• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Lundis
    crizziepalm skrev 2016-10-04 23:27:09 följande:

    [quote=77024301][quote-nick]Bebisbubbla skrev 2016-10-04 23:12:31 följande:[/quote-nick]Äter du som vanligt? För i så fall måste det vara vatten. Förresten, var har du stickningar?[/quote

    Känns dom i äggstockarna, har även hugg i livmodern..


    Har också stickningar och hugg i livmodern.
  • ika_109
    Bebisbubbla skrev 2016-10-04 20:29:03 följande:
    I vilken vecka är ni i och hur mycket har ni gått upp? Man kan ju känna sig svullen utan viktuppgång tänker jag.
    På morgonen har jag bara en pytteliten svullnad, men efter lunch - jo tjena och sen sitter svullnaden i hela dagen/kvällen. Men några kg har jag inte gått upp än.

    Förra graviditeten gick jag upp 1/3 av min vikt dvs 18 kg på mina 56 kg från början - det var TUNGT, tänker inte gå igenom samma viktuppgång den här gången, ska försöka påverka det jag kan påverka.
  • Bebisbubbla
    crizziepalm skrev 2016-10-04 23:27:09 följande:

    [quote=77024301][quote-nick]Bebisbubbla skrev 2016-10-04 23:12:31 följande:[/quote-nick]Äter du som vanligt? För i så fall måste det vara vatten. Förresten, var har du stickningar?[/quote

    Känns dom i äggstockarna, har även hugg i livmodern..


    Tror inte det ska vara farligt. BM pratade om sånt på hälsosamtalet och menade att det var vanligt :)
  • Tiiffany

    Var på vul idag v6+2 och man såg 3mm embryo med tickande hjärta. Dock har jag fortfarande bruna flytningar som kommer från livmodern. Dock ser man inte någon blodansamling i livmodern. Blir orolig hela tiden och undrar när det ska sluta komma bruna flytningar :( 


    Fick en ny tid nästa vecka fredag. 

  • Melam

    Har alla ringt till mvc och bokat in sig för tid?
    Jag har fortfarande inte ringt (vecka 6+1). Vet inte riktigt varför jag drar mig för det.. Undrar om jag ens är gravid ibland.. tycker allt är så overkligt innan man sett bebben på ul. Sen är jag rätt korkad och läser massa saker på fl som typ MA och skrämmer upp mig själv..

  • MartingaleFootprints
    jooo skrev 2016-10-04 18:22:07 följande:

    Någon mer som är riktigt svullen? Suck jag ser ut som en badboll hela jag får knappt på mig byxorna /:


    Jepp! Blev svullen typ på en gång. Är nu i 7+4 och kan bara ha mammajeans. Har dock gått ner ett halvt kilo.
  • Paincake

    Jag fick en liten blödning förra veckan och fick tid till ultraljud idag. Vi såg en liten böna med tickande hjärta men blev framflyttad 11 (!) dagar, från 11 maj till 22. Knappt att jag får vara kvar i den här gruppen.

    Det kan förklara varför jag inte plussade förrän mensen var en och en halv vecka sen.

    Drygt bara att behöva "göra om" vecka 8 och 9... hade ju tänkt att gå in i v 10 imorgon, har berättat på jobbet och så där. Känns ju lite i tidigaste laget.

  • Paincake

    Just nu är verkar illamåendet ha gett med sig så kvar är lite molvärk, ömma bröst och en rejält svullen mage. Och en bismak av banan vad jag än äter. Blä.