• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-02-08 08:58:53 följande:
    Det där är ju inget svar på min fråga till dig om du kan se den etiska konflikten i att vi dödar barn som, bevisligen, kan överleva.

    Men som du ser så är det 99 fall det året som ligger inom det spann som redovisar den ålder där vi sett barn överleva. Så du pekar på storleksordningen av problemet.

    Och du pekar ut att det är en extremt liten grupp som skulle påverkas om vi justerade gränsen nedåt till 20v.
    Det är du som far med osanning när du påstår att en kvinna kan genomgå en abort i vecka 22 bara för att hon vill det. Detta är inte sant.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-02-08 08:58:53 följande:
    Det där är ju inget svar på min fråga till dig om du kan se den etiska konflikten i att vi dödar barn som, bevisligen, kan överleva.

    Men som du ser så är det 99 fall det året som ligger inom det spann som redovisar den ålder där vi sett barn överleva. Så du pekar på storleksordningen av problemet.

    Och du pekar ut att det är en extremt liten grupp som skulle påverkas om vi justerade gränsen nedåt till 20v.
    Svensk abortlagstiftning godkänner bara abort på foster som inte bedöms vara livskraftiga/bedöms kunna överleva.

    Därför handlar SDs motion om något annat. SD vill i linje med det konservativa/kristna samhällssystem man vill skapa, inskränka kvinnans rätt att själv besluta om aborter.
  • KillBill

    Det är alltså sånt här skräp som moderaterna avser att börja sammarbeta med. Jag säger vara fy fan.

    "En nystartad sajt som hänger ut brottslingar visar bilder på brottsoffer, dåligt maskerade och lätt igenkännbara. Bakom sajten står Findel Madison, ledamot i Sverigedemokraternas ungdomsförbunds verkställande utskott och anställd på Sverigedemokraternas gruppkansli i riksdagen"

    www.metro.se/artikel/anonym-sajt-hänger-ut-brottsoffer-ägs-av-topp-i-sds-ungdomsförbund

  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-02-08 22:12:04 följande:

    Det är alltså sånt här skräp som moderaterna avser att börja sammarbeta med. Jag säger vara fy fan.

    "En nystartad sajt som hänger ut brottslingar visar bilder på brottsoffer, dåligt maskerade och lätt igenkännbara. Bakom sajten står Findel Madison, ledamot i Sverigedemokraternas ungdomsförbunds verkställande utskott och anställd på Sverigedemokraternas gruppkansli i riksdagen"

    www.metro.se/artikel/anonym-sajt-hänger-ut-brottsoffer-ägs-av-topp-i-sds-ungdomsförbund


    Jag håller med dig...
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA

    Och Centern går kraftigt fram efter romansen mellan Åkesson och Batra. M backar förstås medan SD ökar.

    Som förväntat alltså.

    Nästan synd om Kinberg Batra som lär sig bli tvingad in i det brunblå, men saknar man civilkurage så får man skylla sig själv.

    www.svd.se/centern-rusar-i-ny-svd-sifo--hogsta-siffran-pa-26-ar/om/opinionsmatningar


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare

    Precis som väntat: goo.gl/r7BLyT

    Citat.


    "Nu kommer svaret på Anna Kinberg Batras utsträckta hand mot Sverigedemokraterna.


    Moderaterna katastrofrasar enligt Demoskops och Expressens nya opinionsundersökning.


    – Vi har inte sett en större turbulens mellan två mätningar sedan Juholt, konstaterar Peter Santesson, chef för opinionsanalys på Demoskop."


     


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-02-09 13:14:34 följande:

    Precis som väntat: goo.gl/r7BLyT

    Citat.


    "Nu kommer svaret på Anna Kinberg Batras utsträckta hand mot Sverigedemokraterna.


    Moderaterna katastrofrasar enligt Demoskops och Expressens nya opinionsundersökning.


    ? Vi har inte sett en större turbulens mellan två mätningar sedan Juholt, konstaterar Peter Santesson, chef för opinionsanalys på Demoskop."


     


    Aha, samma där som i Sifo - att SD går fram medan M rasar.

    Ja, det var ju givet. Kopian är alltid sämre än originalet och de som ogillar rasim byter till ett anständigt parti.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-02-09 12:10:50 följande:
    Och Centern går kraftigt fram efter romansen mellan Åkesson och Batra. M backar förstås medan SD ökar.

    Som förväntat alltså.

    Nästan synd om Kinberg Batra som lär sig bli tvingad in i det brunblå, men saknar man civilkurage så får man skylla sig själv.

    www.svd.se/centern-rusar-i-ny-svd-sifo--hogst...
    Jag kan bara hålla med dig, det är solklart att Batra inte pallade trycket från brunskjortorna inom M.
    Men jag kan ändå inte låta bli att undra över, hur kunde M själva (Batra) vara så okunniga om sina egna väljares åsikter?

    Men nu har iaf Batra chansen att återta initativet, om hon agerar efter väljarna och med kraft pekar ut de i partitoppen som tvingat henne till att gå i säng med SD.

