• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LinneaWookie
    kanela84 skrev 2019-09-20 11:08:47 följande:
    Då är vi nästan i fas, jag är på 6+5 och har också VUL den 30e. Håller verkligen med om att tiden går extremt långsamt! håller tummarna för oss båda!
    Åh ja exakt! Håller alla tummar för dig <3 <3 <3 Har du några symptom? 
  • zey
    Hoppet19 skrev 2019-09-20 13:30:05 följande:

    Ruvardag 9.

    Inte känt något tyvärr. Inbillar mig att det kittlar i livmodertrakten...men tror dock att det bara är önsketänk! Lite ömma bröst som började igår, inte haft något förut, tar ju lutinus.. det kanske ändå kan bli så att man får känningar efter 2 veckors behandling?

    Hade också lite rosa ruvardag 1, läste någonstans att de kan va vanligt efter att de kommit åt livmodertappen!

    Håller med om att ruvningen är jobbig men också rätt najs, det är ju bara nu jag är ?gravid? iallfall litegrann.... tänker inte tjuvtesta, testdag rd 18.


    Ruvardag 6 här och jag känner precis som dig. Känner absolut ingenting förutom att det någon gång per dag drar i livmodern, men det är ju en vanlig biverkning av lutinus...

    Har testdag nästa torsdag, men beräknad mens på måndag. Så nu går man ju bara runt och väntar på att mina spottings ska börja. Har i alla fall gett upp denna omgång..
  • pixie78
    Fifen skrev 2019-09-20 14:31:49 följande:
    Jag hade också återföring idag. En FET med ett tredagars som de sa såg bättre ut än förra gången. Får lite på det! Håller med Ölandstokan om att det är en ganska mysig tid. Jag såg fram emot denna dag med lite skräckblandad förtjusning, den ångesten som finns om det inte skulle gå, men hoppet på att det var denna dag det fungerade. Tillsammans med känslan att jag faktiskt är gravid nu tills något annat bevisar motsatsen. Jag ska gå omkring och bara mysa nu <3

    Testdag 4/10 på kanelbullens dag :)

    Va roligt Fifen! Håller alla tummar och tår för dig.. läst om din resa här tidigare i tråden? Jag kan också känna att det är lite mysigt att faktiskt få känna sig gravid, på ett helt teoretiskt sätt men ändå.. Min sambo uppför sig iaf som att jag är gravid och påminner om allt jag inte får äta och undrade om det verkligen var bra att vi ska bowla idag.. haha.. Det är ändå en speciell tid för än så länge kan man ju egentligen inte känna nåt och oroa sig över varken bristen på symptom eller eventuella symptom på mens? Man får njuta så länge det går..


    Kul att ha någon att följa som är i samma fas. Testdag på kanelbullens dag ? det är ju som ett tecken.. en bulle i ugnen liksom!Skrattande


    Vi fick testdag den 30 september. Då är min sambo på jobbresa i NYC så gissar vi kommer testa innan han åker med ett testa tidigt test? typ den 25:e som är ruvardag 6.. tror dock det är för tidigt. Har förut testat positivt tidigast ruvardag 9.


    Ha en fin ruvarhelg! Solig

  • Söstrami83
    LisasL skrev 2019-09-20 12:07:03 följande:

    Hej alla. Jag hade test dag 18/9 ruvardag 18 och det visade positivt!!!

    Så glad. Men samtidigt livrädd!

    Har en tid bokad 4/10 för att kolla om det är något eller ikke.

    Jag mår illa hela tiden och är just nu känslig när det gäller dofter. Är det normalt så här tidigt?

    Någon mer som plussat?


    Grattis!!! Vad roligt med fina plus!

    Plussade på min testdag 13/9 och tog ett till test igår bara för att det är så härligt att se de dubbla strecken :) Är på ruvardag 20 så vi är ju rätt lika i fas :)

    Känner igen det där med att man vill berätta för folk men ändå inte då det är så tidigt. Jätteglad, men samtidigt väldigt orolig.

