• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Dittenodatten

Tack för ditt svar.

Bim - 3 imorgon.

Fick hem 3 grav tester med posten idag.

Så tänkte testa o s, fre, sön.. Om inte tant röd kommer på lördag.

Men märkt att morgonurinet börjat bli väldigt grumligt

men har inte ont i brösten eller mensvärk längre.

• nathalieejj

Är på bim -9 och imorse var jag super yrslig och illamående. På dagen var det bra igen men lätt illamående på kvällen nu. Gravsymtom??

• FruW85
    Dittenodatten skrev 2019-01-22 17:40:15 följande:

Tack för ditt svar.

Bim - 3 imorgon.

Fick hem 3 grav tester med posten idag.

Så tänkte testa o s, fre, sön.. Om inte tant röd kommer på lördag.

Men märkt att morgonurinet börjat bli väldigt grumligt

men har inte ont i brösten eller mensvärk längre.

Åh, spännande! Håller tummarna! :D
  • FruW85
    nathalieejj skrev 2019-01-22 17:42:47 följande:

Är på bim -9 och imorse var jag super yrslig och illamående. På dagen var det bra igen men lätt illamående på kvällen nu. Gravsymtom??

så mådde jag när jag var gravid. :) Fast jag mådde lite bättre på morgonen och sedan gick det utför under dagen hehe...
  • FruW85

Gravid eller inte, jag mår SÅ jäkla illa..vad gör man? Är sådär på gränsen till att behöva spy... Knaprar hårdbröd och det fungerar under tiden jag äter, men så fort jag slutar så kommer illamåendet igen..Skrikandes

• Anonym (hemlisen)

hm.
    Nu har brösten plötsligt slutat ömma. Nästan helt. För mig brukar de normalt sluta ömma dagen jag får mens eller att ömheten går ner strax innan. 
    Har oregelbunden mens, men borde få 26 eller 27 januari.

Är upp och ner i humöret, men har å andra sidan sovit dåligt och det kan vara vanlig pms.

Får hålla ut.

• Anonym (hemlisen)

hm.
    Nu har brösten plötsligt slutat ömma. Nästan helt. För mig brukar de normalt sluta ömma dagen jag får mens eller att ömheten går ner strax innan. 

Är upp och ner i humöret, men har å andra sidan sovit dåligt och det kan vara vanlig pms.

Får hålla ut.

• Anonym (hemlisen)

Och igår fick jag chokladsug.

Allt känns tyvärr som mens, men HOPPAS JU på att det inte är det!!!

• Dittenodatten
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-01-23 07:04:02 följande:

hm.

Får hålla ut.

Så är de för mig med. Idag har jag inte alls ont i brösten mer.

Slutat må illa nu mer men är mycket varmare än jag brukar (men fryser ändå)

Dock kissnödig jämt går iaf på toa minst varannan timme.

Eller är de så enkelt som jag druckit mycket mer än jag brukar..

Blir ju lätt så att man lägger märke till mer nu när man väntar på plusset.

Men var ett stort fett negativt nu i morse bim - 3

Har Bim samtidigt som dig.
  • Anonym (hemlisen)
    Dittenodatten skrev 2019-01-23 07:30:11 följande:
    Så är de för mig med. Idag har jag inte alls ont i brösten mer.

Slutat må illa nu mer men är mycket varmare än jag brukar (men fryser ändå)

Dock kissnödig jämt går iaf på toa minst varannan timme.

Eller är de så enkelt som jag druckit mycket mer än jag brukar..

Blir ju lätt så att man lägger märke till mer nu när man väntar på plusset.

Men var ett stort fett negativt nu i morse bim - 3

Har Bim samtidigt som dig.
    Åh! Då kan vi följas åt!

Ok men så länge du inte fått mens är hoppet kvar!

Kollade på clearable early detection och enligt dem kunde jag inte testa förrän 25:e. Konstigt dock om jag ska ha mens till helgen, kanske skrev fel. Oavsett: tänker att du kanske testa liiiiite för tidigt? Glad
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim