• Camilla83

    Novemberbarn 2014

    Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

  • Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • Petite87
    Kittten skrev 2014-04-20 16:51:22 följande:
    Jag har inte gått upp något i vikt, snarare ner lite pga mitt illamående. 

    Samma här. Ner ett kilo :( Men de är tydligen rätt vanligt att illamåendet håller tillbaka vikten lite i början. De lär ju komma senare ;)
  • Kaye

    Hoppar in här jag med :) Är i vecka 11 (10+3), BF 13 november. Första barnet för mig, men sambon har en grabb sen innan.

    Vi är 25 och 27 år gamla och bor i fina Bohuslän. :)

  • Längtan efter barn

    Välkommen :)
    I morgon är det prover hos barnmorskan sen går jag äntligen in i vecka 12 på onsdag!
    Postafen hjälpte aldrig för mig, blev bara dåsig så ögonen knappt kunde vara öppna.
    Så jag bet ihopa utan något. men nu mår jag iaf rätt bra och det är skönt det.
    Magen känns stor och hård men dock inte så synligt pga övervikt...


    // Bettisen
  • frugan01

    Någon som testat sea band? Jag provar det nu, vill helst undvika läkemedel mot illamåendet men jag mår illa av all lukt och mat. Så jag får väl äta postafen..

  • carolinals

    VeckA 11 här ( 10+1) Mår illa i stort sett hela tiden, blev värre från v9. Hoppas de går över snart :-/ Testat postafen, hjälpte lite mot illamående men kunde inte sova på kvällen, typ myrkrypningar Så biter i hop.. 2 v till sen borde de illamåendet släppa.. Magen syns (3 barnet) så försöker dölja det till valborg då vi tänkte berätta för barn och familj iaf


  • rosalack
    frugan01 skrev 2014-04-21 18:32:57 följande:
    Någon som testat sea band? Jag provar det nu, vill helst undvika läkemedel mot illamåendet men jag mår illa av all lukt och mat. Så jag får väl äta postafen..

    Jag har haft dem både mot vanlig åksjuka och nu till graviditetsillamåendet, tkr de funkar hyfsat! Inte helt men de dämpar det värsta. :)
  • choklaa

    Ska in på ul nu på morgonen efter två dagar med sammandragningar :( 10:00 gäller de. Mannen är i väg 13 mil hemifrån. Ville inte oroa honom varken i går eller i Morses när han skulle åka då han har ett viktigt möte.
    Så tänkte berättar när allt är klart. Hoppas bara allt är bra med den där vildingen i magen.

  • Kittten

    Var hos barnmorskan för inskrivning idag så allt känns snäppet verkligare, tog massor med prover och de som kunde ses direkt såg bara bra ut! Skönt. Jag fick nytt BF 18 november istället för den 20, vilket innebär att i övermorgon går jag in i v11. Enligt mina egna beräkningar var jag i början av vecka 10. 

    Insjuknade i magsjuka i helgen så var orolig för ett bra tag fick jag inte ens behålla vatten men sjukvårdsupplysningen lugnade mig och sa att det inte alls var någon fara för fostret i magen och det gick över efter 2 dagar =)

  • EnglaAlvaTredje

    Åhej åhå vad det drar i tjejmagen! Nervryckningar, molvärk, och spänner i ligamenten! Vecka 10 (9+1) idag och magen är lika stor nu som i vecka 15 med andra barnet. Gravid med tredje nu. Svårt det här, när det inte är officiellt än XD Så här ser min tidigare så vältränade mage ut nu! :D

Svar på tråden Novemberbarn 2014