• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-02-10 16:30:45 följande:

    Frågan handlar om att en partiledare påstår stt en svensk myndighet har skickat honom ett inbetalningskort för att han enligt myndigheten bett om att få byta namn till bajskorv.. i dessa tider med fake news bör inte påståenden som berör myndigheter lämnas outredda.


    Vill du ödsla tid på Åkesson så gör det förralldel. Normalt tänkande personer fattar direkt att det är struntprat och bryr sig inte mer om det.
    have a dream for breakfast and another one for life
  • KillBill
    mr babelino skrev 2018-02-10 19:26:31 följande:

    Varför kan du inte förlika dig med tanken på Jimmie fått en räkning i brevlådan? Vem som helst kan posta et brev vettu.


    Därför att det är helt absurt om svenska myndigheter kan användas som redskap för att förnedra, trackassera och kränka människor.

    Under kvällen har det kommit information om att det kan ha gått till på det sätt som Jimmie säger. Är det så att jag har spridit felaktig information / fake news så ber jag förbehållslöst om ursäkt för detta.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-02-10 20:36:25 följande:
    Därför att det är helt absurt om svenska myndigheter kan användas som redskap för att förnedra, trackassera och kränka människor.

    Under kvällen har det kommit information om att det kan ha gått till på det sätt som Jimmie säger. Är det så att jag har spridit felaktig information / fake news så ber jag förbehållslöst om ursäkt för detta.
    Förvånad

    Är det verkligen möjligt att en statlig myndighet inte skickar en sån ansökan direkt i papperskvarnen?

    Läste på SVD att det kan ha gått till på det viset.

    Då får jag också backa. Det ligger i allmänt intresse att myndigheter kan användas till trkasaserier.
    have a dream for breakfast and another one for life
  • herr lustig
    KillBill skrev 2018-02-10 20:36:25 följande:
    Därför att det är helt absurt om svenska myndigheter kan användas som redskap för att förnedra, trackassera och kränka människor.

    Under kvällen har det kommit information om att det kan ha gått till på det sätt som Jimmie säger. Är det så att jag har spridit felaktig information / fake news så ber jag förbehållslöst om ursäkt för detta.
    När ska du inse att extremvänstern och extremhögern är precis vad de anklagar varandra för att vara. Sluta för bövelen lyssna på extremvänster. Idka källkritik.
  • Padirac
    oOOo oOOo skrev 2018-02-10 15:45:15 följande:
    Trams kan vara lite skoj ibland. Ganska harlöst skämt om någon nu skickat in en namnändring i Jimmies namn :D

    Men visst är det fånigt att göra det till en nyhet.
    lite lustigt är det med tanke på att Jimmie tycker att de som falskt pekas ut som illegala flyktingar får tåla detOct 9, 2017 - SD-ledaren syftar på sittdemonstrationen som hölls av nätverket Ung i Sverige och kallar demonstranterna där för ”illegala invandrare” som myndigheterna inte agerar mot. – Då får man tåla litetjuvnyp på sociala medier. Det är inte det minsta märkligt, tycker jag, säger Åkesson och tillägger: – Jag tycker det ...

    Men då Åkesson själv utsätts för kränkningar är han tydligen inte lika förstående
  • herr lustig
    Padirac skrev 2018-02-10 22:42:26 följande:
    lite lustigt är det med tanke på att Jimmie tycker att de som falskt pekas ut som illegala flyktingar får tåla detOct 9, 2017 - SD-ledaren syftar på sittdemonstrationen som hölls av nätverket Ung i Sverige och kallar demonstranterna där för ?illegala invandrare? som myndigheterna inte agerar mot. ? Då får man tåla litetjuvnyp på sociala medier. Det är inte det minsta märkligt, tycker jag, säger Åkesson och tillägger: ? Jag tycker det ...

    Men då Åkesson själv utsätts för kränkningar är han tydligen inte lika förstående
    Du är inte bättre själv. Du får nog bestämma dig om du är för eller mot kränkningar.
  • Padirac
    herr lustig skrev 2018-02-10 22:51:06 följande:
    Du är inte bättre själv. Du får nog bestämma dig om du är för eller mot kränkningar.
    Man får tåla det man själv ger - det är rimligt.  
  • KillBill
    herr lustig skrev 2018-02-10 21:22:54 följande:

    När ska du inse att extremvänstern och extremhögern är precis vad de anklagar varandra för att vara. Sluta för bövelen lyssna på extremvänster. Idka källkritik.


    Faktum är att den som uppmärksammade mig på det hela är Patrik Oksanen och han är väl liberal eller centerpartist om jag har förstått saken rätt. Däremot håller jag med om vikten av att kolla källor. Under dagen har det funnits allt för många på sociala medier och på olika forum som har varit tvärsäkra kring hur det ligger till. Tyvärr var jag en av dem.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • mr                babelino
    Padirac skrev 2018-02-10 22:57:01 följande:
    Man får tåla det man själv ger - det är rimligt.  
    öga för öga. intressant
  • mr                babelino
    KillBill skrev 2018-02-10 23:05:07 följande:
    Faktum är att den som uppmärksammade mig på det hela är Patrik Oksanen och han är väl liberal eller centerpartist om jag har förstått saken rätt. Däremot håller jag med om vikten av att kolla källor. Under dagen har det funnits allt för många på sociala medier och på olika forum som har varit tvärsäkra kring hur det ligger till. Tyvärr var jag en av dem.
    Det är väldigt lätt att köpa fakta som man vill att de ska vara sanna. Stort av dig att erkänna i efterhand.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna