• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-08 23:02:31 följande:
    Jag tog bara exempel ur ett progressivt perspektiv istället men du kanske menar djupa och svåra debatter?

    Visst vore det sinnesnäring för både progressiva och konservativa med sådana debatter och/eller samtal.
    Nu var det ju du som menade saker. Oklart vad.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-01-08 23:06:17 följande:
    Nu var det ju du som menade saker. Oklart vad.
    Jag specificerade vad jag menade med sinnesnäring och hur det skiljer sig från att få sina åsikter bekräftade (eller representerade, kan tilläggas).
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-01-08 23:30:39 följande:
    Jag specificerade vad jag menade med sinnesnäring och hur det skiljer sig från att få sina åsikter bekräftade (eller representerade, kan tilläggas).
    Då torde det enligt dina uppfattning vara så att mer konservativt innehåll i PS snarare höjer konservativas  dopamimnivå snarare än att ge sinnesnäring?

    Missförstår jag dig?
    Digestive skrev 2023-01-08 22:32:10 följande:
    Jag tror att jag förstår vad du menar men sådant är mer bekräftelse än sinnesnäring.

    Sinnesnäring är någonting att växa i som att exempelvis ta del av en queer-persons erfarenheter och ta med sig erfarenheterna som en annan queer-person, att studera intersektionalitetsteorin eller att se djupa och svåra debatter med meningsmotståndare.

    Det enda som växer när man får sina åsikter bekräftade är väl dopaminnivån.

  • Digestive
    Padirac skrev 2023-01-08 23:42:05 följande:
    Då torde det enligt dina uppfattning vara så att mer konservativt innehåll i PS snarare höjer konservativas  dopamimnivå snarare än att ge sinnesnäring?

    Missförstår jag dig?
    Digestive skrev 2023-01-08 22:32:10 följande:
    Jag tror att jag förstår vad du menar men sådant är mer bekräftelse än sinnesnäring.

    Sinnesnäring är någonting att växa i som att exempelvis ta del av en queer-persons erfarenheter och ta med sig erfarenheterna som en annan queer-person, att studera intersektionalitetsteorin eller att se djupa och svåra debatter med meningsmotståndare.

    Det enda som växer när man får sina åsikter bekräftade är väl dopaminnivån.
    Ja, om innehållet enbart bekräftar/representerar ens åsikter - precis som att man inte lär sig någonting nytt genom att enbart upprepa något man vet.

    Sinnesnäring = food for thought.
  • Flash Gordon
    Digestive skrev 2023-01-08 14:29:04 följande:
    Jordan Peterson vore ett givet inslag i vårt tidevarv och då tänker jag på Rules for Life och Maps of Meaning serierna men gärna någonting svenskt också.
    Finns på Youtube här





    Det vore en enkel sak för SVT att köpa in rättigheterna, om de ens kostar något, och sända detta på Kunskapskanalen/SVT Forum
    Blå och gul
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2023-01-09 05:53:54 följande:
    Finns på Youtube här

    Det vore en enkel sak för SVT att köpa in rättigheterna, om de ens kostar något, och sända detta på Kunskapskanalen/SVT Forum
    Det skulle sannolikt strida mot PS krav på saklighet att sända Youtube materiel från Jordan B Petersen..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    Digestive skrev 2023-01-08 22:34:35 följande:
    Jag förstod att du inte skulle hitta någon konservativ sinnesnäring i Public Service.

    Och vi står nu efter, vad är det nu 20-30-40 inlägg av dig, och än har du inte ens snuddat att lyckats påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

    Och att du börjar prata om annat är väldigt talande, där du indirekt berättar jag har rätt och att du vet att SVT/SR är det mest överdriva opartiska och sakligt objektiva mediet i Sverige.


    Och opartiskt berättar du om och om och om igen att du inte ens förstår och när du ger whataboutism.
    Varför berättar du detta om och om igen för?


    Men det är lugnt, vi alla vet varför attackerna mot SVT/SR kommer, och det är för en viss politik tål inte en opartisk och sakligt objektiv granskning.


    Digestive skrev 2023-01-09 00:23:36 följande:
    Ja, om innehållet enbart bekräftar/representerar ens åsikter - precis som att man inte lär sig någonting nytt genom att enbart upprepa något man vet.

    Sinnesnäring = food for thought.

    Det är det som är problemet för dig och detta skräp du pratar om, det är att åsikter är inte gott nog för för nå till programtablån.
    En åsikt är inget värt utan saklig objektivet bakom.(Komiskt då detta har du själv sagt när vi pratat om narkotika politik och när någon kommer med substanslösa åsikter, vad hände?)


     


    Och du pratar komiskt nog om detta som det vore en promotion och värvar inslag för en sekt, har du märkt detta?
    Eller trodde du bara vi skulle missa det?
    Och det bästa av allt är, om man skulle visa detta skräpet, så skulle man sakligt bena ut det, och då skulle ni stå och gråta för det istället, för här saker vet vi redan från början är saker som ALDRIG NÅGONSIN får ifrågasättas ens på ett sätt.(Not min first rodeo du know).


