• EIJ90

    Bli gravid efter missfall följas åt

    Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

    Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

    Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

    Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

    Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

  • Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • T90
    Milian03 skrev 2018-05-16 15:44:20 följande:

    Ni som testar med stickor.

    Hur är era äl-test EFTER ni haft positivt?Är de helt blanka eller är de fortfarande starka men ej positiva och sjunker sen teststreckets styrka några dagar efter eller hur är det?


    Har aldrig tagit efter ett positivt äl-test faktiskt, inte tänkt att det behövts. Bara velat se stegring och få ett positivt så man vet ungefär när äl är
  • Systeryster33
    EIJ90 skrev 2018-05-16 14:52:07 följande:

    Jag mår bättre men är fortfarande förkyld. Hemma från jobbet även idag. Tänker att det skadar inte att ta det lite lugnt. Så tankarna snurrar såklart. Vill att tiden ska gå snabbt!

    Jag håller tummarna för att tempen fortsätter att öka!! Hur lång luteralfas brukar du ha? Det är ju säkrast att testa på bim eller nån dag efter.


    Skönt att det verkar vara på bättringsvägen iaf. :) låter klokt att va hemma tills du är ännu lite bättre så kroppen får all vila den behöver..

    Min lutealfas brukar va 11 dagar och sjunka under coverline dagen innan mensen kommer! Det betyder att den bör sjunka mer imorgon! Vi får se :)
  • Sommarhopp
    Milian03 skrev 2018-05-16 15:44:20 följande:

    Ni som testar med stickor.

    Hur är era äl-test EFTER ni haft positivt?Är de helt blanka eller är de fortfarande starka men ej positiva och sjunker sen teststreckets styrka några dagar efter eller hur är det?


    För mig är det starka test i ca 4-5 dagar där test strecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
  • Milian03
    Sommarhopp skrev 2018-05-16 20:22:51 följande:

    För mig är det starka test i ca 4-5 dagar där test strecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.


    Oj det var länge. Jag får positivt i max två dagar.
  • Elinmariajosefin
    Milian03 skrev 2018-05-15 22:27:14 följande:

    Så osäker denna cykeln är...

    Har äl-känningar idag men ältesten tog slut för nån dag sen.

    Har beställt nya men kanske missar stegring nu.

    Utgår från att äl är idag så länge :)

    BIM blir 29/5 då. Fler som precis har/har haft/ska ha äl? :)


    Jag har skippat testen denna månad men är ganska säker på att äl skett igår eller idag. Bim blir 30/5 för mig. Håller tummarna för oss!
  • SL185
    babytjejen skrev 2018-05-15 22:20:15 följande:

    Med dottern försökte vi i ett år...men andra graviditeten tre år. Plussade strax efter jag börjat ett tränings o dietprogram där jag till dagsläget gått ner 18kg..hoppas att det ska göra att det går fortare att bli gravid nu...försöker fokusera på träningen istället o komma i så bra form jag kan...


    Gud va duktigt och starkt gjort av dig! Hejjja hejjja! Ja hoppas att det hjälper, det gör det nog säkert. Det kommer när man fokuserar på annat säger de :)

    försöker också fokusera på andra saker o inte låta livet kretsa runt bebisar, går bra vissa dagar men mindre bra andra dagar. Känner mig så nere idag, va en månad sen jag fick missfallet. Men det är säkert pms, mensen är väl på gång
  • FGK

    Är det dumt att ta ett test imorgon när man har BIM den 21? Borde jag vänta någon dag till? Är så himla otålig, men börjar tvivla på att det tagit denna gången.. känner nästan inget, förra gången var jag super trött, ömma bröst, ont i magen. Har haft som typ ?stickningar? i tjejmagen men inte alls som förra gången :/

  • babytjejen
    SL185 skrev 2018-05-16 22:18:13 följande:

    Gud va duktigt och starkt gjort av dig! Hejjja hejjja! Ja hoppas att det hjälper, det gör det nog säkert. Det kommer när man fokuserar på annat säger de :)

    försöker också fokusera på andra saker o inte låta livet kretsa runt bebisar, går bra vissa dagar men mindre bra andra dagar. Känner mig så nere idag, va en månad sen jag fick missfallet. Men det är säkert pms, mensen är väl på gång


    Här är mensen på gång,tempen störtdök idag så mensen kommer imorgon el senast lördag :( bara att ta nya tag o försöka igen...
  • SL185
    FGK skrev 2018-05-17 08:05:49 följande:

    Är det dumt att ta ett test imorgon när man har BIM den 21? Borde jag vänta någon dag till? Är så himla otålig, men börjar tvivla på att det tagit denna gången.. känner nästan inget, förra gången var jag super trött, ömma bröst, ont i magen. Har haft som typ ?stickningar? i tjejmagen men inte alls som förra gången :/


    Hmm jag plussade på bim-3 när innan jag fick missfall. Så det är ju inte omöjligt men jag hade nog väntat lite till för att undvika att få falskt negativt
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt