• Redan47

    Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

    Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

    När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

    Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

  • Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

    Milla o Bullen: glada nyheter, nedräkning så det förslår!

    Jag har varit på kontroll idag: UA!!!! Det är lättnadens suck. Tyckte inte jag känt tvåan alls p några dagar, bad dr att kolla det först om den lever. Det gjorde de! De har flyttat sig igen, hahah, de låg nu på tvären igen med huvud åt vänster och sparkar åt vänster- förklaringen på att det bara varit/är aktivitet på höger sida. Även om jag bet att de kan flytta p sig mkt än så blir jag ändå lite nojig när ena sidan inte känns knappt något. Sedan fick han återgå till sin undersökning, jag lurade till lite.trött.
    De är fortf jämnstora, mkt bra hjärta flöden o tryck! Han såg nöjd ut han oxå. Som han sa det är det som r mindre trevligt med hans UL jobb, att även få se sådant som inte är meningen att se.... Dvs missbildningar, hjärtstopp, mm. Men i vårt fall oxå en jätte tillgång att få veta i tid, sa jag. Precis, sa han, det är fördelen. Chans att rätta till. Kram tiller alla. Ps det är flickor, inte ändrats sedan förra ggn.

  • weeme

    Så skönt Redan! Jag längtar till RUL så jag får se hur den mår igen...

    Kom på att i kväll tar jag sista hormonerna, sedan är det bara vitaminer, levaxin och magnesium kvar. Känns lite vemodigt att det (förhoppningsvis!!!) är sista gången jag känt av den förlamande tröttheten och allt annat man går igenom de första veckorna i en graviditet. Hade jag inte varit 45 hade jag inte tvekat på fler barn, men nu är det stopp här.

    Bullen, heja blodtycket håll dig nere!

  • weeme

    Har letat lite, finns det någon grupp på facebook som kan vara kul att gå med i? FL i all ära, men den hänger sig och laggar heeela tiden så jag undviker att "hänga" här.

  • Redan47
    weeme skrev 2015-07-10 00:08:06 följande:

    Har letat lite, finns det någon grupp på facebook som kan vara kul att gå med i? FL i all ära, men den hänger sig och laggar heeela tiden så jag undviker att "hänga" här.


    ÄD i Sthlm 'gruppen. Lugn. Ankn till Riga tjejer. Ang buggar i FL , jag har mailat dem och nu är det bättre så när som mailfunktion som inte funkar för mig att skicka.
  • weeme

    Tack Redan.

    Angående FL så är allt sig likt, det har varit så många år. Bytte dator förra året då blev det något bättre, har provat olika webbläsare, inget funkar. Inte ens på jobbets superduperdator funkar det bra med FL: Hänger sig, går segare än i sirap osv. Är så fruktansvärt frustrerande att sitta och rulla tummarna när bokstäverna poppar upp en _ efter _ i långsam takt fem minuter efter att jag knappat på tangentbordet (emellanåt). Får titt som tätt virus alert på sidan också. Nu har jag sett att FL tillhör samma mediegrupp som en annan sida som är lika illa om det nu kan hänga ihop.

  • weeme

    Grrr migrän flera dagar igen. Det är ju nu man "ska må som bäst". Nu vill jag snart känna av skrotten ordentligt så jag vet att den finns kvar, inget UL än på veckor..

  • Snart lycklig

    Förlåt att jag inte läser och kommenterar judt nu, men ändå kommer medlem fråga. Allt pga av tidsbrist. :)

    Jag får inte igång amningen. Jag pumpar och pumpar, blir galen snart. Gråtit mest hela dagen för detta. Det kommer bara lite ibland, typ max en 1 ml spruta. Jag vill verkligen amma! Har ni några tips? Snälla ge mig dem i så fall.

    Har inte glömt er! Kram.

  • zaq1234

    Snart Lycklig..förstår dig så väl. Mitt grund tips till dig är att inte ge upp hur jobbigt det än är. Jag hade väldiga problem sist, fick igång amningen efter 2 månader tror jag det var, fick nya råd av varenda bm på sjukhuset, typ var 5 timme..på 3 dagar hade jag nog fått 11 olika sätt att angripa det på....jag blev tokig...kändes som man nästan fick skäll av den nya som kom typ" hur kan du göra på det viset" då man precis lytt den som var innan. Efter att vi kom hem åkte jag till amningsjouren på sös eller vad den hette...flera ggr i veckan. Hade en jätte pump maskin hemma, fick mjölkstockning etc...men tyvärr kan jag inte ge några specifika tips...jag fick igång det lättast då jag låg ner..lättare för bebis att få grepp..men mitt tips som sagt att hur tufft det än är..kämpa ett tag till för när ni väl får grepp på det, så är det så smidigt o nyttigt för er båda...styrke kram till dig!!

  • Snart lycklig
    zaq1234 skrev 2015-07-12 19:19:06 följande:

    Snart Lycklig..förstår dig så väl. Mitt grund tips till dig är att inte ge upp hur jobbigt det än är. Jag hade väldiga problem sist, fick igång amningen efter 2 månader tror jag det var, fick nya råd av varenda bm på sjukhuset, typ var 5 timme..på 3 dagar hade jag nog fått 11 olika sätt att angripa det på....jag blev tokig...kändes som man nästan fick skäll av den nya som kom typ" hur kan du göra på det viset" då man precis lytt den som var innan. Efter att vi kom hem åkte jag till amningsjouren på sös eller vad den hette...flera ggr i veckan. Hade en jätte pump maskin hemma, fick mjölkstockning etc...men tyvärr kan jag inte ge några specifika tips...jag fick igång det lättast då jag låg ner..lättare för bebis att få grepp..men mitt tips som sagt att hur tufft det än är..kämpa ett tag till för när ni väl får grepp på det, så är det så smidigt o nyttigt för er båda...styrke kram till dig!!


    Tack snälla för svar. Jag har en pump på rummet som jag kämpar med efter han legat och försökt suga vid bröstet i samband med sondmatning och sedan legat och gosat ett tag. :) Då kör jag 15 min, båda brösten samtidigt. (Sedan kanske lite mat till mig och sedan är det bara att börja om.........)

    De ska ringa Amningshjälpen imorgon, när det är vardag.

    Känner igen det där med olika råd från de som faktiskt borde vara eniga här inom vården.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus