• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Trostar
    SweetCA skrev 2020-02-03 15:42:11 följande:

    Tror jag förstod! Ja min kille är likadan och det är det man funderar på. Kan inte moderkakan flytta sig?


    Den var i bakvägg i vecka 20 så tror inte den flyttar sig efter det. Ska nog kolla med BM nästa gång jag är där :)
  • SweetCA
    Trostar skrev 2020-02-04 13:14:59 följande:

    Den var i bakvägg i vecka 20 så tror inte den flyttar sig efter det. Ska nog kolla med BM nästa gång jag är där :)


    Okay, ja då verkar det ju skumt. Men det kan ju vara så att du har en lite lugnare bebis och att den har en favorit position som du inte känner så mycket. Min favoriserar att hålla på och böka på höger sida och neråt. Kan vara så att jag inte känner av honom när han håller på på andra sidan. Min livmoder är större och lite höger riktad över huvud taget när man kollar på magen.
  • Heliena
    LinneaWookie skrev 2020-02-04 09:30:23 följande:

    Min lilla pojk är mestadels helvild, speciellt om jag halvligger på rygg eller på vänster sida, alternativt sitter/halvligger på rygg i soffan. Då både känner och ser jag utanpå hur han dubbelsparkar, tumlar runt, m.m

    Dessa rörelser känner jag i och för sig regelbundet hela dagarna oavsett vad jag gör, men extra mycket i de lägena.

    Vissa rörelser är så starka att det liksom blir en hisnande känsla i hela kroppen.

    Så himla mysigt Än så länge har han inte sparkat så att det gör ont på riktigt någonstans, men nästan på gränsen.

    Jag är i 25+5 nu, har inte börjat "räkna" sparkar och intervaller, men vi får se om jag börjar sen, antar att man borde


    Haha! Min pojke är likadan! Hela magen skakar och rör på sig typ hela dagar, helst när jag ligger på rygg eller på sida, men även när jag sitter vid köksbordet och försöker äta. Så fort jag sitter framåtböjd så kickar han till som om han vill tala om att det blir för trångt där inne. Igår vaknade jag av att han låg tvärs över magen ovanför naveln och sparkade åt ett håll och slog åt det andra! Upprepade gånger i säkert 45 minuter.. Lite obehagligt men samtidigt mysigt!
  • Söderlund
    Lilla Lunis skrev 2020-02-04 12:16:51 följande:

    Jag har ansökt om gravidpenning men Vet inte om det går igenom. Var min barnmorska som rekomenderade mig att göra, om det blir avslag kommer jag troligtvis bli sjukskriven deltid. Har mkt krämpor. Hade semester 6 v innan förra barnet , jobbade en vecka sedan tog jag ut dagar ca 2 v före beräknat datum, så. Blur helt annorlunda denna gången när det är dax i Maj. Hur tänker ni andra göra?


    Jag har fått beviljat gravpenning från 8 mars på grund av fysiskt ansträngande arbete. Jobbar som röntgensjuksköterska så mycket stående/gående, hukande, förflyttningar och del tunga lyft. Går hyffsat än så länge men känns väldigt skönt att det är typ 4 veckor kvar till ledigt!
  • Söderlund
    HejsanJenny skrev 2020-02-04 12:19:39 följande:

    Jag har också bett min chef lägga in en ansökan om graviditetspenning. Jobbar på förskola och även fast det går bra än så tror jag det kommer behövas längre fram.


    Hur menar du din chef? Chefens utlåtande? Jag fick fylla i en egen ansökan. Skickade med chefens utlåtande i samma brev och moderskapsintyget.
  • Bettan84

    Jag har ansökt om sjukpenning. Var hos läkaren i fredags (för andra gången nu) pga onda sammandragningar (är i vecka 25) och hemsk foglossning. Jag har också fått mycket högre vilopuls pga sömnbristen, yrselattacker (höll på svimma 2 gånger på väg till jobbet ) och har även kräkts några gånger ....

    Hon sa att jag måste vila så magen lugnar sig och även kroppen kommer ner i varv.

    Hon skickade intyg till försäkringskassan och även mitt jobb har fått det nu då jag är sjukskriven hela februari.

    Man är lite orolig om försäkringskassan kommer att bevilja sjukpenningen , det känns så trist att bara för att man är gravid så ska man behöva oroa sig så mycket för ekonomin när man behöver mest stöd ....

  • HejsanJenny
    Söderlund skrev 2020-02-04 16:03:56 följande:

    Hur menar du din chef? Chefens utlåtande? Jag fick fylla i en egen ansökan. Skickade med chefens utlåtande i samma brev och moderskapsintyget.


    Ja, chefens utlåtande.
  • EmmaAF

    Nu är nog trådens första bebis född! <3

    Vår lilla prins kom igår med ett akutsnitt då jag drog på mig infektion i livmodern.. Han ligger i respirator men mår jätte bra trots omständigheterna.. Väger 1015 gr och det är en super bra vikt.. Vår starka kämpe Texas är såååååå fin <3 Och vi är överlyckliga samtidigt som man pendlar mellan en enorm oro såklart <3

  • Blivande3barnsmamma
    EmmaAF skrev 2020-02-06 06:05:40 följande:

    Nu är nog trådens första bebis född! <3

    Vår lilla prins kom igår med ett akutsnitt då jag drog på mig infektion i livmodern.. Han ligger i respirator men mår jätte bra trots omständigheterna.. Väger 1015 gr och det är en super bra vikt.. Vår starka kämpe Texas är såååååå fin <3 Och vi är överlyckliga samtidigt som man pendlar mellan en enorm oro såklart <3


    Stort grattis till er <3 Hoppas att allt går bra så att han snart får lämna respiratorn och sjukhuset <3