• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Mollan333Y

    Hallå! Joinar här med. Plussade för snart en vecka sedan och bf är 12/10 enligt Preglife.

    Är en orolig själ då detta är min fjärde graviditet men har aldrig gått längre än en vecka efter plus på stickan innan jag fått missfall.

    Går på utredning men de har inte hittat något fel hittills.

    Håll tummarna för mig att det går bra denna gången!!

    Fyller 28 år detta året :)

  • Mollan333Y
    Mini89 skrev 2019-02-06 14:23:29 följande:

    Hej på er! 

    Jag är 29 år och bor i Göteborg. Plussade i 1 februari! Enligt appar BF 12 Okt. Men får väl se vad de säger på MVC. Sjukt spännande, första barnet för oss. 

    Vi tänkte att vi skulle börja försöka då det kan ta lång tid, men visade sig smälla till direkt. Så lite överraskad är jag allt. Men det känns spännande som bara den och overkligt samtidigt! Känner mig upplåst, anfådd mer än vanligt och ibland lite mensvärk-liknande. Men annars mår jag fint!

    Vill gärna lära känna er. Kraaam!


    Vad roligt! Vi har samma bf och det kommer också bli första barnet för oss om allt går som det ska ????

    Jag har också ?mensvärk? och har ont i tuttarna. Mår illa då och då också men går över snabbt.
  • ballerinakakaoreo

    Hej på er :) 

    Här har vi en snart 22-årig tjej som är gravid med första barnet efter ett MA i december. Jag är gravid i v. 5+3 idag och plussade svagt så tidigt som ÄL+8! 

    Min BF är den 6e oktober. Jag önskar kejsarsnitt då min förlossningsrädsla är ENORM, den var stor redan innan men har blivit större efter mitt MA som hanterades otroligt fel av läkare. Någon mer än mig som känner rädsla och vill prata lite? 

    För ett par dagar sedan började jag få ömma bröstvårtor, tidigare har jag bara haft lite illamående, svullen mage och ökad trötthet. 

    Är så rädd för ännu ett missfall eller utomkveds/ofostrig graviditet så jag har bokat in VUL på privat gyn med tidigast tid 18e mars, hoppas verkligen att det går hela vägen denna gången!

    Hejar på alla er och kommer hänga här ofta för att se att det går bra för oss alla :) 

  • Etta
    Nube skrev 2019-02-06 15:57:57 följande:

    Hej, hur mår du nu? Hoppas att allt är bra! När hade du vul?


    Hej! Ja, de bruna flytningarna har upphört, höll i sig ca 1,5 dygn och nu två dygn utan något så håller tummarna att det är lugnt nu! VUL är 19/2, så känns som det är långt kvar! Jag har börjat må lite småilla nu dessutom vilket är ganska skönt för oron! Hur mår du?
  • Etta
    Krusbär84 skrev 2019-02-06 19:51:11 följande:

    Min första graviditet blödde jag en hel del också. Ring gynakuten och prata med de. De lugnade mig sist.. Så kan du ju åka in när du kommer hem.

    Allt är ju så jobbigt i början, mycket tankar och oro som snurrar..


    Funderade på att ringa MVC alternativt vår ivf-klinik men känns så krångligt när man är utomlands (på semester med släkten) Nu har det upphört men ringer nog när jag kommer hem eller om det kommer igen!
  • emmast

    Idag har jag varit på tidigt ultraljud eftersom jag tidigare haft ett MA. Allt såg bra ut och det fanns ett tickande hjärta. Är så lättad men fortfarande orolig ändå.. Är nu i v 6+2. Illamåendet har slagit till rejält i måndags, ska få träffa läkare i början av nästa vecka för ev. medicinering.

  • Mollan333Y
    emmast skrev 2019-02-07 11:46:04 följande:

    Idag har jag varit på tidigt ultraljud eftersom jag tidigare haft ett MA. Allt såg bra ut och det fanns ett tickande hjärta. Är så lättad men fortfarande orolig ändå.. Är nu i v 6+2. Illamåendet har slagit till rejält i måndags, ska få träffa läkare i början av nästa vecka för ev. medicinering.


    Vad skönt att de såg hjärtat! Du får försöka tänka positivt <3

    Jag ska på VUL 28/2 och det känns som evigheter dit.
  • Anonym (Hanna)

    Bara jag som har enorm ångest hela tiden? Hyperventilerar och gråter och har stark ångest i bröstet och magen.

    Av helt oförklarlig anledning?

    Ringde bm som sa att det är vanligt men det verkar ju bara vara jag? :(

  • emmast
    Mollan333Y skrev 2019-02-07 11:51:05 följande:

    Vad skönt att de såg hjärtat! Du får försöka tänka positivt <3

    Jag ska på VUL 28/2 och det känns som evigheter dit.


    Ja nu ska jag verkligen försöka tänka positivt! Vilken vecka är du i när du ska göra VUL?
Svar på tråden BF oktober 2019!