• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Dalia94
    Villhaenliten skrev 2019-02-15 13:12:01 följande:

    Är exakt likadant för mig! Är i v7 alt v11 (ultraljudet får avgöra) och brösten gör ondare på kvällarna upplever jag det som. Blir både ledsen & orolig när jag inte känner av dom alls emellanåt på dagarna... började med att jag endast hade ömma bröstvårtor men gick, sen några veckor tillbaka, över till att hela brösten ömmade samt att blodådrorna blev synligare. Har i princip inga andra symptom så hakar väl upp mig lite väl mycket på brösten antar jag. Känns iaf skönt med UL i början på mars för att förhoppningsvis få se att bebis mår bra.


    Skönt att inte vara ensam, jag bokade faktiskt in ett privat ultraljud idag i början på april då jag kommer vara i vecka 12. Behöver få se att allt ser bra ut kände jag :)
  • Jinthry

    Okej tjejer, nu behöver jag lite hjälp. Lämnade HCG blodprov idag vilket visade att jag har 1120U/I i vecka 5+3. Hur är det här värdet? Lågt/mellan/högt?

  • Anonym (Adriana)
    Jinthry skrev 2019-02-15 20:24:15 följande:

    Okej tjejer, nu behöver jag lite hjälp. Lämnade HCG blodprov idag vilket visade att jag har 1120U/I i vecka 5+3. Hur är det här värdet? Lågt/mellan/högt?


    www.healthline.com/health/pregnancy/low-hcg?

    Skulle säga mellan
  • Nube
    Jinthry skrev 2019-02-15 20:24:15 följande:

    Okej tjejer, nu behöver jag lite hjälp. Lämnade HCG blodprov idag vilket visade att jag har 1120U/I i vecka 5+3. Hur är det här värdet? Lågt/mellan/högt?


    Jag skulle också säga mellan, men det viktigaste är ju att se hur värdet fördubblas så det krävs nästan två prover för att veta mer. Jag hade 3991 också på dag 5+3 och sex dagar innan 265 så värdet hade fördubblats på varje 1.5 dygn vilket anses normalt. Dock är det ingen garanti att allt kommer art gå bra men lite lugnande ändå. Vid min ofostriga graviditet ökade värdet långsammare än det ska och på ultraljudet hittades inget foster.
  • Dalia94

    Usch imorse kom lite lite rosa flytningar.. precis som några dagar innan mitt förra missfall. Jag vet dock att det kan vara helt normalt då det va exakt samma sak när jag väntade första barnet, men hjärnspökena sätter igång direkt :(

  • Jinthry
    Nube skrev 2019-02-16 05:14:52 följande:
    Jag skulle också säga mellan, men det viktigaste är ju att se hur värdet fördubblas så det krävs nästan två prover för att veta mer. Jag hade 3991 också på dag 5+3 och sex dagar innan 265 så värdet hade fördubblats på varje 1.5 dygn vilket anses normalt. Dock är det ingen garanti att allt kommer art gå bra men lite lugnande ändå. Vid min ofostriga graviditet ökade värdet långsammare än det ska och på ultraljudet hittades inget foster.
    Det är precis det som jag är rädd för.. Men jag försöker att vara neutral. Vi har tidigt VUL på onsdag, så jag antar att det återstår att se vad som händer..


  • Nube
    Jinthry skrev 2019-02-16 12:55:15 följande:

    Det är precis det som jag är rädd för.. Men jag försöker att vara neutral. Vi har tidigt VUL på onsdag, så jag antar att det återstår att se vad som händer..


    Håller tummarna att allt ser bra ut på onsdag! :)
  • Malmö1989

    Jag är gravid i vecka 4+ 4 dagar

    Men jag kan inte sluta testa då jag orolig för tidigt missfall.

    Så här ser mina tester ut. Äl+9 till äl+18. De har inte blivit starkare de senaste dagarna och jag tror tom att de har blivit en aning svagare. Borde inte strecket vara lika eller starkare än kontrollstrecket nu??

  • Kate000
    Malmö1989 skrev 2019-02-16 17:03:54 följande:

    Jag är gravid i vecka 4+ 4 dagar

    Men jag kan inte sluta testa då jag orolig för tidigt missfall.

    Så här ser mina tester ut. Äl+9 till äl+18. De har inte blivit starkare de senaste dagarna och jag tror tom att de har blivit en aning svagare. Borde inte strecket vara lika eller starkare än kontrollstrecket nu??


    Dom blir starkare och ser bra ut.

    Jag tog nytt test när mensen var ca 10 dagar sen och först då var mitt streck tydligt
  • Malmö1989
    Kate000 skrev 2019-02-16 17:32:31 följande:

    Dom blir starkare och ser bra ut.

    Jag tog nytt test när mensen var ca 10 dagar sen och först då var mitt streck tydligt


    Tack för ditt svar :)

    Blir så överdrivet orolig istället för att vara glad. Men men ska försöka att vara positiv och inte oroa mig för mycket.
Svar på tråden BF oktober 2019!