• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Anonym (Li)
    emphz skrev 2019-12-13 20:08:26 följande:

    Jag slutade med all alkohol när vi bestämde oss för att försöka. Man får ju inte dricka under en graviditet, så även om jag inte tror det skadar om man dricker ett glas vin strax efter äl så var de inte värt det för mig. Lika bra och vänja sig ifall det nu blir ett plus.

    Jag drack iofs typ aldrig alkohol innan, så för mig blev det i princip ingen skillnad.


    Jag dricker inte så ofta heller det händer nångång ibland när jag går ut med vänner på middag eller om vi firar något så att avstå alkohol är inga problem. Men ikväll firar vi en vän till mig och det är inte alla som vet vad jag o sambon går genom o jag tänkte komma ut lite o vill gärna dit o men vill inte känna mig obekväm med att tacka nej till alkohol helt då kommer alla tro att jag är gravid, för det frågar många redan om vi vill ha barn mm. :/
  • Nilee84
    Anonym (Li) skrev 2019-12-13 20:24:58 följande:

    Jag dricker inte så ofta heller det händer nångång ibland när jag går ut med vänner på middag eller om vi firar något så att avstå alkohol är inga problem. Men ikväll firar vi en vän till mig och det är inte alla som vet vad jag o sambon går genom o jag tänkte komma ut lite o vill gärna dit o men vill inte känna mig obekväm med att tacka nej till alkohol helt då kommer alla tro att jag är gravid, för det frågar många redan om vi vill ha barn mm. :/


    Jag är i exakt samma sits, har två grejer i helgen där det kommer serveras och jobbigt om det börjar snackas om ev graviditet. Funderar på att ta ett ?testa tidigt? test imorgon men osäker på om man kan lita på det.

    Tar kanske ett glas eller två. Många som dricker en, två månader in på grav utan att veta. Talar ju inte för att dricka, men, ja du förstår säkert hur jag tänker... ????
  • Nilee84
    okheei skrev 2019-12-13 15:33:37 följande:

    Jag hade 31 på det provet o det betydde att jag hade haft äl, så det borde betyda samma för dig :) 


    Tack för ditt svar!!
  • Anonym (Li)
    Nilee84 skrev 2019-12-13 20:56:47 följande:

    Jag är i exakt samma sits, har två grejer i helgen där det kommer serveras och jobbigt om det börjar snackas om ev graviditet. Funderar på att ta ett ?testa tidigt? test imorgon men osäker på om man kan lita på det.

    Tar kanske ett glas eller två. Många som dricker en, två månader in på grav utan att veta. Talar ju inte för att dricka, men, ja du förstår säkert hur jag tänker... ????


    Ja förstår precis vad du menar sååå jobbigt. Jag kan inte heller testa nu för tidigt känner jag är ju bara på äl+ 5-6. Vi får väl se hur det blir ikväll. Vilken dag e du på?
  • Nilee84
    Anonym (Li) skrev 2019-12-13 21:07:14 följande:

    Ja förstår precis vad du menar sååå jobbigt. Jag kan inte heller testa nu för tidigt känner jag är ju bara på äl+ 5-6. Vi får väl se hur det blir ikväll. Vilken dag e du på?


    ÄL+8 ca. Kommer nog testa nästa vecka iaf! ???? Trevlig helg!
  • boandersson

    Någon som fått mycket flytningar och mensvärk bara några dagar efter ägglossning?

  • Lunne
    boandersson skrev 2019-12-13 22:29:19 följande:

    Någon som fått mycket flytningar och mensvärk bara några dagar efter ägglossning?


    Jag, den månaden det tog sig :)
  • emphz
    Anonym (Li) skrev 2019-12-13 20:24:58 följande:

    Jag dricker inte så ofta heller det händer nångång ibland när jag går ut med vänner på middag eller om vi firar något så att avstå alkohol är inga problem. Men ikväll firar vi en vän till mig och det är inte alla som vet vad jag o sambon går genom o jag tänkte komma ut lite o vill gärna dit o men vill inte känna mig obekväm med att tacka nej till alkohol helt då kommer alla tro att jag är gravid, för det frågar många redan om vi vill ha barn mm. :/


    Antibiotika brukar vara en bra anledning till att inte dricka, för uvi exempelvis :) det kortet har nog de flesta som kämpar kört med, eller att man är chaufför!
  • Anonym (Li)
    Nilee84 skrev 2019-12-13 22:25:24 följande:

    ÄL+8 ca. Kommer nog testa nästa vecka iaf! ???? Trevlig helg!


    Håller tummarna :)
Svar på tråden Letrozol - följas åt?