    Visst, det kommer då att bli ett sju helsikes liv, men det är nog enda möjligheten för M att rensa ut de i M:s partitopp som ställt till med den här katastrofen för M, och en gång för alla göra upp med dom.
    Nåt liknande måste ske snabbt som ögat, det är inte långt kvar till nästa valrörlese, och en sån här uppenbar oenighet inom partiet, det kommer aldrig att fungera under en valrörelse.
    Media kommer att krossa dom då, eller rättare sagt, dom kommer att krossa sig själva, så media behöver bara framföra det.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-02-09 13:26:33 följande:
    Jag kan bara hålla med dig, det är solklart att Batra inte pallade trycket från brunskjortorna inom M.
    Men jag kan ändå inte låta bli att undra över, hur kunde M själva (Batra) vara så okunniga om sina egna väljares åsikter?

    Men nu har iaf Batra chansen att återta initativet, om hon agerar efter väljarna och med kraft pekar ut de i partitoppen som tvingat henne till att gå i säng med SD.

    Visst, det kommer då att bli ett sju helsikes liv, men det är nog enda möjligheten för M att rensa ut de i M:s partitopp som ställt till med den här katastrofen för M, och en gång för alla göra upp med dom.
    Nåt liknande måste ske snabbt som ögat, det är inte långt kvar till nästa valrörlese, och en sån här uppenbar oenighet inom partiet, det kommer aldrig att fungera under en valrörelse.
    Media kommer att krossa dom då, eller rättare sagt, dom kommer att krossa sig själva, så media behöver bara framföra det.
    Hm, jag tror det är lite sent för M att ändra riktning bort från den brunblå sörjan.

    Vi kommer nog att få tre politiska block i framtiden, ett brunblått, ett libetalt och ett rödgrönt.

    Jag tror att det brunblå blocket kommer att bli minst av dessa till valet och att SD kommer att sluka M med tiden.

    Lööf borde vara storsint och erbjuda Batra medlemskap i C - för någon rasist tror jag inte Batra är, bara alltför osjälvständig. Hon kunde naturligtvis ha stoppat brunhögerns planer på ett resonemangsäktenskap med SD om hon hade haft bara en gnutta civilkurage.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-02-09 14:11:38 följande:
    Hm, jag tror det är lite sent för M att ändra riktning bort från den brunblå sörjan.

    Vi kommer nog att få tre politiska block i framtiden, ett brunblått, ett libetalt och ett rödgrönt.

    Jag tror att det brunblå blocket kommer att bli minst av dessa till valet och att SD kommer att sluka M med tiden.

    Lööf borde vara storsint och erbjuda Batra medlemskap i C - för någon rasist tror jag inte Batra är, bara alltför osjälvständig. Hon kunde naturligtvis ha stoppat brunhögerns planer på ett resonemangsäktenskap med SD om hon hade haft bara en gnutta civilkurage.
    Jag tror inte det, trots allt så finns det många i M som vill ha ett parti som ligger rätt i tiden, alltså ett M-parti som Fredrik Reinfeldt skapade.
    Tyvärr så kom den här extremhöger-vågen och saboterade allt, och de brunskjortor som fanns och alltid har funnits hos M såg sin chans att återskapa ett M från forntiden.

    Men jag tror de flesta M-väljare anade vad som var på väg att hända, och nu ser vi proppen gå ur och gräsrötterna visar nu vad dom vill med M.
    Så det bästa vore att M och SD gick tydliga och skillda vägar, så brunskjortorna kunda samlas under en och samma flagga hos SD, för det är där dom hör hemma, och det vet väljarna, trots att dom ibland inte riktigt vill erkänna det.

    Vad jag menar är, om det kommer till en snabb och tydlig uppgörelse, så får väljarna (och politikerna) chansen att rätta in sig under rätt parti, och vi slipper barnsligheterna med att dessa två partiers företrädare försöker dölja var dom eg hör hemma.
    Vi får ett M som majoriten av deras väljare vill ha, och SD kan öppet ägna sig den långt mer högerextrema agenda som dom eg vill föra.

    M kan säkert klara av den vändningen och behöver inte förlora nåt ö.h.t på det på lite sikt.
    Jag tror dom kommer att dra väljare från flera olika partier om dom blir tillräckligt tydliga med var dom står.
    Ett måste är förstås att dom helt bryter med SD.

    Mer tveksamt är det för SD, brunskjortor är som vi vet, ofta fega, lögnaktiga, gruppberoende stackare, som ogärna vistas i ljuset av det öppna samhället.
    Det kan alltså bli svårt för dom att behålla delar av sina tidigare väljare, då dessa inte vill bli förknippade med ett parti som rör sig i högerextrema kretsar, fast det borde inte påverka vid ett val, där är dom ju anonyma.
    Men jag misstänker de mindre trogna och övertygade SD anhängare kommer att välja ett annat parti, ett som dom inte riskerar, att behöva försvara i obekväma frågor.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten