• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Anonym (C)
    light skrev 2020-10-23 15:41:15 följande:

    Tjejer jag hoppar ur den här tråden nu. Var på ännu ett ultraljud idag och nu mäter fostret 8+0 veckor och allt ser bra ut <3 Går det inte hela vägen så kommer jag kanske tillbaks.

    Önskar er all lycka till! Har varit skönt att ha er att prata med det här året. Kram!


    Grattis!!
  • Goose01
    Mikkans skrev 2020-10-22 19:21:17 följande:

    Åh då hoppas jag verkligen att det kan fungera för er! Konstigt det där med grapejuicen, aldrig hört talas om att inte få äta/dricka något specifikt vid intag. Jag ska på koll i morgon, dag 5 med gonal-f för att se om något händer. Ska bli superspännande :)


    Hur gick kontrollen mikkans?
  • Goose01

    Jag vill verkligen uppmärksamma den här grapefruktjuicemetoden. Jag har nog aldrig haft såhär ?fint? fertilitetssekret som jag har nu. Är t.o.m. lite vita trådar i ibland. Aldrig haft förut! Så till er som tänkt testa! Gör det!

  • Mikkans
    Goose01 skrev 2020-10-25 20:14:53 följande:

    Hur gick kontrollen mikkans?


    Förlåt att jag inte svarat på ett par dagar men livet kom emellan.. kontrollen visade ingen blåsa på över 8mm. Ny kontroll igår som visade på ingen utveckling och en slemhinna på 5.5mm. Fortsätter med 50 enheter till fredag, ny kontroll och sedan eventuell ökning (vilket jag sagt från start..). Åh, kanske ska man prova grapefrukt. Hur länge innan måste man äta det?:)
  • Goose01
    Mikkans skrev 2020-10-28 07:58:02 följande:

    Förlåt att jag inte svarat på ett par dagar men livet kom emellan.. kontrollen visade ingen blåsa på över 8mm. Ny kontroll igår som visade på ingen utveckling och en slemhinna på 5.5mm. Fortsätter med 50 enheter till fredag, ny kontroll och sedan eventuell ökning (vilket jag sagt från start..). Åh, kanske ska man prova grapefrukt. Hur länge innan måste man äta det?:)


    Ah okej! Håller tummarna för dig!

    Jag har druckit grapefruktjuice sedan dag ett på cykeln. Ca 2.5dl. Dock tycker jag att jag haft mycket mindre flytningar denna gång. Dock mer äggviteliknande och inte lika tjockt. Så jag vet inte längre. Va bara en dag det va sådär perfekt haha.
  • Mikkans
    Goose01 skrev 2020-10-28 14:03:48 följande:

    Ah okej! Håller tummarna för dig!

    Jag har druckit grapefruktjuice sedan dag ett på cykeln. Ca 2.5dl. Dock tycker jag att jag haft mycket mindre flytningar denna gång. Dock mer äggviteliknande och inte lika tjockt. Så jag vet inte längre. Va bara en dag det va sådär perfekt haha.


    Haha okej :)
  • Goose01


    Vad ska mantel? Har jag hade någon ägglossning? Min temp har ju varit helt upp o ner.. hade pos ägglossningssticka 26/12 sent på kvällen.
  • Mikkans
    Goose01 skrev 2020-10-31 06:46:01 följande:

    Vad ska mantel? Har jag hade någon ägglossning? Min temp har ju varit helt upp o ner.. hade pos ägglossningssticka 26/12 sent på kvällen.


    Tveksamt skulle jag säga :/
  • Einnob
    Hej! Hoppar in i denna tråd som jag länge följt :)  

    Har nu tillsammans med min partner försökt bli gravid i över 1,5 år. Har blivit diagnosticerad med PCO och har ätit Letrozol i två omgångar. Första gången 5 månader i rad (enkeldos), tog en paus från mars i år och satte sedan igång med ny vända nu i september - då med dubbeldos (vilket enligt UL verkar fungera kanon på mig då jag haft snabbt växande blåsa och CD redan dag13 båda gångerna). Det tog sig inte med septemberdosen, nu i oktober gjorde jag en äggledarspolning samt fortsatte med dubbeldos och hade BIM idag (och mensen kom såklart på minuten..). Försöker verkligen att inte tänka på det för mycket under månaderna och vara positiv men snart orkar jag verkligen inte mer. Sexlivet är TOTALT dött efter att ha behövt ligga planerat under så många månader så vi ligger bara när vi enligt läkare har ÄL (kanske jättedumt, vad säger ni?!)

    Vet att många här inne går igenom samma och behöver nu era råd. Vad kan jag göra själv? Vad kan jag be om från vården? Har bett om Ovitrelle men läkaren säger att det inte gör någon skillnad, tycker ni att jag ska stå på mig och be igen? 

    KRAM från en tjej som tittar på hur alla kompisar bara "ploppar" ut barn till höger och vänster!
  • Goose01
    Mikkans skrev 2020-10-31 09:35:20 följande:

    Tveksamt skulle jag säga :/


    Åh..men jag hade så mycket känningar denna gång att jag tänkte att det måste ha släppts två ägg :/ funderar på att köpa en eget progesteronprov och ta nästa v då kliniken vägrar ta ett.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?