• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • zey
    LinneaWookie skrev 2019-09-23 12:33:24 följande:

    Grattis vad kul <3 Jag känner igen det där med ångesten redan från dag 1 att det ska gå åt skogen igen.... Är så svårt att tänka positivt när man har ett eller flera missfall i bagaget.. Men jag håller alla tummar för dig! <3 <3 


    Tack för alla grattis! Känner mig väldigt omtumlad och nervös. Tog ett till test nu i kväll och det blev ett ännu starkare plus, ska hålla mig med det digitala tills på torsdag.

    Ja, gud ångesten är inte kul. Men läste någonstans att man ska försöka tänka att man inte väntar ett missfall, utan ett barn <3! Så försöker vara lire positivt nu iaf!
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-09-23 18:23:40 följande:

    Ja det känns på något sätt bra att det tar lite längre tid. Kanske äggen blir bättre då haha (inbillning).. jo den gick faktiskt väldigt bra! Dock är jag rätt öm i området så får försöka sticka lite bredvid idag. Men!! Är det inte det bästa ni fått? Låter skitbra ju. Har du flaggat för chefen om äggplocket snart? Ja ringde min direkt efter vul idag o berättade när det borde bli. Har ju inte ens berättat att ja påbörjat behandling igen så fick dra hela historien.. men men


    Ja man blir ju öm! Känner mig som en nåldyna under sprutperioden. Blåmärken och nålstick över halva magen, fy så ledsen jag blir ibland när jag ser det. Så tragiskt allting. Vad bra att du berättat! Kändes det okej? Fick du bra respons? Jag berättade idag att det nog blir på fredag. Hon är jättegullig och respektfull, men känns ändå jobbigt att hon vet att vi är på gång eller var jag ska säga. Blir mer och mer restriktiv med att berätta för folk för varje behandling.

    Det är bästa vi fått! Brukar ha kanske 4-5 stora på varje så det är klart fler, även om de inte är så stora som tidigare än. Men ska ju köra minst idag också innan ovitrellen, så de kanske hinner växa till sig :)
  • Söstrami83
    LinneaWookie skrev 2019-09-23 08:33:32 följande:

    OMG jag mår SÅ illa nu...Vilket är ett jättebra tecken på att krabaten kommer vilja stanna denna gång. Hade inget illamående ö.h.t. de två tidigare gångerna (som slutade i MF/MA) men sedan i fredags har jag känt lite illamående utspritt över dagen, och i morse kunde jag  knappt äta frukost. Jag är en sådan som ALDRIG mår illa om jag inte är magsjuk eller tokbakis, så det är ingen tvekan vad det beror på.. Så glad. Känns liiiiite mer optimistiskt p.g.a. detta  


    Då är vi två! :) Går in i v. 7 i morgon. Illamåendet började härom dagen och har eskalerat!! Måste typ småäta hela tiden för att hålla det på en ok nivå. Är doftkänslig också. Idag råkade jag känna lite avgaslukt på väg till jobbet och höll på att kräkas. Men man ska ju inte klaga. Förhoppningsvis är det ett gott tecken :)
  • Marrrika

    Hej! Vi ska börja vårt tredje ivf-resa i november och jag är mycket rädd... Jag vet att det är bara det första besöket, men jag är lite stressad. Vi flyger till Polen (InviMed). Jag kan inte sluta tänka om det värsta. Jag vet att jag inte borde tänka på dåliga saker, men jag är verkligen rädd. Jag vill ha ett barn så mycket ... Jag missföll tre gånger och vill inte förstöra det igen...Gråter

  • EvaMajasMamma
    Marrrika skrev 2019-09-23 21:57:21 följande:

    Hej! Vi ska börja vårt tredje ivf-resa i november och jag är mycket rädd... Jag vet att det är bara det första besöket, men jag är lite stressad. Vi flyger till Polen (InviMed). Jag kan inte sluta tänka om det värsta. Jag vet att jag inte borde tänka på dåliga saker, men jag är verkligen rädd. Jag vill ha ett barn så mycket ... Jag missföll tre gånger och vill inte förstöra det igen

    Missfall var inte ditt fel!!! Naturen är grym... Jag är också lite rädd. Jag valde en klinik i Tjeckien, men jag hörde att invimed är det bästa i Polen. Så du bör inte oroa dig, du är i goda händer! Det viktigaste är att tänka positivt nu eftersom negativt tänkande gör ingenting annat än att göra dig ledsen. Det ska ordna sig!


