• Sheltielife

    Prata symtom INNAN bim

    Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

    Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

    Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

    Har bim den 11/1

  • Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Anonym (Mys 4/1)
    Anonym (Ge aldrig upp :)) skrev 2019-01-17 20:53:44 följande:

    Håller tummarna för dig ????

    Då jag inte hittat något specifik för just ont i korsryggen svanken ville jag kolla här om fler kände igen sig.


    När jag väntat mina har jag alltid haft ont där. Det som oftast varit tecken för mig med graviditet. :)
  • FruW85

    Jag klarade så klart inte av att vänta (suck...) såg ett svagt, svagt, svagt streck. Känner mig svagt hoppfull, så nu håller jag tummarna för att jag får ett tydligare streck om en vecka :)


  • Anonym (hemlisen)

    äl+6 och kan väl konstatera att mitt humör går lite upp och ner och att jag är lite mer trött. men samtidigt har min sambo varit väldigt osjysst och det är mkt på jobbet, så det är väl tyvärr ena tydliga tecken. 

    en annan grej är att jag känt mig lite extra kåt och ibland extra glad och strålat mer på jobbet. nån frågade "firar du nåt?".

    Men allt detta är ju för VAGT!

  • Anonym (hemlisen)
    FruW85 skrev 2019-01-19 12:00:40 följande:

    Jag klarade så klart inte av att vänta (suck...) såg ett svagt, svagt, svagt streck. Känner mig svagt hoppfull, så nu håller jag tummarna för att jag får ett tydligare streck om en vecka :)


    låter positivt! i dess dubbla bemärkelse
  • Anonym (hemlisen)
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-01-19 16:17:02 följande:

    äl+6 och kan väl konstatera att mitt humör går lite upp och ner och att jag är lite mer trött. men samtidigt har min sambo varit väldigt osjysst och det är mkt på jobbet, så det är väl tyvärr ena tydliga tecken. 

    en annan grej är att jag känt mig lite extra kåt och ibland extra glad och strålat mer på jobbet. nån frågade "firar du nåt?".

    Men allt detta är ju för VAGT!


    ska stå "inga tydliga tecken"
  • Anonym (hemlisen)
    ballerinakakaoreo skrev 2019-01-18 21:47:15 följande:

    Inatt natten till ÄL+6 så vaknade jag av ett enormt hugg på vänster sida av livmodern men för långt ner för att vara äggstocken. Jag tappade typ andan och var nära på att skrika för att det gjorde så ont, i en sekund bara. Jag kände direkt att antingen så fäste ägget nu eller så sprack någonting i mig, gissar på det förstnämnda? Inget blod (läs nidblödning) utan bara ökade flytningar vilket jag haft i ett par dagar efter ÄL nu, samt molvärk och svagt illamående. Vad är era teorier? 


    kan ha varit nån cysta som spricker
  • FruW85
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-01-19 16:17:29 följande:
    låter positivt! i dess dubbla bemärkelse
    Vågar dock inte lita på det förrän jag ser ett tydligare streck och finns ju fortfarande stor risk för att det blir ett supertidigt missfall.. Men det känns ju inte helt kört iaf :) Speciellt inte i kombination med alla symtom.
  • Joannajoanna

    Och där kom mensen. på dag 27 (mensen kommer antingen dag 25 eller 30 aldrig därimellan) kroppen är så konstig.

    så de här symtomen behöver inte betyda graviditet:

    från äl: molvärk, extrem trötthet.

    sömnsvårigheter

    några dagar innan: ömma bröst, tydligare ådror, halsbränna, jätte mensvärk.

    Och just nu känner ja såhär: alla andra "näe men jag går på p piller å använder kondom å gubben är steriliserad men ja blev gravid på första försöket."

    varför kan de aldrig gå så enkelt för mig.

    lycka till ni andra som väntar.

  • Anonym (Snart så)
    Joannajoanna skrev 2019-01-19 18:03:46 följande:

    Och där kom mensen. på dag 27 (mensen kommer antingen dag 25 eller 30 aldrig därimellan) kroppen är så konstig.

    så de här symtomen behöver inte betyda graviditet:

    från äl: molvärk, extrem trötthet.

    sömnsvårigheter

    några dagar innan: ömma bröst, tydligare ådror, halsbränna, jätte mensvärk.

    Och just nu känner ja såhär: alla andra "näe men jag går på p piller å använder kondom å gubben är steriliserad men ja blev gravid på första försöket."

    varför kan de aldrig gå så enkelt för mig.

    lycka till ni andra som väntar.


    Jag Hade samma förra månaden, trodde ådrorna skulle spricka och brösten blev enorma, halsbränna, sura uppstötningar, molvärk i buk och rygg, illamående mm. Ändå kom mensen, kommer nya symptom varje månad ????
  • Daphodil
    Joannajoanna skrev 2019-01-19 18:03:46 följande:

    Och där kom mensen. på dag 27 (mensen kommer antingen dag 25 eller 30 aldrig därimellan) kroppen är så konstig.

    så de här symtomen behöver inte betyda graviditet:

    från äl: molvärk, extrem trötthet.

    sömnsvårigheter

    några dagar innan: ömma bröst, tydligare ådror, halsbränna, jätte mensvärk.

    Och just nu känner ja såhär: alla andra "näe men jag går på p piller å använder kondom å gubben är steriliserad men ja blev gravid på första försöket."

    varför kan de aldrig gå så enkelt för mig.

    lycka till ni andra som väntar.


    Jag vet. Det är så irriterande. Jag har haft månader med massor av symtom och tänkt "nu är det nåt", och månader utan symtom och tänkt "men NU då?". Inget gav något plus.

    Den här månaden när jag plussade var bara ännu en "massa symtom"-månad.
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim