• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Ankissen
    Freijah skrev 2016-12-13 20:21:00 följande:

    Igår hade vi ÄNTLIGEN tid för ultraljud!!

    Visade sig att vi har en frisk liten pojke som förvisso är lite blyg, men han gäspade och vinkade ändå när han inte gömde ansiktet bakom armarna.

    Han låg lite dumt till så dom kunde inte se hela ryggraden, så vi ska in och göra nytt UL om 4 veckor.

    Nu kan jag äntligen börja sy och sticka och hålla på, och maken min har redan börjat handla :)


    Åh så fin han är! Jag längtar med till mitt RUL. Ska oxå sticka massor sen. :)
  • Freijah
    Ankissen skrev 2016-12-13 20:33:49 följande:
    Åh så fin han är! Jag längtar med till mitt RUL. Ska oxå sticka massor sen. :)

    Va kul med en till stickare!


    Jag har än så länge bara stickat lite småsaker i neutrala färger, men nu j*klar kan jag sätta spinn på allt garn jag har hemma :)
    Är så sugen på att göra en teddybjörn overall som jag har mönster på, så det blir nog mitt första projekt.


     

  • Ankissen
    Freijah skrev 2016-12-13 20:59:10 följande:

    Va kul med en till stickare!

    Jag har än så länge bara stickat lite småsaker i neutrala färger, men nu j*klar kan jag sätta spinn på allt garn jag har hemma :)

    Är så sugen på att göra en teddybjörn overall som jag har mönster på, så det blir nog mitt första projekt.

     


    Jag funderar på en dopklänning faktiskt. :) Och nån liten tunn filt i mormorsrutor kanske får virkas med. :) Jätteroligt tycker jag med med en till stickare. Jag har stickat lite till barnen och ett par tröjor till mig men inga mängder. :)
  • Freijah
    Ankissen skrev 2016-12-13 21:38:58 följande:

    Jag funderar på en dopklänning faktiskt. :) Och nån liten tunn filt i mormorsrutor kanske får virkas med. :) Jätteroligt tycker jag med med en till stickare. Jag har stickat lite till barnen och ett par tröjor till mig men inga mängder. :)


    Jag har virkat en drös med mormorsrutor men har ingen susning om hur jag ska få ihop dom till en filt :p

    Har samlat på mig drivor med stickmönster och garn de senaste åren, så nu måste jag bara bestämma mig för något och börja.

    Denna har jag mönster på, och tänkte sticka i ett chunky merino garn så den kommer bli varm o skön till nästa vinter :)

  • Teresiat
    Frost skrev 2016-12-13 16:38:16 följande:

    Jag har tidigare förlorat två barn (i v19+6 och 22+0) pga att jag har försvagad livmodertapp. Så nu har de opererat in ett band runt tappen under livmodern som förhoppningsvis ska se till att inte samma sak händer igen. Men är fortfarande högriskgraviditet så därför väldigt täta kontroller :)


    Sååå bra att de håller koll :) min mamma fick missfall i v 18, pga svag tapp (mest sannolikt). Nästa graviditet satte de in band runt livmodertappen och ut kom min bror frisk och kry enligt planerat datum..
  • Frost
    Teresiat skrev 2016-12-13 22:04:30 följande:

    Sååå bra att de håller koll :) min mamma fick missfall i v 18, pga svag tapp (mest sannolikt). Nästa graviditet satte de in band runt livmodertappen och ut kom min bror frisk och kry enligt planerat datum..


    Ja jag är supernöjd att de håller stenkoll och att de tar all min oro på allvar :) Se där! :) Det finns många solskenshistorier om cerclage så jag hoppas att det funkar även för mig! Varit på kontroll idag och än så länge ser allt bra ut, ska börja äta adalat mot sammandragningarna som började för cirka 2 veckor sen.

    Verkar vara väldigt många pojkar på väg! :)
  • ika_109

    Idag gjorde vi ngt som vi inte planerat att göra på lääänge.. Vi beställde en syskonvagn från kronan! Är det utförsäljning så är det, hade först tankar på en bugaboo men nu blev det en kronan och det känns super bra!

    Vi väntar dock en liten flicka bland alla gossar här...

  • Anotherone
    livetiettnotskal skrev 2016-12-14 14:41:50 följande:

    Har idag varit på RUL och väntar också en pojk som är beräknad 13/5 Verkar vara ett riktigt pojkår 2017.


    Verkligen! Grattis till pojken!
  • Miichz

    Hej allesammans :)

    Idag har vi vart på ultraljud och fick se en frisk liten flicka! Så himla överlyckliga och mest jag som hade hoppats på en tjej ????

    Kan dock inte få upp foto? När ja trycker välj filer så puttas ja ut från diskutionsidan :O någon som vet hur ja kan lösa detta?:)