen var helt handlingsförlamad som konstellation? Varför skulle i så fall någon vilja rösta på denna konstellation igen?


     


    Socialdemokraterna har genom skärpningen av migrationspolitiken visat att det går att få med miljöpartiet på den typen av överenskommelser. Dessutom så är det inte särskilt stor skillnad på centerpartiets och miljöpartiets invandringspolitik (under åren 2007 till 2014 var det inte heller särskilt stor skillnad på miljöpartiets och moderaternas migrationspolitik). 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Varför hatar folk MP?