    Känns som jag har alla möjliga gravidsymtom, vilket ju känns bra :) Har också blivit känslig för dofter. Usch vad folk luktar svett och har dålig andedräkt! Och parfym. Blir illamående om jag inte har ätit på länge. Och är så sjukt trött på eftermiddagarna. Sover konstigt, vaknat jättetidigt, och jag är aldrig pigg på morgonen annars.

    Har också haft riktigt ordentligt med molvärk sedan BIM. Igår var det så illa så jag började blev riktigt orolig att något var fel. Hade så sjukt ont på höger sida hela kvällen. Tänkte att f-n, nu är det ett utomkveds. Men idag känns det bättre som tur är. Har vul inbokat 10/10.
  • Hoppet19
    zey skrev 2019-09-20 15:05:08 följande:

    Ruvardag 6 här och jag känner precis som dig. Känner absolut ingenting förutom att det någon gång per dag drar i livmodern, men det är ju en vanlig biverkning av lutinus...

    Har testdag nästa torsdag, men beräknad mens på måndag. Så nu går man ju bara runt och väntar på att mina spottings ska börja. Har i alla fall gett upp denna omgång..


    Men att det drar i livmodern skulle jag se som ett superbra tecken! Har aldrig känt något i livmodern tidigare ruvningar nu bara längtar jag tills att jag skulle få lite mensvärk! Fast förstår dig om du gett upp, man känner ju sin kropp bäst och jag tänker också att när det l fäster så kommer jag känna skillnaden! Att jag liksom kommet veta när jag är gravid! Hur var det för er som har plussat? Kände ni inte på er i kroppen och i känslan att ni var gravida??
  • Hedblomster
    Hoppet19 skrev 2019-09-20 16:19:42 följande:

    Men att det drar i livmodern skulle jag se som ett superbra tecken! Har aldrig känt något i livmodern tidigare ruvningar nu bara längtar jag tills att jag skulle få lite mensvärk! Fast förstår dig om du gett upp, man känner ju sin kropp bäst och jag tänker också att när det l fäster så kommer jag känna skillnaden! Att jag liksom kommet veta när jag är gravid! Hur var det för er som har plussat? Kände ni inte på er i kroppen och i känslan att ni var gravida??


    Jag har plussat en gång med ivf, även om det blev en kemisk, och då kände jag absolut att något var annorlunda! Var bland annat väldigt hungrig tidigt. Men jag tror inte att man MÅSTE känna något så vill inte att någon som inte känner sig hungrig tex ska bli deppig.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • zey
    Hoppet19 skrev 2019-09-20 13:30:05 följande:

    Ruvardag 9.

    Inte känt något tyvärr. Inbillar mig att det kittlar i livmodertrakten...men tror dock att det bara är önsketänk! Lite ömma bröst som började igår, inte haft något förut, tar ju lutinus.. det kanske ändå kan bli så att man får känningar efter 2 veckors behandling?

    Hade också lite rosa ruvardag 1, läste någonstans att de kan va vanligt efter att de kommit åt livmodertappen!

    Håller med om att ruvningen är jobbig men också rätt najs, det är ju bara nu jag är ?gravid? iallfall litegrann.... tänker inte tjuvtesta, testdag rd 18.


    Ruvardag 6 här och jag känner precis som dig. Känner absolut ingenting förutom
    Hedblomster skrev 2019-09-20 16:32:32 följande:

    Jag har plussat en gång med ivf, även om det blev en kemisk, och då kände jag absolut att något var annorlunda! Var bland annat väldigt hungrig tidigt. Men jag tror inte att man MÅSTE känna något så vill inte att någon som inte känner sig hungrig tex ska bli deppig.


