• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Charlieellerså

    Min lille har den mest aktiva perioden runt 22-23 på kvällen så brukar tänka på hur han rör sig då och även att jag känner honom med jämna mellanrum under dagarna. Tycker dock att det känns väldigt olika från dag till dag och det känns att han ligger på olika sätt och att det påverkar hur väl jag känner honom.

  • Lilla Lunis
    jhms skrev 2020-01-30 19:21:28 följande:

    Jag har gått upp ca 18 kg, vecka 28+0 idag men bebis är stor som 30+0. Senaste 3 veckorna gått upp 5 kg, vilket känns då jag blivit mycket mer svullen. Kan inte träna eller gå promenader på grund av foglossning och ryggproblem, har ändå ett ganska aktivt jobb som tur är. Hungrig hela tiden vilket också bidragit till några kilon! Men hoppas viktnedgången stillar sig lite nu sista veckorna för det börjar bli tungt :)


    Skönt att höra att fler gått upp en del. Jag är i v 26 och har gått upp ca 17 kg. Undrar vart de ska sluta ????
  • Trostar
    SweetCA skrev 2020-02-03 08:26:19 följande:

    Hej, har ni börjat (o i så fall hur) registrera fosterrörelser? 


    Jag försöker tänka på hur ofta han rör sig. Brukar vara lugnare på morgonen och fram till kvällen med mjukare rörelser då och då. Sedan på kvällen brukar det vara en period med lite starkare och ivrigare rörelser. Men det har också varit att han varit ganska lugn även på kvällen några dagar för att sedan vara helt vild ett par dagar....

    När jag kollat hjärtljud hos BM har hon trött att jag haft moderkakan i framväxt eftersom det är många av sparkarna jag inte känner men som hon hör, men moderkakan ska sitta i bakvänt.
  • ankan6
    SweetCA skrev 2020-02-03 08:26:19 följande:

    Hej, har ni börjat (o i så fall hur) registrera fosterrörelser? 


    När bör man börja göra det?

    Jag håller koll och börjar lite smått märka av rutiner både under dygnet och i längre perioder, men tycker fortfarande han rör sig lite hur och när som helst och framförallt spelar det roll hur jag äter och hur min mage mår har jag märkt...Ska man alltid registrera rörelser eller är det bara om man märker av ett brott i mönstret?
  • Trostar
    Trostar skrev 2020-02-03 12:51:53 följande:

    Jag försöker tänka på hur ofta han rör sig. Brukar vara lugnare på morgonen och fram till kvällen med mjukare rörelser då och då. Sedan på kvällen brukar det vara en period med lite starkare och ivrigare rörelser. Men det har också varit att han varit ganska lugn även på kvällen några dagar för att sedan vara helt vild ett par dagar....

    När jag kollat hjärtljud hos BM har hon trött att jag haft moderkakan i framväxt eftersom det är många av sparkarna jag inte känner men som hon hör, men moderkakan ska sitta i bakvänt.


    Telefonen har en ny autokorrekt som jag inte är van vid än... hoppas det går att förstå inlägget ändå :)
  • pappersdocka
    EmmaAF skrev 2020-02-01 17:45:38 följande:

    En liten update såhär från sjukhuset.. Efter 2 lugna dagar utan sammandragningar så gick vattnet för en stund sen och sammandragningarna är påväg tillbaka.. Nu får bara vänta och se vad som sker <3


    Lycka till! Håller tummarna fför att allt gått bra!
  • SweetCA
    Trostar skrev 2020-02-03 12:51:53 följande:

    Jag försöker tänka på hur ofta han rör sig. Brukar vara lugnare på morgonen och fram till kvällen med mjukare rörelser då och då. Sedan på kvällen brukar det vara en period med lite starkare och ivrigare rörelser. Men det har också varit att han varit ganska lugn även på kvällen några dagar för att sedan vara helt vild ett par dagar....

    När jag kollat hjärtljud hos BM har hon trött att jag haft moderkakan i framväxt eftersom det är många av sparkarna jag inte känner men som hon hör, men moderkakan ska sitta i bakvänt.


    Tror jag förstod! Ja min kille är likadan och det är det man funderar på. Kan inte moderkakan flytta sig?
  • SweetCA
    ankan6 skrev 2020-02-03 13:02:52 följande:

    När bör man börja göra det?

    Jag håller koll och börjar lite smått märka av rutiner både under dygnet och i längre perioder, men tycker fortfarande han rör sig lite hur och när som helst och framförallt spelar det roll hur jag äter och hur min mage mår har jag märkt...Ska man alltid registrera rörelser eller är det bara om man märker av ett brott i mönstret?


    Har läst att det är från v26/27 typ. Håller också koll men tycker det är svårt att få en översikt. Läste att mammor som räknar under vissa tids intervall blir lugnare. Lite mer systematiskt.

    Min grabb brukar få fart när jag är på jobbet eller på gymmet. Vet inte om det är för att han inte gillar det hehe eller för att det låter mer (troligen) än hemma. Mycket fart på gymmet när det är en del musik. Men jag skulle vilja ha en lite bättre överblick (ja kontroll behov...)

    Hittat ett par appar. Kick counter ex. Men tänkte om någon redan testat
  • SweetCA
    Charlieellerså skrev 2020-02-03 09:46:54 följande:

    Min lille har den mest aktiva perioden runt 22-23 på kvällen så brukar tänka på hur han rör sig då och även att jag känner honom med jämna mellanrum under dagarna. Tycker dock att det känns väldigt olika från dag till dag och det känns att han ligger på olika sätt och att det påverkar hur väl jag känner honom.


    Tack! Ja min verkar inte ha några speciella tider. Olika här med. Blir lite knäpp. Kanske är för tidigt för att de ska ha riktiga rutiner