  • LLW
    Hoppet19 skrev 2019-09-23 17:26:33 följande:

    Negativt test idag rd 12. Förväntat, men dock skittråkigt!

    Behöver ju fortsätta med lutinus oxh progesteon till helgen, då testdag är söndag rd 18. Sist fick jag ju jäkligt mycket skit från läkaren för att jag slutade tidigare....


    Beklagar :( fan vad mycket skit man ska ta sig igenom. Styrkekram till dig!
  • Anni888
    Anni888 skrev 2019-09-22 16:03:33 följande:

    Åh nej!! Håller tummarna det inte kommer mer. Jag har börjat tappa hoppet här med. Tog ett test imorse, såg inget. Kanske något extremsvagt men kändes mer som önsketänkande. Så gick över till att hoppas det är för tidigt. Testdag först på torsdag, RD 7 idag. Men så när det gått en tid så kom där ett svagt men tydligt streck. Dock efter maxtiden så antar det är ogiltigt?!? Slängts mellan hopp och förtvivlan men tror det är kört och förbereder mig på det värsta här med..


    Alltså vilken berg och dalbana i känslor det här är!! Jag tog ju ett test i söndags och det var ett testa tidigt så när det inte visade positivt inom maxtid tappade jag hoppet rejält. Men tog ett vanligt imorse som var toktydligt plus!!!!! Gaaah. Så mycket känslor nu. Tack ni alla för att ni finns här inne och är sånt fint stöd och ventil genom detta. Kommer fortfarande gå in att följa men lite mer passiv antar jag. Största lycka till till er alla!! Och mig också, det är ju inte lugna gatan än utan nu hoppas jag det lilla fröt verkligen vill stanna i magen och gro. Kram på er
  • Ölandstoka
    Hoppet19 skrev 2019-09-23 17:26:33 följande:

    Negativt test idag rd 12. Förväntat, men dock skittråkigt!

    Behöver ju fortsätta med lutinus oxh progesteon till helgen, då testdag är söndag rd 18. Sist fick jag ju jäkligt mycket skit från läkaren för att jag slutade tidigare....


    Jag har mens nu och det känns nästan förnedrande att fortsätta med lutinus. Föra upp en tablett som ska främja graviditet och få ut applikation alldeles blodig.. Vilket jävla skämt! Jag fortsätter med lutinus tills mensen är över, tänkte ta ett test då. Är ca tre veckor sedan plock då, är testet negativt då så känns det helt ok att sluta.

    Kommer du att fortsätta till testdag? Det är nog bra att göra det men jag känner att jag vill gå vidare också, är fortfarande lite kluven.
  • Anni888
    Ölandstoka skrev 2019-09-24 07:40:07 följande:

    Jag har mens nu och det känns nästan förnedrande att fortsätta med lutinus. Föra upp en tablett som ska främja graviditet och få ut applikation alldeles blodig.. Vilket jävla skämt! Jag fortsätter med lutinus tills mensen är över, tänkte ta ett test då. Är ca tre veckor sedan plock då, är testet negativt då så känns det helt ok att sluta.

    Kommer du att fortsätta till testdag? Det är nog bra att göra det men jag känner att jag vill gå vidare också, är fortfarande lite kluven.


    Nämen usch! Förstår det måste vara skit. Går det kanske ringa och prata med kliniken vad de tycker?
  • Ölandstoka
    Anni888 skrev 2019-09-24 08:04:07 följande:

    Nämen usch! Förstår det måste vara skit. Går det kanske ringa och prata med kliniken vad de tycker?


    När jag gick privat fick jag ok på att sluta med lutinus. Det rinner ju ändå bara ut med mensen på en gång liksom. Men nu är det landstinget och hon tyckte absolut att jag skulle fortsätta. Hon sa att både spottings och mens kan bero på både lutinus och graviditet men jag känner ju att det är helt kört. Jag förstår ju att de är stenhårda att man ska fortsätta men jag fick både spottings och mens då när jag brukar, testar jag dessutom neg ca 18 dagar efter äggplock så blir det inte så mycket tydligare än så. Känner psykiskt att jag vill kunna gå vidare när mensen är slut och det går inte så länge jag måste fortsätta med lutinus.
Svar på tråden IVF hösten 2019