    Det du berättar med detta är att du vill göra SVT/SR partiska, kanske du inte vet om att SVT/SR är det mest överlägset opartiska media vi har i Sverige och du berättar det vill du inte de ska vara


    Flash Gordon skrev 2023-01-09 05:53:54 följande:
    Finns på Youtube här


    " target="_blank">



    Det vore en enkel sak för SVT att köpa in rättigheterna, om de ens kostar något, och sända detta på Kunskapskanalen/SVT Forum

    Komiskt nog om SVT/SR sände det skräpet, så hade inte SVT/SR längre varit opartiska.
    Och komiskt nog när du den dagen skulle komma med ett exempel som skulle påvisa partiskhet, så är du nöjd och glad.
    Det berättar en hel del om din agenda och narrativ och inget om SVT/SR, men såklart har man postat i åratal om SVT/SR och aldrig ha rätt, det måste vara frustrerande för dig.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    Flash Gordon skrev 2023-01-09 05:53:54 följande:
    Finns på Youtube här

    Det vore en enkel sak för SVT att köpa in rättigheterna, om de ens kostar något, och sända detta på Kunskapskanalen/SVT Forum
    Någonting sådant vore väldigt enkelt precis som lägga upp någon konservativ sinnesnäring överhuvudtaget.

    På SVTplay finns det så generöst med material som ger sinnesnäring åt progressiva grupper och deras livsstilar att man hittar omkring fem produktioner som berör dragqueens allena - ber man dock om ett endaalster som är ämnat att ge sinnesnäring åt konservativa grupper och deras livsstilar, då går en del av folket här upp i falsett. 🤣

    Även ljudboken är gratis genom Audible: https://www.amazon.com/Maps-Meaning-Architecture-Jordan-Peterson/dp/0415922224
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-09 12:39:42 följande:

    Och vi står nu efter, vad är det nu 20-30-40 inlägg av dig, och än har du inte ens snuddat att lyckats påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

    Och att du börjar prata om annat är väldigt talande, där du indirekt berättar jag har rätt och att du vet att SVT/SR är det mest överdriva opartiska och sakligt objektiva mediet i Sverige.


    Och opartiskt berättar du om och om och om igen att du inte ens förstår och när du ger whataboutism.
    Varför berättar du detta om och om igen för?


    Men det är lugnt, vi alla vet varför attackerna mot SVT/SR kommer, och det är för en viss politik tål inte en opartisk och sakligt objektiv granskning.


    Digestive skrev 2023-01-09 00:23:36 följande:
    Ja, om innehållet enbart bekräftar/representerar ens åsikter - precis som att man inte lär sig någonting nytt genom att enbart upprepa något man vet.

    Sinnesnäring = food for thought.

    Det är det som är problemet för dig och detta skräp du pratar om, det är att åsikter är inte gott nog för för nå till programtablån.
    En åsikt är inget värt utan saklig objektivet bakom.(Komiskt då detta har du själv sagt när vi pratat om narkotika politik och när någon kommer med substanslösa åsikter, vad hände?)


     


    Och du pratar komiskt nog om detta som det vore en promotion och värvar inslag för en sekt, har du märkt detta?
    Eller trodde du bara vi skulle missa det?
    Och det bästa av allt är, om man skulle visa detta skräpet, så skulle man sakligt bena ut det, och då skulle ni stå och gråta för det istället, för här saker vet vi redan från början är saker som ALDRIG NÅGONSIN får ifrågasättas ens på ett sätt.(Not min first rodeo du know).


    Det du berättar med detta är att du vill göra SVT/SR partiska, kanske du inte vet om att SVT/SR är det mest överlägset opartiska media vi har i Sverige och du berättar det vill du inte de ska vara


    Komiskt nog om SVT/SR sände det skräpet, så hade inte SVT/SR längre varit opartiska.
    Och komiskt nog när du den dagen skulle komma med ett exempel som skulle påvisa partiskhet, så är du nöjd och glad.
    Det berättar en hel del om din agenda och narrativ och inget om SVT/SR, men såklart har man postat i åratal om SVT/SR och aldrig ha rätt, det måste vara frustrerande för dig.


    Jag älskar att du svart på vitt resonerar som om det existerar objektivt korrekta livsåskådningar och livsstilar. 🤣

    Även resonemanget att man skulle attackera Public Service och deras politiska granskningar - om man efterfrågar näring åt konservativa sinnen på plattformen - är knivskarpt. 🤡

    Tack för att du inte är på min sida av diskursen, klyban! 💘
  • klyban
    Digestive skrev 2023-01-09 18:00:00 följande:
    Jag älskar att du svart på vitt resonerar som om det existerar objektivt korrekta livsåskådningar och livsstilar. 🤣

    Även resonemanget att man skulle attackera Public Service och deras politiska granskningar - om man efterfrågar näring åt konservativa sinnen på plattformen - är knivskarpt. 🤡

    Tack för att du inte är på min sida av diskursen, klyban! 💘

    Vad som är intressant, det är att SVT/SR fortfarande är det överdrivet mest opartiska mediet vi har i Sverige.


     


    Du är rolig att du berättar en gång till att du inte har en susning om vad opartiskt är.
    Du varit på min sida många många många många många många många många många många många många.......många många många många många....många gånger innan.
    Och på den tiden var du sakligt objektiv, vad hände med dig?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?