• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Anonym (Ajaj)

    Cd 12 idag och inga större äggblåsor och tunn slemhinna :( jag fick en ny tid nästa vecka för nytt vul

    Jag måste förmodligen göra en dubbelkur nästa gång

  • amandakollb
    Anonym (Ajaj) skrev 2020-07-02 13:47:07 följande:

    Cd 12 idag och inga större äggblåsor och tunn slemhinna :( jag fick en ny tid nästa vecka för nytt vul

    Jag måste förmodligen göra en dubbelkur nästa gång


    okej vad synd :( hoppas äggblåsan växer till sig till nästa vul om en vecka! 
  • Amidina
    amandakollb skrev 2020-07-02 13:32:03 följande:
    första försöket var förra sommaren så har väldigt glesa menstruationer så hörde av oss tidigare till en privatklinik. 

    ah en utredning har vi gjort, och visade sig att jag har pco med jättemånga äggblåsor och högt amh, så nog därför jag får så långa cykler. 

    tack :D håller tummarna för dig med! 
    Aha, då förstår jag! Jag har en kusin med PCO, de fick kämpa ett tag men har idag 3 glada ungar. :) 
    Har du läst på Vulverines hemsida om PCO förresten, vad man kan göra själv och så för att förbättra chanserna? https://www.vulverine.se/blogg/pcos/ 
    Har själv varit hos henne för några år sen och lyckades styra upp min cykel som var helt bananas. Tycker själv det är jätteskönt att det finns nåt man kan testa, jag blir helt knäpp när jag bara får höra att nåt bara är så och jag måste leva med det. Kontrollbehov deluxe liksom.. Drömmer Och envishet utav helvete. :P
  • Anonym (Ajaj)
    amandakollb skrev 2020-07-02 13:58:47 följande:

    okej vad synd :( hoppas äggblåsan växer till sig till nästa vul om en vecka! 


    Finns det en chans att den kan göra det? Det känns som att det borde ha hänt något vid det här laget... :(
  • Amidina
    Anonym (Ajaj) skrev 2020-07-02 14:15:58 följande:
    Finns det en chans att den kan göra det? Det känns som att det borde ha hänt något vid det här laget... :(
    Smyger mig in här och svarar att ja, den kan göra det. :) Om du är frisk i övrigt och follikeln får rätt stöttning med bra kost, bra sömn, och ingen stress så är chansen stor att östrogenet bygger på både ägg och slemhinna. Så hoppet är inte ute än! Hjärta
  • amandakollb
    Anonym (Ajaj) skrev 2020-07-02 14:15:58 följande:

    Finns det en chans att den kan göra det? Det känns som att det borde ha hänt något vid det här laget... :(


    Sa läkaren hur stor den största äggblåsan va?:)
  • amandakollb
    Amidina skrev 2020-07-02 14:09:40 följande:

    Aha, då förstår jag! Jag har en kusin med PCO, de fick kämpa ett tag men har idag 3 glada ungar. :) 

    Har du läst på Vulverines hemsida om PCO förresten, vad man kan göra själv och så för att förbättra chanserna? www.vulverine.se/blogg/pcos/ 

    Har själv varit hos henne för några år sen och lyckades styra upp min cykel som var helt bananas. Tycker själv det är jätteskönt att det finns nåt man kan testa, jag blir helt knäpp när jag bara får höra att nåt bara är så och jag måste leva med det. Kontrollbehov deluxe liksom..  Och envishet utav helvete. :P


    Ja har läst litegrann men ska gå in och kolla mer :) jaså vad kul att du va hos henne och fick hjälp! Har inte hört någon tidigare :)
  • Amidina
    amandakollb skrev 2020-07-02 14:54:47 följande:
    Ja har läst litegrann men ska gå in och kolla mer :) jaså vad kul att du va hos henne och fick hjälp! Har inte hört någon tidigare :)
    Definitivt värt att kolla, det jobbigaste hon rekommenderar brukar ju vara kostomläggning och det kan man ju lida sig igenom ett tag för att testa. ;) 
    Ja, jag är tacksam att jag hittade henne så tidigt, idag är det ju omöjligt att boka in en tid för hon har blivit så populär. :) Men jag känner henne lite sen innan också, vi gick i parallellklass på gymnasiet och hade några lektioner ihop. Dö trevlig, och det skadar ju inte att hon vet vad hon pratar om också. :P 
  • Anonym (Ajaj)
    amandakollb skrev 2020-07-02 14:51:26 följande:

    Sa läkaren hur stor den största äggblåsan va?:)


    Nej, hon sa inte det. Hon var väldigt snabb och lite otrevlig. Hon sa bara att ingenting har hänt
  • Amidina
    Anonym (Ajaj) skrev 2020-07-02 15:46:04 följande:
    Nej, hon sa inte det. Hon var väldigt snabb och lite otrevlig. Hon sa bara att ingenting har hänt
    Men jisses... Såna har jag varit med om, jag bytte läkare och klinik helt och hållet (3 eller 4 gånger tom..). Finns det möjlighet för dig att byta så du hittar nån som kan ge lite bättre bemötande?
Svar på tråden Letrozol - följas åt?