• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Daphodil

    Vi är många som är trötta och sover dåligt nu, så trösten är väl att vi har varann att klaga inför. Jag välter ner i soffan när jag kommer hem från jobbet, och ligger där som en strandad val hela kvällen.

    Har börjat bli andfådd på kvällarna när jag ska sova också, ibland riktigt obehagligt svårt få luft. Så visst är livet inte tipptopp även om jag känner mig relativt lätt drabbad.

  • ankan6
    Siggy skrev 2020-02-25 08:50:08 följande:

    Jag har mått helt ok men befinner mig just nu i världens dipp. Otroligt trött men kan ändå inte sova på nätterna, det gör ont i ryggen och magen spänner. Sammandragningar bara av en kort och långsam promenad. Känner mig frustrerad för minsta lilla gör mig helt slut. Orkar precis med jobbet men när jag kommer hem är jag som en urvriden trasa. Av allt detta blir jag ledsen för det som brukar ge energi ger mig inte energi. 

    Kram på er alla! 


    Känner precis samma som du! Men vågar inte riktigt "klaga" eftersom jag känner att jag borde vara glad som inte direkt haft några krämpor...

    Har bf en dag innan dig, och har egentligen mått väldigt bra hela tiden fram tills nu då jag totalt "dött". Har väl kännt att jag haft lite mindre energi innan men det har räckt med att vila lite mer emellanåt så har jag ändå kunnat köra på i princip som vanligt. Men sista 1,5 veckan typ så är jag heeelt förstörd! Orkar ingenting och känner mig helt slut! Blir så fruktansvärt frustrerad på att känna så, känner mig instängd, och har jättesvårt att hantera det rent psykiskt
  • malliiinnnn

    V. 30, bf 7/5. Viktuppgång 9 kg. Känner av foglossning när jag suttit en längre stund, är så trött... jobbar heltid och har en tvååring som bara vill leka, springa och dansa hela kvällarna. Magen är konstant spänd, började tro det var normalt, men en morgon vaknade jag och tyckte magen ?försvunnit? men insåg då att det var så den egentligen skall vara, minns det från förra graviditeten, då var jag aldrig såhär spänd. Fick lämna prov för UVI så får se om det är det eller bara tröttheten. Ska jobba drygt 6 veckor till, känns som en evighet.

  • jhms

    Är i slutet på vecka 32 nu, bf 23/4.

    Sjukskriven 25% sedan vecka 21 pga foglossning och ryggsmärta så jobbar kortare dagar vilket funkat bra fram tills nu. Men nu tycker jag det börjar bli tungt.. foglossning värre än någonsin, sammandragningar som börjar göra ont, ont i hela kroppen och så trött att jag somnar direkt efter jobbet. Har 3 veckor kvar att jobba nu :)

  • Saga92

    Gick idag in i vecka 31 med bf 4 maj.

    Det mesta känns mycket tyngre nu än när jag var gravid med min dotter som är två år och jag känner mig lite orolig för hur det kommer sluta. Det är ju faktiskt hela 10 veckor kvar.

    Jag har sammandragningar när jag rör mig, och i vila. Räcker med att jag vrider mig i sängen eller reser mig upp från en stol så blir magen hård. Det rör sig garanterat om mellan 20-30 sammandragningar per dag.

    Foglossningen har också blivit så mycket värre, bara den senaste veckan. Det gör ont hela tiden när jag går och nu även när jag sitter vid datorn på jobbet. Jag går bara långsammare och långsammare. Skall prova akupunktur snart och se om det hjälper. Både sammandragningarna och foglossningen gör det besvärligt för mig att ta hand om min dotter som kommit in i en mer krävande ålder. Jag ska jobba till påsk är tanken, vi får se om det går.

  • Söderlund

    Vecka 30, beräknad 7/5. Jobbar fortfarande heltid som röntgensjuksköterska men räknar ner dagarna nu då jag jobbar sista dagen nästa fredag då jag går på graviditetspenning.

    Mår egentligen ganska bra, men är helt slut efter jobbet. Kämpar på med att försöka simma och cykla ibland men det tar emot väldigt när man blir så trött på kvällen. Har en del foglossning och värk i bäckenet så jag går långsamt och mot slutet av arbetsdagen har jag värk i ländryggen. Antar att det också är sammandragningar jag har för när jag går för långt (vilket i dagsläget är bara 100-200 meter) eller för fort blir magen hård som en boll och jag vill som "lyfta" eller i alla fall stödja den med handen.

    Ska bli väldigt skönt att vara hemma och att själv kunna planera hur jag rör mig och när jag kan vila.

  • Blivande3barnsmamma
    Saga92 skrev 2020-02-25 21:25:51 följande:

    Gick idag in i vecka 31 med bf 4 maj.

    Det mesta känns mycket tyngre nu än när jag var gravid med min dotter som är två år och jag känner mig lite orolig för hur det kommer sluta. Det är ju faktiskt hela 10 veckor kvar.

    Jag har sammandragningar när jag rör mig, och i vila. Räcker med att jag vrider mig i sängen eller reser mig upp från en stol så blir magen hård. Det rör sig garanterat om mellan 20-30 sammandragningar per dag.

    Foglossningen har också blivit så mycket värre, bara den senaste veckan. Det gör ont hela tiden när jag går och nu även när jag sitter vid datorn på jobbet. Jag går bara långsammare och långsammare. Skall prova akupunktur snart och se om det hjälper. Både sammandragningarna och foglossningen gör det besvärligt för mig att ta hand om min dotter som kommit in i en mer krävande ålder. Jag ska jobba till påsk är tanken, vi får se om det går.


    Har du kollat upp så inte sammandragningarna påverkar din tapp?
  • LinneaWookie

    Går in i vecka 30 imorgon, känner mig oförskämt lyckligt lottad då jag typ aldrig mått bättre Det enda jag "lider av" är att flåset är mycket sämre, envisas med att gå alla trappor upp till kontoret varje gång men det blir jobbigare och jobbigare haha....

    Inga svullna ben eller fötter (än), inte någon direkt foglossning heller. Bara lite stel i höger höft när jag suttit en stund, men jag står alltid upp på jobbet/kontoret ändå (tycker inte om att sitta när jag jobbar haha).
    Inget illamående sedan ungefär v17, bara en del dofter/smaker som jag fortfarande inte klarar av, men det är inget direkt problem.
    Blodtryck och blodsocker är bra (har diabetes typ 1 sedan jag var 12 men värdena har nog aldrig varit så stabila som nu, känns som det delvis kan bero på avsaknaden av alkohol, men även att man är mer uppmärksam i allmänhet förstås).
    Har varit beredd på mer viktuppgång varje gång jag varit hos BM, men har hittills bara gått upp mellan 3,5 och 4 kg, och det mesta av det har inte skett de senaste 6 veckorna. Så nu känner jag typ...När ska allt det jobbiga komma?? 
    Men jag är oerhört tacksam över att må så bra i detta skede, njuter så länge det går <3

    Håller tummarna för er alla att krämpor och annat blir bättre, eller åtminstone inte värre <3 Kramar på er!