• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Stenbocken93

    Jag känner som du Heliotrop. Var befinner man sig egentligen i förlossningsskedet?

    Sent på kvällen 12e maj rörde sig barnet som en tok under 1h tid. Lite molvärk på det men jag somnade gott. Igår, började värkar smyga sig på vid 16-tiden. Det var svårt för mig att prata överhuvudtaget under värkarna. Fick en slemblandad blödning vid midnatt och resten av natten har det varit oregelbundna men jobbiga värkar hela natten (1h sömn kanske jag fick). Vid 7-tiden spydde jag och de efterföljande värkarna blev mycket jobbigare med tung känsla långt ner i magen samt värk i ländryggen. Då fick vi komma in på kontroll där mina värkar låg på 3 inom 10 min, ca 1 minut långa, livmodertappen nästan utplånad samt öppen 1,5 cm. Det innebar att jag blev hemskickad med starkare värktablett och en tablett som skulle vara lugnande. Den tabletten har varit riktigt bra med tanke på den dåliga sömnstatusen. Jag sover inte men armar och ben känns tunga iaf. Skönt.

    Även om kontrollen visade att jag är i ett tidigt skede gjorde det mig mycket lugnare att få svart på vitt hur öppen jag är etc. Då har jag något att förhålla mig till.

    Hoppas kunna berätta mer när bebisen hitta ut!

  • Bettan84

    Usch vad jag mått dåligt idag .... vet inte om det är hormonerna men hur har ni det med era partners nu på slutet när allt är så jobbigt ?

    Vi tjafsar en del och det är mest pga att han latar sig lite känner jag, jag går runt och städar och plockar nu in under sista man vill ju att det ska vara fint och rent hemma men hans ?jag tar det senare? driver mig till vansinne ibland...

    idag när vi kom hem från promenaden så åt vi lunch och han gick direkt till sovrummet men all disk var kvar ... åååååh vet inte om det är bara jag... ville bara skriva av mig lite ...

    Det har varit för mycket för mig känner jag på sistone ...

    imorgon ska jag till BM äntligen (fick tid tidigare) så jag hoppas att hon vill göra hs och att förlossningen drar igång .. att veta att man är 4 cm öppen och går runt och väntat tar mer på psyket än vad jag trodde det skulle göra ... jag försöker njuta de sista dagarna men det är tufft ..

  • jevana

    Vår stora lilla kille föddes idag 12:23, 11h från första värken. Han fastnade med sina breda axlar men efter en stunds dramatik fick vi komma i hudkontakt. 4330g och 54cm <3 otroligt nog klarade jag mig utan minsta stygn och mår nu rätt så bra. Kvinnokroppen är fantastisk!!

  • Blivande3barnsmamma
    jevana skrev 2020-05-14 16:25:18 följande:

    Vår stora lilla kille föddes idag 12:23, 11h från första värken. Han fastnade med sina breda axlar men efter en stunds dramatik fick vi komma i hudkontakt. 4330g och 54cm <3 otroligt nog klarade jag mig utan minsta stygn och mår nu rätt så bra. Kvinnokroppen är fantastisk!!


    Stort stort grattis och vad skönt att allt gick bra till söut <3
  • Andreaaaa
    jevana skrev 2020-05-14 16:25:18 följande:

    Vår stora lilla kille föddes idag 12:23, 11h från första värken. Han fastnade med sina breda axlar men efter en stunds dramatik fick vi komma i hudkontakt. 4330g och 54cm <3 otroligt nog klarade jag mig utan minsta stygn och mår nu rätt så bra. Kvinnokroppen är fantastisk!!


    Stort grattis! Det låter ändå som en ganska fin förlossning?
  • HejsanJenny
    jevana skrev 2020-05-14 16:25:18 följande:

    Vår stora lilla kille föddes idag 12:23, 11h från första värken. Han fastnade med sina breda axlar men efter en stunds dramatik fick vi komma i hudkontakt. 4330g och 54cm <3 otroligt nog klarade jag mig utan minsta stygn och mår nu rätt så bra. Kvinnokroppen är fantastisk!!


    Gratis!!!
  • HejsanJenny

    Min lilla skrutt har gått ned mycket i vikt så vi har varit på SÖS varje dag sedan vi fick lämna för att väga henne och idag fick vi äntligen goda nyheter! Nu ligger hon på 3040g och vi behöver inte fortsätta komma in på kontroller. Känns så skönt.

    Kämpa allihopa <3

  • Andreaaaa
    HejsanJenny skrev 2020-05-14 19:44:22 följande:

    Min lilla skrutt har gått ned mycket i vikt så vi har varit på SÖS varje dag sedan vi fick lämna för att väga henne och idag fick vi äntligen goda nyheter! Nu ligger hon på 3040g och vi behöver inte fortsätta komma in på kontroller. Känns så skönt.

    Kämpa allihopa <3


    Hurra! Vilken lättnad <3!och bra att de håller koll