    Jag blev gravid i maj och kände två dagar efter insättningen att ?nu blev jag gravid?, fick alla symptom på en gång med bröst och illamående. Tyvärr slutade det i missfall, så att jag inte känner någonting nu gör att jag blir så skeptiskt :/
  • LisasL
    Söstrami83 skrev 2019-09-20 15:38:34 följande:

    Grattis!!! Vad roligt med fina plus!

    Plussade på min testdag 13/9 och tog ett till test igår bara för att det är så härligt att se de dubbla strecken :) Är på ruvardag 20 så vi är ju rätt lika i fas :)

    Känner igen det där med att man vill berätta för folk men ändå inte då det är så tidigt. Jätteglad, men samtidigt väldigt orolig.

    Känns som jag har alla möjliga gravidsymtom, vilket ju känns bra :) Har också blivit känslig för dofter. Usch vad folk luktar svett och har dålig andedräkt! Och parfym. Blir illamående om jag inte har ätit på länge. Och är så sjukt trött på eftermiddagarna. Sover konstigt, vaknat jättetidigt, och jag är aldrig pigg på morgonen annars.

    Har också haft riktigt ordentligt med molvärk sedan BIM. Igår var det så illa så jag började blev riktigt orolig att något var fel. Hade så sjukt ont på höger sida hela kvällen. Tänkte att f-n, nu är det ett utomkveds. Men idag känns det bättre som tur är. Har vul inbokat 10/10.


    Tusen tack! Grattis till dig också ja då är vi i nästa exakt i samma fas. Kul!

    Ja det är verkligen så lycka och oro men tror det kommer vara så under hela graviditeten.

    Ja eller hur! Känner likadant, min kollega som jag suttit bredvid i 2 års tid. Hennes parfym tål jag inte nu, samt den frukostkorven hon har på sina mackor fungerar inte Heller.

    Måste hålla för näsan.

    Ja Men skönt att det känns bättre idag.

    Ja okej men då får vi hålla tummarna för att det går bra för dig på ditt vul 10/10!
  • Anni888
    LisasL skrev 2019-09-20 14:30:03 följande:

    Tusen tack!!

    Samtidigt man vill berätta för hela värden så är man otroligt rädd att något ska gå fel. Vi har valt att inte berätta för någon förens efter vårat andra ultraljud som är i böljan av november.

    Ja okej men skönt att det är normalt.

    Hur går det för er i denna ivf karusell?


    Åh förstår det. När man väl plussat vill man ju bara berätta för hela världen!! Men samtidigt inte. :) Känner mig fortfarande hoppfull sen efter insättning....bara att acceptera väntan och hoppas man kan hålla kvar känslan. :)
  • Mollpan

    Hej! Går inte igenom IVF (än?) men söker lite råd i frågan, så hoppas ni känner att detta inlägg är okej här. :)

    Var på gynundersökning hösten 2017 på grund av oregelbunden mens och smärta, och fick då höra att jag hade PCO-äggstockar och möjligtvis en lindrigare endometrios. Blev spontant gravid ca ett år senare (det enda plusset vi haft på 2 års försök nu) men det slutade med MA som upptäcktes på KUB. Påbörjade sen en fertilitetsutredning och lämnade blodprover i maj i år som inte visade något avvikande. Min sambo har lämnat två spermaprover sedan dess varav ett visade en högre mängd spermier med ?avvikande utseende? och det andra hade ett mindre antal spermier än normalt och han har nu fått lämna ett hormonprov tidigare denna vecka. Vi fick idag ett samtal om att de fått ett avhopp och därmed även en öppning för oss i början på oktober för att gå vidare i utredningen. Vi går i Falun och är båda 27 år.

    Vet att det kan vara svårt att svara på, men tror ni att vi bör ställa in oss på IVF? Någon med erfarenheter om andra behandlingar? Bör man testa detta om det föreslås eller borde man stå på sig för att få börja med IVF direkt?

    Ber om ursäkt för långt inlägg och är tacksam för all feedback och tips om någon har! Sjukt nervös.. :)

Svar på tråden IVF hösten 2019