• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • KillBill
    klyban skrev 2018-03-06 07:19:08 följande:

    Men låter man de husera med dessa åsikter, så måste väl vara tillåtande?

    Religion borde förbjudas helt i politiken, men nu är det inte upp till mig.

    Varför är för det alltid blir fel för dom, då "de" vet bäst.

    Och en 1400-tals religion som Islam funkar inte i ett land som Sverige, vi har kommit lite längre i vår syn än vara så föråldrade.

    Men och andra sidan, så går det stick och stäv med all annan skit som händer idag och extremism.

    Finns det ett namn för det som sker på facebook tex, google hörde jag häromdagen?

    Där man matar negativa "nyheter" för göra användaren lite arg och sur, och som sen innebär de klickar mer på annonser?

    För detta börjar segla upp som ett stort problem, då folk klarar inte avgöra vad som är sant eller inte längre.

    Man borde förbjuda cookies helt också, så de inte har verktyg och lura in en i dessa spiraler som folk verkar älska att hamna i idag.


    I så fall måste du anse att SD är tillåtande mot rasism, nazism och fascism för SD har ju hyst människor med den typen av sympatier.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-03-06 07:06:51 följande:
    Det finns inget svenskt parti som är tillåtande mot uppfattningen att sharialagar är rätt väg stt gå, centerpartiet är inget undantag. Den kraftiga reaktionen mot domen i Solna är ett tydligt exempel på detta. Däremot har det nog gått upp för centerpartiet att man inte har haft tillräckligt god kontroll på vad enskilda medlemmar hyser för uppfattningar. Jag gissar på på att det har varit likadant för centerpartiet som för SD som vid flera tillfällen har upptäckt medlemmar som hyser rasistiska, nazistiska eller fascistiska sympatier och där SD har blivit tvungen att utesluta medlemmen.
    Personen ifråga har varit öppen känd islamist sedan långt tidigare, jag köper inte att detta kommer som en överraskning för centern. Accepterande är den enda logiskt hållbara förklaringen till att sådant här passerar.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2018-03-06 08:17:49 följande:

    Personen ifråga har varit öppen känd islamist sedan långt tidigare, jag köper inte att detta kommer som en överraskning för centern. Accepterande är den enda logiskt hållbara förklaringen till att sådant här passerar.


    Menar du på samma sätt som SD är tillåtande mot rasism?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    KillBill skrev 2018-03-06 07:23:43 följande:
    I så fall måste du anse att SD är tillåtande mot rasism, nazism och fascism för SD har ju hyst människor med den typen av sympatier.

    Självklart, varför tror du jag skulle säga annat för, dock idag har man städat ut många pga dessa idéer inte sammanfaller med dagens SD.
    Dock inget unikt för SD, så låt oss inte försöka påstå detta.

    Dock helt ointressant för den jag tog upp, så what gives?


    Tom Araya skrev 2018-03-06 08:17:49 följande:
    Personen ifråga har varit öppen känd islamist sedan långt tidigare, jag köper inte att detta kommer som en överraskning för centern. Accepterande är den enda logiskt hållbara förklaringen till att sådant här passerar.

    Det är den delen som gör det märkligt.
    Och varför försöker man försvara henne?


    hur många meter var det?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-03-06 08:27:56 följande:
    Menar du på samma sätt som SD är tillåtande mot rasism?
    Ja och det är nog inte sd ensamma om heller. Det har ju avslöjats tidigare att politiker från diverse etablerade partier häver ur sig kontroversiella åsikter och uttryck "off the record". Jag blir inte förvånad om det utgör toppen av ett isberg.
  • KillBill
    klyban skrev 2018-03-06 17:46:40 följande:

    Självklart, varför tror du jag skulle säga annat för, dock idag har man städat ut många pga dessa idéer inte sammanfaller med dagens SD.

    Dock inget unikt för SD, så låt oss inte försöka påstå detta.

    Dock helt ointressant för den jag tog upp, så what gives?

    Det är den delen som gör det märkligt.

    Och varför försöker man försvara henne?


    Vem försvarar vem?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    KillBill skrev 2018-03-06 18:02:31 följande:
    Vem försvarar vem?

    Ingen aning, men en del försöker.
    Och en del antyder genom attackera den som påpekar felen.


    Tom Araya skrev 2018-03-06 17:56:49 följande:
    Ja och det är nog inte sd ensamma om heller. Det har ju avslöjats tidigare att politiker från diverse etablerade partier häver ur sig kontroversiella åsikter och uttryck "off the record". Jag blir inte förvånad om det utgör toppen av ett isberg.

    Självklart är det så, men nu är ju SD mobbnings partiet som man avfärdar med ad hominem än riktiga argument.


    hur många meter var det?
  • nattuw
    klyban skrev 2018-03-05 23:23:01 följande:

    Hur resonerar man i partier där man har folk som anser sharialagar är rätt väg och gå?
    Religion ska hålla sig ifrån politiken, då det alltid blir fel.


    Man resonerar som så att det är progressivt att släppa in personer med rötterna i anda kulturer. Och när det görs utan förståelse för att kulturskillnader inte bara handlar om någon pittoresk maträtt så blir det som det blir.

    Det intressanta kommer att ske om/när personer med en annan syn på familjelivet bildar ett eget parti och får rätt att tillsätta nämndemän som inte blir uteslutna utan istället hyllas av sitt parti för att de driver samhällsutvecklingen åt rätt håll.
  • klyban
    nattuw skrev 2018-03-06 22:24:37 följande:
    Man resonerar som så att det är progressivt att släppa in personer med rötterna i anda kulturer. Och när det görs utan förståelse för att kulturskillnader inte bara handlar om någon pittoresk maträtt så blir det som det blir.

    Det intressanta kommer att ske om/när personer med en annan syn på familjelivet bildar ett eget parti och får rätt att tillsätta nämndemän som inte blir uteslutna utan istället hyllas av sitt parti för att de driver samhällsutvecklingen åt rätt håll.

    Förstår inte riktigt vad du menar, men låter lite som vi får acceptera folk i politiken som har dåliga idéer och bara för att.
    Vill man införa sharialagar, så är man inte lämplig, hur svårt måste det vara?


    hur många meter var det?
  • nattuw
    klyban skrev 2018-03-07 11:39:24 följande:

    Förstår inte riktigt vad du menar, men låter lite som vi får acceptera folk i politiken som har dåliga idéer och bara för att.
    Vill man införa sharialagar, så är man inte lämplig, hur svårt måste det vara?


    När det kommer en stor mängd människor med en annan kulturell bakgrund kommer majoritetskulturen att påverkas. Exakt hur den påverkan kommer att se ut vet vi inte. Vi vet bara att det kommer att ske en påverka.

    Angående sharia så lever vi i en demokrati. Vill tillräckligt många ha sharialagar så kommer vi att få sharialagar. Det behöver inte ens vara en majoritet som vill ha sharialagar. Det räcker med att personer i ledande ställning ser till att åsiktskorridoren blir pro sharia för att det skall bli möjligt att börja införa sharia.

    Om det är bra eller dåligt beror på från vilken sida man ser saken. Du anser att det inte är bra medan någon annan (som är för sharia) anser att det är bra. Det finns inget rätt eller fel utan det beror helt och hållet på betraktaren.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?