• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2019-09-25 08:30:11 följande:

    Läser fortfarande för att se hur det går för er! Sjukt pepp inför ert nästa försök nu! Håller tummarna för att ni ska få en fin äggplocksdag :) Jag är ju så knäpp att jag alltid tyckte den dagen var mysig med full av förväntan och ompyssling.

    Nej men den doktorn är ju så himla mysig! Han kommer vara proffsig och inte säga något även om han känner igen dig från gymmet :) Men framförallt känner han ju igen dig från Sophiahemmet förhoppningsvis. Tyckte alltid bäst om att gå till honom. 


    Tack för att du tänker på oss! Juste minns nu att du oxå gick där! Jaaa jag håller med. Tyckte alltid han var proffsigast, så får tänka på det istället haha :) vilken vecka är du i nu? Kram
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Loviisa89
    Ladythewinter skrev 2019-09-25 16:54:37 följande:

    Hej alla kämpande..

    Vi är på g igen och började spruta förra onsdagen. Det känns att de ökat dosen gonal f för mig denna gången. Mår endel illa och det känns som mild mensvärk. Imorgon på sprutdag 9 ska vi göra första ul. Förra gången så fick vi göra äggplocket på dag 11. Hur funkar det om det blir samma denna gång då dag 11 är en lördag. Jag går på rmc linköping.


    Hej,

    Dom gör inga äggplock på lördagar, utan bara återföringar (är bara en läkare och en embryolog som jobbar lördagar tror jag). Så då kommer dom troligen köra plock på fredagen eller måndagen istället beroende på hur det ser ut, dom anpassar sig efter helgerna så du behöver inte oroa dig :)
    Insta: Ivfskafunka
  • Jamnky

    Jag hoppar in i tråden. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt i över tre år. Gjorde första IVF försöket i april. 7 ägg vid ÄP, tre befruktade, inget till frysen och ingen graviditet. Därefrer fick vi besked att det var sommaruppehåll vilket innebar minst tre månaders väntan. I går gjorde vi vårt andra ÄP. Blev 11 ägg. Idag ringde läkaren och sa att det inte blivit någon befruktning alls. Jag är i chock. Vi var inte alls förberedda på detta då det ändå blev befruktat sist. De säger att allt ser normalt ut och de kan inte förklara felet. Nästa gång blir det tydligen sån microinjektion eller vad det heter. Finns det mer vi kan göra? Vi tar redan massa vitaminer och försöker äta rätt osv.

  • Jooosen
    Jamnky skrev 2019-09-25 19:42:46 följande:

    Jag hoppar in i tråden. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt i över tre år. Gjorde första IVF försöket i april. 7 ägg vid ÄP, tre befruktade, inget till frysen och ingen graviditet. Därefrer fick vi besked att det var sommaruppehåll vilket innebar minst tre månaders väntan. I går gjorde vi vårt andra ÄP. Blev 11 ägg. Idag ringde läkaren och sa att det inte blivit någon befruktning alls. Jag är i chock. Vi var inte alls förberedda på detta då det ändå blev befruktat sist. De säger att allt ser normalt ut och de kan inte förklara felet. Nästa gång blir det tydligen sån microinjektion eller vad det heter. Finns det mer vi kan göra? Vi tar redan massa vitaminer och försöker äta rätt osv.


    Men åh :( beklagar verkligen. När man går igenom så himla mycket. Vet inte vad man kan göra så har inga tips dessvärre. Vi är oxå oförklarligt. Ibland är det så frustrerande. Skulle nästan hellre veta vad som är problemet. Tror du att detta försök kommer räknas, eller är dom kanske snälla o räknar bort det. Vet inte reglerna så noga. Kram. Hoppas någon annan kanske har någon idé om man kan göra något.
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jamnky
    Jooosen skrev 2019-09-25 19:54:52 följande:

    Men åh :( beklagar verkligen. När man går igenom så himla mycket. Vet inte vad man kan göra så har inga tips dessvärre. Vi är oxå oförklarligt. Ibland är det så frustrerande. Skulle nästan hellre veta vad som är problemet. Tror du att detta försök kommer räknas, eller är dom kanske snälla o räknar bort det. Vet inte reglerna så noga. Kram. Hoppas någon annan kanske har någon idé om man kan göra något.


