• kluckis

    Marsbebis 2016

    En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

    Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

    Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

    Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

  • Svar på tråden Marsbebis 2016
  • shecity
    Nu ska även jag våga hoppa in på tråden. Har läst den sedan den startades men ej vågat skriva. Men nu känner jag att jag behöver skriva av mig. Fick reda på att jag var gravid när jag var 8 + 5 och BF 24/3-16 så har knappt smäll graviditeten ännu. Sedan jag fick reda på att jag var gravid har det funnits en oro. Främst för att jag har noll symtom, det ända som jag har haft lite är möjligtvis lite tröttare och något känsligare luktsinne, annars är symtomen på graviditet helt borta. Någon mer som känner igen sig?

    Har KUB på torsdag och är så nervös så jag knappt kan sova. När jag gjorde mitt senaste UL när jag var 8+5 så såg allting väldigt bra ut. Enligt doktorn inga tecken på att jag behöver oroa mig. Men detta är min första graviditet och oron finns där hela tiden. Någon som har något tips på hur jag ska ändra mitt tänk till lite mer positivt?

    Tack för att ni finns och att alla delar med sig :)
  • Carabellis kusp
    shecity skrev 2015-09-08 11:50:12 följande:

    Nu ska även jag våga hoppa in på tråden. Har läst den sedan den startades men ej vågat skriva. Men nu känner jag att jag behöver skriva av mig. Fick reda på att jag var gravid när jag var 8 + 5 och BF 24/3-16 så har knappt smäll graviditeten ännu. Sedan jag fick reda på att jag var gravid har det funnits en oro. Främst för att jag har noll symtom, det ända som jag har haft lite är möjligtvis lite tröttare och något känsligare luktsinne, annars är symtomen på graviditet helt borta. Någon mer som känner igen sig?Har KUB på torsdag och är så nervös så jag knappt kan sova. När jag gjorde mitt senaste UL när jag var 8+5 så såg allting väldigt bra ut. Enligt doktorn inga tecken på att jag behöver oroa mig. Men detta är min första graviditet och oron finns där hela tiden. Någon som har något tips på hur jag ska ändra mitt tänk till lite mer positivt?Tack för att ni finns och att alla delar med sig :)


    För de allra flesta går det faktiskt bra får man komma ihåg! En annan aspekt är att om du sköter dig med kost, alkohol osv så är alla andra avvikelser utanför din kontroll, så försök att inte oroa dig för det du ändå inte kan påverka. Välkommen till gänget!
  • Dubban

    Jag gläds med alla er som redan gjort ul och fått se pigga friska bebisar. Imorgon är det min tur att ta reda på om det finns någon där inne och jag är nervös! Vill ju gärna ha anledning att få vara kvar i den här gruppen.

  • Reflexen

    Välkomna ni nya!

    Shecity: vi är några till som inte har några större symptom, så det är inte helt ovanligt även om det känns som om "alla andra" har miljoner symptom från äl+3 typ!

    Jag är tröttare, hungrigare, har sämre flås och bättre luktsinne än annars. I övrigt inget som skvallrar om att jag är gravid. Har dock sett en liten krabat på ul, så nog är det nån där iaf!

    Håller med Dubban, jag hoppas också att allt ska gå bra så att jag får hänga kvar här i vår fina tråd!

  • Carabellis kusp
    Dubban skrev 2015-09-08 12:34:06 följande:

    Jag gläds med alla er som redan gjort ul och fått se pigga friska bebisar. Imorgon är det min tur att ta reda på om det finns någon där inne och jag är nervös! Vill ju gärna ha anledning att få vara kvar i den här gruppen.


    NellieMeja skrev 2015-09-08 13:57:06 följande:

    I morgon är det dax för kub å börjar bli väldigt nervös. Åå hoppas att allt är bra med bebisen


    Håller tummar för lyckade ul!
  • Smilla80
    shecity skrev 2015-09-08 11:50:12 följande:

    Nu ska även jag våga hoppa in på tråden. Har läst den sedan den startades men ej vågat skriva. Men nu känner jag att jag behöver skriva av mig. Fick reda på att jag var gravid när jag var 8 + 5 och BF 24/3-16 så har knappt smäll graviditeten ännu. Sedan jag fick reda på att jag var gravid har det funnits en oro. Främst för att jag har noll symtom, det ända som jag har haft lite är möjligtvis lite tröttare och något känsligare luktsinne, annars är symtomen på graviditet helt borta. Någon mer som känner igen sig?Har KUB på torsdag och är så nervös så jag knappt kan sova. När jag gjorde mitt senaste UL när jag var 8+5 så såg allting väldigt bra ut. Enligt doktorn inga tecken på att jag behöver oroa mig. Men detta är min första graviditet och oron finns där hela tiden. Någon som har något tips på hur jag ska ändra mitt tänk till lite mer positivt?Tack för att ni finns och att alla delar med sig :)


    Jag har samma symtom som reflexen - så väldigt sparsamma med andra ord! Så vi är fler! :) Har fått en liten putmage också dock. Men känns så overkligt just med tanke på avsaknaden av symtom, man mår liksom FÖR bra för att kunna ta in att man är gravid... Och förresten, välkommen hit!
  • Emzaan

    Åh det låter precis som jag, jag jobbar också som förskollärare och födde för tidigt sist, vilken vecka? Ska du på några extra kontroller denna gång??


    Smilla80 skrev 2015-09-08 08:59:21 följande:

    Ja visst är det heltokigt, man behöver ju all pepp o stöd man kan få. Man vet ju själv att det kommer bli tufft emellanåt på ett eller annat plan, vare sig det handlar om ekonomi, hälsa, nattvak, syskonbråk eller vabbande... det behöver ju inte andra upplysa en om! Förstår att du blev trött på alla kommentarer - bra att du gav svar på tal, härlig kommentar!


Svar på tråden Marsbebis 2016