• Svar på tråden Islam
  • Boobiesarepoetryinmotion
    Liberté skrev 2019-11-29 23:33:51 följande:

    Om du tror det så borde du öppna en historiebok ... Exempelvis skapades det industriella slaveriet av afrikaner av folk från Mellanöstern.

    Kolonialism var endast en modern version av att ta över länder, men istället för att utrota ursprungsbefolkningen så fick de bo kvar.

    Kristna länder menar du hela världen och du menar du extremt fel och saknar helt utbildning eller insikt. Kristendomen var inte vanlig i Östasien men slaveri och kolonialism förekom ändå.

    De heliga skrifterna som du kallar goda är i bästa fall en något en uttjackad hemlös på plattan skulle skrika om en söndagsmorgon efter 4 dagars vakentid.

    De har stått för med död, förintelse, slaveri och fördrivning i tusentals år.

    Jag rekommenderar att du lägger ifrån till ditt propaganda häfte och faktiskt läser på lite antropologi samt historia innan du försöker diskutera.


    Du bara slingrar dig och bortser från fakta som exempelvis nazismen och de fasansfulla övergrepp som begicks. Man skulle kunna beskylla kristendomen för detta, men det är ju helt fel...precis som det du vräker ur dig.

    Jag har studerat religionsvetenskap i många år och vet att religionen inte är ond. Tvärtom! Det är idioter med makt som använder religionen som en förevändning att begå brott.

    Att påstå att muslimer är onda är ju ett bevis på bristande kunskap. Det finns goda och onda människor överallt...oavsett om de är ateister eller troende.

    Vad som sedan är gott och ont är en helt annan diskussion.

    Ha det gott!
  • Aniiee

    Islam, ja.... Vad blir man inte staffad för av Allah? Vilka hemskheter tar han avstånd från? 

    Men andra monoteistiska religioner är lika goda kålsupare, så han är i alla fall i gott sällskap.

    Jag återkommer med min egen dom så fort jag varit ute med hundarna.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Liberté
    Boobiesarepoetryinmotion skrev 2019-11-29 23:51:36 följande:
    Du bara slingrar dig och bortser från fakta som exempelvis nazismen och de fasansfulla övergrepp som begicks. Man skulle kunna beskylla kristendomen för detta, men det är ju helt fel...precis som det du vräker ur dig.

    Jag har studerat religionsvetenskap i många år och vet att religionen inte är ond. Tvärtom! Det är idioter med makt som använder religionen som en förevändning att begå brott.

    Att påstå att muslimer är onda är ju ett bevis på bristande kunskap. Det finns goda och onda människor överallt...oavsett om de är ateister eller troende.

    Vad som sedan är gott och ont är en helt annan diskussion.

    Ha det gott!
    Nazismen var emot religion och kristna arbetade mot ideologin så ännu en gång så har du fel för att du helt saknar historia eller perspektiv.

    Om du läst religionsvetenskap på ett fristående universitet (alltså inte något religiöst inriktat sådant) så borde du veta att slaveri, stening och folkmord alla är gjorda och accepterade i båda böckerna.

    Tycker det är roligt att du tar upp nazismen vilket faktiskt spelar rätt in i argumentet mot just islam. Alla nazister var inte "onda" inte heller "goda" men ideologin som styrde gjorde det svårt att avvika från just det som låg till grund för samhället.
    Precis det som händer när religion får ett för stort inflytande och påverkan i ett samhälle.

    Eftersom du helt saknar kunskap inom historia så kan jag säga att nazisterna arbetade med arabvärlden på flera fronter samt att de hade samma personer de ville utrota och driva iväg.

    Det är du som har dragit upp "goda" och "onda" som argument inte jag. Det är en svart / vit term ungefär som vi / dom och är precis hur religion fungerar genom att polarisera svåra frågor och gråskalor till antingen A eller B.


  • Praktisk58
    Praktisk58 skrev 2019-11-29 18:06:45 följande:

    Varför jag tycker illa om en religion som godkänner våldtäkt av krigsfångar, pedofili, slaveri, dödsstraff för homosex, tvångsgifte ...

    .

    Ja, egentligen tror jag att vi kan lära oss mycket av islam.


    MKD skrev 2019-11-29 20:26:19 följande:

    Var har du fått den uppfattningen ifrån? Har du träffat ens muslimer? Läst koranen?


    Varit I 20 muslimska land. Jobbar med muslimer och läst en del I koranen. Sett muslimer lämna sina skitiga skor på höger sida och fruarna till vänster när de går I moskeen för att be. Blivit utsatt för stenkastning men folk har hittills missat mig.
  • MotorcycleEmptiness

    Det är islam dom är hat, hot och förtryck. Hemskt att vi låter detta få fotfäste i Sverige, finns inte ett enda fungerande muslimskt område eller land i världen. Kolla hur svenska förorter ser ut. Kompakt kvinnoförtryck och intolerans mot allt som inte är islam. Rekommenderar att läsa Koranen.

  • Boobiesarepoetryinmotion
    Liberté skrev 2019-11-30 00:26:44 följande:

    Nazismen var emot religion och kristna arbetade mot ideologin så ännu en gång så har du fel för att du helt saknar historia eller perspektiv.

    Om du läst religionsvetenskap på ett fristående universitet (alltså inte något religiöst inriktat sådant) så borde du veta att slaveri, stening och folkmord alla är gjorda och accepterade i båda böckerna.

    Tycker det är roligt att du tar upp nazismen vilket faktiskt spelar rätt in i argumentet mot just islam. Alla nazister var inte "onda" inte heller "goda" men ideologin som styrde gjorde det svårt att avvika från just det som låg till grund för samhället.

    Precis det som händer när religion får ett för stort inflytande och påverkan i ett samhälle.

    Eftersom du helt saknar kunskap inom historia så kan jag säga att nazisterna arbetade med arabvärlden på flera fronter samt att de hade samma personer de ville utrota och driva iväg.

    Det är du som har dragit upp "goda" och "onda" som argument inte jag. Det är en svart / vit term ungefär som vi / dom och är precis hur religion fungerar genom att polarisera svåra frågor och gråskalor till antingen A eller B.


    Åh kära nån dina argument är så inskränkta och vinklade. Du tolkar historien precis hur du vill...när du pratar om kolonialismen och hur humana västerlänningar var/är så visar det precis hur bristande dina kunskaper är. Kolonialismens spår präglas fortfarande av elände och död. När det gäller ditt snack om nazismen och deras samarbere med "Islam" så biter du dig i foten...ditt argument går ut på att säga att kristna och muslimer slog sig samman för att utrota judar. Tragiskt!

    Lille SD:are öppna ögonen och låt inte obefogat hat förblinda dig.
  • Överste Senap
    MKD skrev 2019-11-29 20:29:40 följande:

    Japp mycket tv kollade och västvärldes demokrati.


    Den är emot västvärldens demokrati. Vilket du medger själv.
  • AndreaBD
    Praktisk58 skrev 2019-11-29 18:06:45 följande:

    Varför jag tycker illa om en religion som godkänner våldtäkt av krigsfångar, pedofili, slaveri, dödsstraff för homosex, tvångsgifte ...

    .

    Ja, egentligen tror jag att vi kan lära oss mycket av islam.


    Och det gör inte kristendomen? Läs gamla testamentet, vet jag! 

    Skillnaden är helt enkelt att det - just nu - finns en del extremister inom islam som verkligen vill ha det exakt så som det står. Trots att det är 2000 år sedan. 

    Det finns såna bokstavstrogna inom kristendomen också, t.ex. Jehovas Vittnen. Men de tar just inte till våld. 

    Men egentligen handlar det inte om religion. Det är missnöjda fattiga människor i en annan del av världen, som tycker att det är orättvist att vi har så mycket bättre levnadsstandard än vad de har. Detta har hänt många gånger tidigare, oftast då som revolution, som t.ex. ryska oktoberrevolutionen. Numera är det inte begränsat på ett land, utan mer globalt. 
  • AndreaBD
    Vargaflickan skrev 2019-11-29 17:45:38 följande:

    Bara titta på hur det ser ut i länder där islam är styrande, noll mänskliga rättigheter, det är en skitreligion (alla religioner är egentligen skit) helt enkelt.


    Men det hänger inte på religionen utan på kulturen. Och det är ALLTID de fattiga som gör så. Även i dem muslimska länderna. T.ex. i Iran blev det ju livsfarligt för rika människor, de blev lynchade. 
  • Praktisk58
    AndreaBD skrev 2019-11-30 13:30:52 följande:

    Men det hänger inte på religionen utan på kulturen. Och det är ALLTID de fattiga som gör så. Även i dem muslimska länderna. T.ex. i Iran blev det ju livsfarligt för rika människor, de blev lynchade. 


    BinLaden var skitrik. Men aldrig hört om en fattig Zigenare som bränner bilar eller spränger.
Svar på tråden Islam