    Ja det var tungt. Äggplocket var svårt igår också. Blev en blödning och blodtrycket föll kraftigt. Fick ligga kvar länge med dropp. Jag tar nog förgivet att det räknas som ett försök. Känns inte som vi skulle ha sån tur att de skulle va schysta direkt.
  • Ladythewinter
    Loviisa89 skrev 2019-09-25 19:23:00 följande:

    Hej,

    Dom gör inga äggplock på lördagar, utan bara återföringar (är bara en läkare och en embryolog som jobbar lördagar tror jag). Så då kommer dom troligen köra plock på fredagen eller måndagen istället beroende på hur det ser ut, dom anpassar sig efter helgerna så du behöver inte oroa dig :)


    Ah okej.. så bra.. tack för svar..
  • Fifen
    pixie78 skrev 2019-09-25 13:54:19 följande:

    Hej Fifen.. Hur går det för dig? Jag hade tänkt låta bli att gå in här och bara inte tänka så mkt på allting kring detta men alltså HUR gör man det? Det känns som att varje sekund registrerar min kropp symptom och brist på symptom. Är utmattad mentalt. I början var det mysigt för jag kände så mkt... det stacks, sved och pirrade och brösten kändes liiite ömma. Var så jäkla pepp och positiv. Sen i förrgår - poff....ingenting.. alltså verkligen ingenting alls. Tjuvtestade idag eftersom sambon åkte iväg på jobbresa och missar vår riktiga testdag den 30:e. Men det var såklart helt blankt. Vet att det är tidigt men det bidrar ju till den hopplösa känslan. Ska ni/har ni tjuvtestat eller ska du vänta till den 29:e/4:e?  


    Det går inte! Jag är helt galen, läser typ allt jag kan hitta gamla bloggar och allting. Min Google lägger till automatsikt "gravid?" Efter allt jag söker juat nu för att jag googlat det så många gånger. Lyssnar på ruvarpodden också, men nu är jag i kapp alla avsnitt och det verkar som att det inte ska komma så många fler avsnitt heller...

    Fy den desperationen känner jag igen! Men jag har även fått höra att det kan komma och gå, hoppas symptomen kommer tillbaka!

    Jag kan förklara bort alla "symptom" jag hittills haft, så tror nog inte att det fungerar för oss denna gång. Vaknade natten till söndag (natten mellan RD1 och RD2) med världens kramper i magen precis som sist när alla mina symptom bara försvann och mensen kom några dagar senare.

    Den 4e har vi som testdag, men vi tjuvtestade faktiskt också idag. Även hos oss var testet helt blankt. Hoppas bara på att det var för tidigt för oss bägge! Ska du testa något mer innan testdag?

    Svärföräldrarna kommer och bor hos oss i helgen och är jag inte gravid borde jag få mens på typ söndag. Så jag vill testa en gång till innan de kommer på lördag för att vara lite förberedd... Får se om jag får med sambon på det.
  • zey


    Officiella testdagens och det var ju ett super fint plus där. När jag blev gravid i maj fick jag bara 1-2 v på det digitala och väldigt ljusa sträck på testet från kliniken. Så känner mig lite mer positiv, samtidigt som jag har en konstig distans till allt. Att det bara är fejk och mensen kommer typ nu.

    Tar ju lutinus fortfarande och ska köra klart alla packet jag har, samt trombyl fram till (förhoppningsvis) v12.

    Nu ska jag ringa kliniken om en stund och få bokat tidigt ultraljud samt kräva att få testa HCG så man ser det går åt rätt håll :)!
  • Jooosen
    zey skrev 2019-09-26 06:01:25 följande:

    Officiella testdagens och det var ju ett super fint plus där. När jag blev gravid i maj fick jag bara 1-2 v på det digitala och väldigt ljusa sträck på testet från kliniken. Så känner mig lite mer positiv, samtidigt som jag har en konstig distans till allt. Att det bara är fejk och mensen kommer typ nu.

    Tar ju lutinus fortfarande och ska köra klart alla packet jag har, samt trombyl fram till (förhoppningsvis) v12.

    Nu ska jag ringa kliniken om en stund och få bokat tidigt ultraljud samt kräva att få testa HCG så man ser det går åt rätt håll :)!


    Vad underbart! Ser ju superfint ut :)
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-09-24 22:35:24 följande:

    Haha men hjälp, tur du hade gamla kvar! Ibland slår det slint alltså, men får skylla på att vi är fullproppade med hormoner!

    Ja, förberedd på det värsta o hoppas på det bästa får man försöka helt enkelt :) vi ska vara där klockan 8, så åker redan imorgon eftermiddag och tar in på hotell, annars hade vi behövt åka klockan 4 på natten..

    När har du nästa ultraljud inbokat?


    Stort lycka till idag! Tänker på dig <3
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
Svar på tråden IVF hösten 2019