• Redan47

    Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

    Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

    När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

    Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

  • Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • weeme

    Tyckommig, det kan jag snart svara påDemon . Jag vet bara att jag som inte alls är kropps"fixerad" trodde jag, först kände mig lite obekväm efter knäoperationen med ärr och känselbortfall. Men sedan efter att ha tagit bort cysta i ägg/var den nu satt och jag fick ärr vid naveln som inte ens känns, så kändes det efteråt. I själen på något sätt. Då snackar vi kanske2-3 cm ärr... Så jag kan förstå om det tar tid att vänja sig efter att ha blivit snittad!

    Härligt att kunna sprida lite positivism om amning. Jag hoppas på att kunna donera mjölk, men med KS känns det som om jag får vara glad om jag får igång det alls, det var ju inte helt lätt förra gången kändes det som. Och var i hela friden ska flaskorna frysas, man får ju inte en extra frys till 25 flaskor liksom?!

  • TyckOmMig

    Wemee-jag har också en historia bakom mig med misslyckad åderbråcksop där jag har vä ben från knät ner till ankeln med känselbortfall visserligen fått den ersatt av landstinget det är inte ärret i sig och jag kunde föreställa mig på ett ungefär men mår inte alls riktigt bra hjärnan vänjer sig aldrig med känselbortfall som man så fint talar om för en...saknar verkligen känseln på magen tycker inte alls man kan hålla in magen nu har korsett men det blir otroligt varmt då man svettas av mycket amningspass känner mig instängd i den.Mitt snitt är relativt långt antagligen för att det var två i magen...ena sidan vill inte töja sig riktigt än har besvär om jag ligger på magen.Man får verkligen dålig info om vården efter ett kejsarsnitt har jag fått erfara mest fokus på bebis/bebisarna pratade mkt om detta tidigt med personal anhöriga visst bättre är det men undrar också hur en kommande graviditet skulle kännas med det känselbortfall man har på magen...inte så sannolikt det blir fler syskon men om!Antagligen svårare lyckas efter snitt och längre återhämtning upp till ett år.

  • weeme

    Jag förstår inte hur man frivilligt kan önska sig snittTyst. Ska förbereda för att sova på nedervåningen så jag slipper kravla i branta trappan. Här blir det garanterat inga fler barn efter detta, alternativet hade varit att försök nästan direkt.

    Bebis är verkligen aktiv och sprattlar runt, nu går magen i vågor!

  • weeme
    Jag är bara jag skrev 2015-11-04 15:56:21 följande:

    Järnbrist trots väldigt högt hb så nu blir det järntabletter. Och ännu mer förstoppad antar jag, men vad gör man...


    Katrinplommon.....
  • Jag är bara jag
    weeme skrev 2015-11-04 16:01:39 följande:
    Katrinplommon.....
    Äter så det rinner ur öronen snart! Tungan ute  Och frön och fullkorn och dricker mycket...
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2015-11-04 16:04:34 följande:

    Äter så det rinner ur öronen snart!   Och frön och fullkorn och dricker mycket...


    Kiwi är jättebra! Är jag förstoppad så tar jag en kiwi på kvällen med lite vatten, sen tar jag en på morgonen innan frukost med ett stort glas vatten! Funkar bättre än katrinplommon för mig!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2015-11-04 16:18:24 följande:
    Kiwi är jättebra! Är jag förstoppad så tar jag en kiwi på kvällen med lite vatten, sen tar jag en på morgonen innan frukost med ett stort glas vatten! Funkar bättre än katrinplommon för mig!
    Om jag tålde dem ja... Får se,kanske inte blir mer stopp om jag har väldig tur.
  • JZ79
    Jag är bara jag skrev 2015-11-04 15:56:21 följande:

    Järnbrist trots väldigt högt hb så nu blir det järntabletter. Och ännu mer förstoppad antar jag, men vad gör man...


    På mig verkar järntabletterna tvärtom Tyst Blir så kass i magen dagen att jag inte pallar ta varje dag utan tar bara varannan...
  • Jag är bara jag
    JZ79 skrev 2015-11-04 17:03:46 följande:
    På mig verkar järntabletterna tvärtom Tyst Blir så kass i magen dagen att jag inte pallar ta varje dag utan tar bara varannan...
    Hoppsan! Då skulle det jämna ut sig för mig om det bleve så. 
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus