• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Anonym (Emelie)

    Hej alla! Har gjort mitt andra VUL idag och det gick superbra. Jag är i vecka 9 (8+5), och vi såg bönan och det tickande hjärtat! Barnmorskan sa att jag kan ta det lugnt nu eftersom risken för missfall nu är nästan obefintlig.

  • Jinthry

    Hej! Lyckligare (och mer förvirrad) kan ingen vara!
    Ultraljud visade en liten böna med tickande hjärta i storlek mini! Bara 0.35cm i längd, så graviditeten flyttades tillbaka med 8 dagar. Nytt bf 23 oktober!

    Jätte lycklig, men jag kan inte riktigt få det att fungera dock..Sista mens första dag 8.1 -  ÄL 22.1. - första pos. gravtest 6.2.

  • Etta
    Anonym (Emelie) skrev 2019-02-27 12:08:56 följande:

    Hej alla! Har gjort mitt andra VUL idag och det gick superbra. Jag är i vecka 9 (8+5), och vi såg bönan och det tickande hjärtat! Barnmorskan sa att jag kan ta det lugnt nu eftersom risken för missfall nu är nästan obefintlig.


    Men vad skönt, menade hon att risken är så liten när man ser levande foster i v 9 då? Eller nån annan anledning?
  • Etta
    Jinthry skrev 2019-02-27 12:23:49 följande:

    Hej! Lyckligare (och mer förvirrad) kan ingen vara!

    Ultraljud visade en liten böna med tickande hjärta i storlek mini! Bara 0.35cm i längd, så graviditeten flyttades tillbaka med 8 dagar. Nytt bf 23 oktober!

    Jätte lycklig, men jag kan inte riktigt få det att fungera dock..Sista mens första dag 8.1 -  ÄL 22.1. - första pos. gravtest 6.2.


    Härligt! Men måste kännas förvirrande ja, vet du att du hade ÄL 22/1? Sa bm något om din uträkning?
  • Anonym (Emelie)
    Jinthry skrev 2019-02-27 12:23:49 följande:

    Hej! Lyckligare (och mer förvirrad) kan ingen vara!

    Ultraljud visade en liten böna med tickande hjärta i storlek mini! Bara 0.35cm i längd, så graviditeten flyttades tillbaka med 8 dagar. Nytt bf 23 oktober!

    Jätte lycklig, men jag kan inte riktigt få det att fungera dock..Sista mens första dag 8.1 -  ÄL 22.1. - första pos. gravtest 6.2.


    Tråkigt att bli tillbakaflyttad med så många dagar.. jag gjorde också vul idag! Är i vecka 8+5.

    När jag var i vecka 6+3 så var fostret 0.5 cm. Vilken vecka är du i nu då?
  • Anonym (Emelie)
    Etta skrev 2019-02-27 13:33:12 följande:

    Men vad skönt, menade hon att risken är så liten när man ser levande foster i v 9 då? Eller nån annan anledning?


    Hon menade nog att risken är så liten för att vi nu har sett att graviditeten är normal med ett levande foster i :) jätteskönt. Det blir liksom verkligt nu! Hade samma barnmorska förra gången, då upptäckte hon avvikelser i livmodern och ett dött foster, så vi alla blev glada där inne idag.
  • Etta
    Anonym (Emelie) skrev 2019-02-27 13:41:45 följande:

    Hon menade nog att risken är så liten för att vi nu har sett att graviditeten är normal med ett levande foster i :) jätteskönt. Det blir liksom verkligt nu! Hade samma barnmorska förra gången, då upptäckte hon avvikelser i livmodern och ett dött foster, så vi alla blev glada där inne idag.


    Härligt! Jag gjorde ul i v 8 så tänkte om hon menade att vid v 9 var någon magisk gräns hehe. Har hört innan att om man ser tickande hjärta i v 8-9 så är missfallsrisken lika liten som efter v 12, men tyckt det låter konstigt om det stämmer men kanske är så då! Hoppas på det! :)
  • Jinthry
    Etta skrev 2019-02-27 13:35:58 följande:
    Härligt! Men måste kännas förvirrande ja, vet du att du hade ÄL 22/1? Sa bm något om din uträkning?
    Anonym (Emelie) skrev 2019-02-27 13:37:35 följande:
    Tråkigt att bli tillbakaflyttad med så många dagar.. jag gjorde också vul idag! Är i vecka 8+5.

    När jag var i vecka 6+3 så var fostret 0.5 cm. Vilken vecka är du i nu då?
    Det var bara läkare på plats, och han sa ingenting om det riktigt. Ska på inskrivningssamtal på måndag 4.3. Så förhoppningsvis får jag veta mer då.

    Dom beräknade det till vecka 6+0, skulle varit 7+1.
  • Nube
    Jinthry skrev 2019-02-27 14:16:52 följande:

    Det var bara läkare på plats, och han sa ingenting om det riktigt. Ska på inskrivningssamtal på måndag 4.3. Så förhoppningsvis får jag veta mer då.

    Dom beräknade det till vecka 6+0, skulle varit 7+1.


    Grattis till hjärtat! Vi är då i väldigt liknande situationer.. jag var på ul när jag trodde jag var 7+2 men fostret var 6 mm och jag blev också flytta tillbaka. Så nu hoppas jag bara att den växer och utvecklas som det ska! Ska du på nytt ul eller blir det KUB näst? Jag har lust att gå på ett till ul innan KUB men samtidigt är det nog inte så bra att göra då många ultraljud.. vi får se!

    Till mig sa barnmorskan att de accepterar 14 dagars skillnad i foster storlek då spermierna kan simma runt lite längre eller så fäster embryot senare. Men visst är det lite konstigt ändå. Det "bra" är att du är illamående, det betyder nog att att går som det ska :)
  • frejja

    Hej hej

    Ska på vul imorgon.... borde vara (om allt är som det ska) i v 6+4... men det återstår att se. Är inte det minsta positivt inställd då det varit en enda röra senaste halvåret med missfall, blödningsrubbningar, hormon kurer:( håll tummarna för oss imorgon :*

Svar på tråden BF oktober 2019!