• Blåsippa123

    BF augusti 2020

    Hej!

    Jag plussade igår!

    Kunde inte hitta en tråd med BF augusti 2020 så då tänkte jag att jag startar en sån tråd!

    Hur mår ni och vad känner ni just nu? :)

  • Svar på tråden BF augusti 2020
  • Anonym (tredjegången)
    Soligtochfint skrev 2020-01-02 14:40:00 följande:
    Åh det är så ledsamt :( jag fick en tid för vul imorgon...jag är så nervös
    Håller tummarna för dig att allt går bra! 
  • liloma
    hannis12345 skrev 2020-01-02 13:17:38 följande:

    Hej! Vad roligt, då är du bara lite innan mig.

    Jag fick tid 21 kan på mama Mia. Men det är nog bara ett tidigt UL. Inte kub /nipt som jag önskar. Så kanske ska ringa o lägga till det?


    Ja! När har du bf?

    Mitt besök är inskrivningssamtal så jag antar att det kommer bokas in tid för kub-test då. Varvar mellan att tänka att jag får ta det lugnt och invänta besöket hos bm till att tänka att borde jag göra ett tidigt UL, tänk om nåt är fel?! Hade inte riktigt räknat med all denna oro efter plusset, ska bli så skönt när man kan slappna av lite mer.....!
  • hannis12345

    Jag hade min sista mens första dag 23 Nov, så BF borde bli 28 aug ish!

    Jättenyfiken vilken dag lilla ärtan blev till, räknar man 1-2 v efter sista mensens första dag? Dvs 23 nov + 7-14 dagar? = 30 nov - 7 dec?


    liloma skrev 2020-01-02 17:38:47 följande:

    Ja! När har du bf?

    Mitt besök är inskrivningssamtal så jag antar att det kommer bokas in tid för kub-test då. Varvar mellan att tänka att jag får ta det lugnt och invänta besöket hos bm till att tänka att borde jag göra ett tidigt UL, tänk om nåt är fel?! Hade inte riktigt räknat med all denna oro efter plusset, ska bli så skönt när man kan slappna av lite mer.....!


  • liloma
    hannis12345 skrev 2020-01-02 17:46:33 följande:

    Jag hade min sista mens första dag 23 Nov, så BF borde bli 28 aug ish!

    Jättenyfiken vilken dag lilla ärtan blev till, räknar man 1-2 v efter sista mensens första dag? Dvs 23 nov + 7-14 dagar? = 30 nov - 7 dec?


    Min var 20 nov och ganska säker på att den blev till mellan 6-8 dec :) har bf 25-26/8 (två appar som säger olika, hehe). Kul att följas åt! Hur har du mått hittills? Jag har inte känt så mycket, lite molvärk till och från och ibland lite mindre aptit men inte nämnvärt.
  • Anx123456

    Fick brev hem idag om kub-test! Bokat till den 27 januari!

    Har redan sett ett tickande hjärta i vecka 7 men man är ju alltid orolig att något inte stämmer där inne

  • Anonym (tredjegången)
    Soligtochfint skrev 2020-01-02 15:07:09 följande:
    Tack! Vilken vecka är du i?
    v 6 bara. Så om det visar sig vara MF nu så är det bättre än förut då det varit MA v 12 båda gånger.. 
  • Anx123456
    Anonym (tredjegången) skrev 2020-01-02 19:51:14 följande:

    v 6 bara. Så om det visar sig vara MF nu så är det bättre än förut då det varit MA v 12 båda gånger.. 


    Jag har själv fått ma och menar inte att vara okänslig:/ men nu i efterhand, kan du komma ihåg om symtom osv minskade?

    Är som sagt jätteorolig att jag ska få ännu ett ma, är I vecka 10
  • Anonym (tredjegången)
    Anx123456 skrev 2020-01-02 20:02:07 följande:
    Jag har själv fått ma och menar inte att vara okänslig:/ men nu i efterhand, kan du komma ihåg om symtom osv minskade?

    Är som sagt jätteorolig att jag ska få ännu ett ma, är I vecka 10
    Den första gången märkte jag ingenting, men fick en känsla i v 10 att jag ville kolla att allt va ok.. fick tid och ja det va inte ok då. Men hade kvar ömma bröst och illamående (lite)

    Andra gången fick vi tidigt VUL just pga allt som hände första gången. Var då i v 7-8 när vi kollade. Då hade jag symptom kvar. Läkaren kunde då inte se mycket och trodde jag inte varit gravid så länge som jag sa (vilket jag visste stämde) och fick komma tillbaka två veckor senare.. Visade inte mycket då heller. Då i v 8-9-10 så började jag sluta känna mig gravid. 

    Ja så jag kände nog båda gångerna något som inte stämde tror jag iaf. Men tycker sånt är supersvårt att veta. Det sista symptomen som lämnade mig var iaf ömmade bröst, det va kvar till efter allt "kommit ut". 

    Nu idag känner jag mig gravid, men har fått mensvärk, så som det brukar precis innan mens. Är inte så säker att det blir bra denna gången heller. 

    Har du fått tid för koll eller då?
  • Anx123456
    Anonym (tredjegången) skrev 2020-01-02 20:31:57 följande:

    Den första gången märkte jag ingenting, men fick en känsla i v 10 att jag ville kolla att allt va ok.. fick tid och ja det va inte ok då. Men hade kvar ömma bröst och illamående (lite)

    Andra gången fick vi tidigt VUL just pga allt som hände första gången. Var då i v 7-8 när vi kollade. Då hade jag symptom kvar. Läkaren kunde då inte se mycket och trodde jag inte varit gravid så länge som jag sa (vilket jag visste stämde) och fick komma tillbaka två veckor senare.. Visade inte mycket då heller. Då i v 8-9-10 så började jag sluta känna mig gravid. 

    Ja så jag kände nog båda gångerna något som inte stämde tror jag iaf. Men tycker sånt är supersvårt att veta. Det sista symptomen som lämnade mig var iaf ömmade bröst, det va kvar till efter allt "kommit ut". 

    Nu idag känner jag mig gravid, men har fått mensvärk, så som det brukar precis innan mens. Är inte så säker att det blir bra denna gången heller. 

    Har du fått tid för koll eller då?


    Har bara tid för kub om 3 veckor :/

    Har gjort ett tidigt ultraljud v 7 och där såg man ett tickande hjärta, har hört att chansen för missfall minskar mycket om hjärtat börjar slå men är ändå orolig
Svar på tråden BF augusti 2020