• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Ola Grävling
    KillBill skrev 2018-05-27 12:02:31 följande:

Tycker du verkligen att MP värre än andra partier när det gäller detta?

Jag tänker exempelvis på den moderate riksdagsmannen Abdirizak Waberi som satt för moderaterna i försvarsutskottet (trots att denne moderat  innan han fick detta förtroendeuppdrag deklarerat att han hyste konservativa muslimska uppfattningar och var öppen med att han vill leva i en islamisk stat i vilken politiken styrs efter koranen). Parallellt med att Waberi satt som riksdagsman för moderaterna var Waberi vice ordförande i Federation of Islamic Organisations in Europe som representerar muslimska brödraskapet i Europa.

Kände inte till det du skriver om men det låter illa nog. Du har säkert en poäng med att det är något som flera partier dras med. Minns svagt en nämndeman från C som predikade sharia i svensk domstol.

Det som dock gör det extra påfrestande i fallet Mp är deras höga svansföring i MR-frågor och närliggande spörsmål, och att de dessutom ständigt pekar ut SD som brunt. När sedan en mp-minister blir påkommen med att liera sig med turkiska fascister, blir fallet desto högre.

Detta är inte sagt som en pik mot MP utan som en analys av att varför folk kan irritera sig på dem.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-05-27 10:47:11 följande:
    Det jag och andra kommer att minnas dem främst för när de åker ur i höst är att de naivt lät sig infilteras av islamißter
    Jag tror snarare att det är fler som förknippar MP med att de är ett av få partier som tar klimathotet på allvar, men att de skjuter sig själva och miljön i foten genom att ha ett missriktat fokus.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • klyban
    Abegayle70 skrev 2018-05-27 10:47:11 följande:
    Det jag och andra kommer att minnas dem främst för när de åker ur i höst är att de naivt lät sig infilteras av islamißter

Den konstaterade jag för väldigt längesedan, men blev solklart när man tyckte det var okey att islamsk man i partiet inte behöver skaka hand med kvinnor.
    Ut med MP och KD, deras tid är över och förlegad.

Även MILJLÖpartiet har helt frångått sin huvudsyssla och värna om miljö, till inte ens ha frågan.
    Sen skulle vi behöva ett miljöparti, men inte den skiten som vi har nu.

hur många meter var det?
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2018-05-27 15:46:14 följande:
    Jag tror snarare att det är fler som förknippar MP med att de är ett av få partier som tar klimathotet på allvar, men att de skjuter sig själva och miljön i foten genom att ha ett missriktat fokus.
    Att de sjuter sig själva i foten håller jag med om.
    Jag upplever att alla partier (förutom SD) tar det på allvar. 
    Önskar det vore likadant här. Överväger att rösta på vårt gröna parti när det blir dags för val. 
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Abegayle70
    klyban skrev 2018-05-27 15:57:57 följande:

Den konstaterade jag för väldigt längesedan, men blev solklart när man tyckte det var okey att islamsk man i partiet inte behöver skaka hand med kvinnor.
    Ut med MP och KD, deras tid är över och förlegad.

Även MILJLÖpartiet har helt frångått sin huvudsyssla och värna om miljö, till inte ens ha frågan.
    Sen skulle vi behöva ett miljöparti, men inte den skiten som vi har nu.

Nja, KD tycker jag behövs i svensk politik. Men det är ju jag det. 
  • klyban
    Abegayle70 skrev 2018-05-27 16:01:43 följande:
    Nja, KD tycker jag behövs i svensk politik. Men det är ju jag det. 

Till vad?
    Ut med MP och KD, så är balansen kvar.

hur många meter var det?
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-05-27 15:31:58 följande:
    Ja det tycker jag, och jag ska förklara varför:

Mehmet Kaplan
    Mohammed Temsamami
    Yasri Khan
    Salahaden Raoof
    Semanur Taskin
    Anna Sundberg
    Sümeyya Gencoglu
    Awad Hersi
    Rafet Candemir
    Ali Khalil

Det är fler än hos övriga partier tillsammans.

Frågor på det? 

Ditt eget parti är inte heller oskyldiga...

Det var ditt eget partis religiösa gren, "Tro och solidaritet" (som är det nya namnet på "broderskapsrörelsen", som tyckte att det var en bra målsättning att Israel skulle utplånas.) som hjälpte till att bygga upp Ibn Rushd. 

Tittar man tittar på olika partiers lokalpolitiker så kommer du hitta tveksamma politiker inom alla parter. Frågor? Ja jag undrar om du inte ser skillnaden på att sitta i riksdagens försvarsutskott eller att sitta som ungdoms- eller lokalpolitiker?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-05-27 15:31:58 följande:

Tycker du att det är rimligt att du har med Anna Sundberg på din lista (eller Rebecca Weidmo Uvells lista om vi ska vara korrekta)? Anna Sundberg blev medlem i MP efter det att hon flyttat tillbaka till Sverige och efter det att hon lämnat all religion och blivit ateist. Hon tar ju avstånd från islamism?

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/anna-23-lamnade-sverige---for-ett-liv-med-jihadister/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-05-27 16:00:22 följande:
    Att de sjuter sig själva i foten håller jag med om.
    Jag upplever att alla partier (förutom SD) tar det på allvar. 
    Önskar det vore likadant här. Överväger att rösta på vårt gröna parti när det blir dags för val. 
    Det gör inte jag - upplever att alla partier tar klimat- och miljöhot på allvar.

Jag skulle gärna rösta på ett parti som gjorde det. Jag lyssnade på ett längre allmänpolitiskt tal av Ulf Kristersson för en tid sen, han nämnde inte ens miljön. Visst, jag förstår att det är lättare att hantera hot som är relativt lätthanterliga och överskådliga, som gängkriminalitet - men man måste kunna hålla några politiska bollar i luften samtidigt, i synnerhet om koldioxidhalten där ha nått nivåer som kan innebära att vi redan lyckats förstöra förutsättningarna för kommande generationer att få leva på en uthärdlig planet.

Jag skulle tveklöst rösta på MP om det inte vore så att jag anser att de är för flummigt teknikfientliga.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-05-27 16:37:53 följande:

Tittar man tittar på olika partiers lokalpolitiker så kommer du hitta tveksamma politiker inom alla parter. Frågor? Ja jag undrar om du inte ser skillnaden på att sitta i riksdagens försvarsutskott eller att sitta som ungdoms- eller lokalpolitiker?

Var finns islamisterna bland lokalpolitikerna hos de andra partierna? Varför har ingen grävt fram dem? 
    En viss skillnad på att vara bostadsminister i den socialdemokratiska regeringen medan man umgås med fascister och att vara en inbillad lokalpolitiker kanske? 
    KillBill skrev 2018-05-27 16:51:26 följande:

Tycker du att det är rimligt att du har med Anna Sundberg på din lista (eller Rebecca Weidmo Uvells lista om vi ska vara korrekta)? Anna Sundberg blev medlem i MP efter det att hon flyttat tillbaka till Sverige och efter det att hon lämnat all religion och blivit ateist. Hon tar ju avstånd från islamism?

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/anna-23-lamnade-sverige---for-ett-liv-med-jihadister/

På sätt och vis. Att ett parti vill ha en så förvirrad människa som företrädare säger mycket om hela partiet. 
Svar på tråden Varför hatar folk MP?