• Anonym (Aldrig mer!)

    Så sjukt skönt att slippa bonuslivet!!!

    Efter flera långa år slipper jag äntligen leva med andras barn och allt vad det innebar. Kommer ALDRIG någonsin att göra det misstaget. Kommer ALDRIG dejta någon som har barn igen. Ryser när jag läser om hur andra har det som sitter fast i bonusträsket.. Fyfaaan vad skönt att slippa allt!

  • Svar på tråden Så sjukt skönt att slippa bonuslivet!!!
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (jinx) skrev 2020-02-14 05:51:06 följande:

    När man läser den här tråden förstår man verkligen var epitetet "the evil stepmother" kommer ifrån. 
    Stackars barn.. 


    Anledningen till att dessa styvmödrar uppfattas som elaka är att de flesta av dagens föräldrar curlar sönder sina barn så att de blir odrägliga att ha att göra med. Dessa föräldrar är helt besatta av sina barn och tycker att bonusföräldrarna ska fungera som någon slags gratis servicepersonal åt ungarna utan att få ha någon som helst åsikt om deras uppfostran. Det är förmodligen samma föräldrar som låter sina ungar använda affärer och restauranger som lekplatser och skyller det på att barn måste få vara barn, och den som inte delar deras inställning får genast epitet som barnhatare, elak styvmamma m.m. kastade på sig.
  • Anonym (A)
    Anonym (jinx) skrev 2020-02-14 05:51:06 följande:

    När man läser den här tråden förstår man verkligen var epitetet "the evil stepmother" kommer ifrån. 

    Stackars barn.. 


    Oj, här ville jag skriva nåt elakt till en elak person, vad arg jag blev, men jag biter ihop och säger i stället: Läs på om Cinderella Stepmother Syndrome. Du är okunnig så jag får ha överseende och hoppas att du lär dig nåt i stället.
  • Anonym (b)
    Anonym (A) skrev 2020-02-14 07:49:37 följande:
    Oj, här ville jag skriva nåt elakt till en elak person, vad arg jag blev, men jag biter ihop och säger i stället: Läs på om Cinderella Stepmother Syndrome. Du är okunnig så jag får ha överseende och hoppas att du lär dig nåt i stället.
    Kan du utveckla lite, för oss okunniga?

    Hur kommer Cinderella Stepmother Syndrome in i bilden?
  • Ess
    Anonym (Singelpappa) skrev 2020-02-13 21:32:55 följande:

    "Makens barn är skrikiga snorungar och trotsiga tonåringar men MINA barn är hur ordentliga och artiga som helst"

    "Min man är så flat och mesig när han pratar med barnens mor"

    "Maken prioriterar barnen före mig och mina barn trots att jag gnällt sönder hans tillvaro för att han ska fatta att mina barn är viktigast"

    Alltså, gör era män en tjänst och avlägsna er från deras närvaro. Om det här är vad ni tänker så är era och era mäns liv bättre om ni lever som särbos eller ex.


    Tja, egna barn andras ungar!
  • Ess
    Anonym (Varför ?) skrev 2020-02-13 20:06:58 följande:

    En geniunt nyfiken fråga till alla er som säger grattis till TS och avskyr bonuslivet, vad är det som gör att ni inte uppskattade det ? Jag menar, att ni skulle komma på 2a, 3e eller 4e plats i mannens/kvinnans liv måste ni ju förstått när ni inledde förhållandet?


    Varför tror du att man kommer på andra plats?

    Jag och maken har alltid haft samma ställning som vuxna i familjen. Förstår inte de alls som ska rangordna, prioriterad blir den som behöver det bäst för tillfället, barn eller vuxen spelar ingen roll.
  • Anonym (Singelpappa)
    Anonym (förstår dig) skrev 2020-02-14 07:40:59 följande:

    Anledningen till att dessa styvmödrar uppfattas som elaka är att de flesta av dagens föräldrar curlar sönder sina barn så att de blir odrägliga att ha att göra med. Dessa föräldrar är helt besatta av sina barn och tycker att bonusföräldrarna ska fungera som någon slags gratis servicepersonal åt ungarna utan att få ha någon som helst åsikt om deras uppfostran. Det är förmodligen samma föräldrar som låter sina ungar använda affärer och restauranger som lekplatser och skyller det på att barn måste få vara barn, och den som inte delar deras inställning får genast epitet som barnhatare, elak styvmamma m.m. kastade på sig.


    Du har inga egna barn misstänker jag. Det du beskriver är inget jag sett varken i min egna familj eller hos vänner och bekanta.

    Barnlösa har ju i regel låg tolerans till barn, vilket jag själv hade innan jag skaffade egna. Då är det lätt att barn som är som barn är i allmänhet förstoras upp till snoriga och skrikiga som använder restauranger och affärer som lekplatser.
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (Singelpappa) skrev 2020-02-14 08:27:21 följande:
    Du har inga egna barn misstänker jag. Det du beskriver är inget jag sett varken i min egna familj eller hos vänner och bekanta.

    Barnlösa har ju i regel låg tolerans till barn, vilket jag själv hade innan jag skaffade egna. Då är det lätt att barn som är som barn är i allmänhet förstoras upp till snoriga och skrikiga som använder restauranger och affärer som lekplatser.
    Nej, jag vill inte ha några barn och vill inte ta hand om andras heller. Jag ser inte varför jag ska stå ut med andras jobbiga ungar, det är föräldrarna som valt ha barn och det är därför deras uppgift att se till att deras barn stör så lite som möjligt, precis som hundägare har ansvar för att ha koll på sina hundar. Jag vet dessutom att många äldre håller med mig om att barn idag är dåligt uppfostrade jämfört när deras barn var små, så det är inte bara vi utan barn som har låg tolerans för stökiga ungar.
  • Anonym (förstår dig)
    Ess skrev 2020-02-14 08:14:52 följande:
    Varför tror du att man kommer på andra plats?

    Jag och maken har alltid haft samma ställning som vuxna i familjen. Förstår inte de alls som ska rangordna, prioriterad blir den som behöver det bäst för tillfället, barn eller vuxen spelar ingen roll.
    Helt rätt, barn måste lära sig att ta hänsyn till andras behov och att man inte alltid får som man vill.
  • AndreaBD
    Anonym (Singelpappa) skrev 2020-02-14 08:27:21 följande:
    Du har inga egna barn misstänker jag. Det du beskriver är inget jag sett varken i min egna familj eller hos vänner och bekanta.

    Barnlösa har ju i regel låg tolerans till barn, vilket jag själv hade innan jag skaffade egna. Då är det lätt att barn som är som barn är i allmänhet förstoras upp till snoriga och skrikiga som använder restauranger och affärer som lekplatser.
    Exakt! De flesta är helt vettiga med sina barn, men en partner som aldrig har haft barn förstår inte detta. Det märker man ju redan med folk runt omkring, det behöver man inte ha en barnlös partner till. Jag hade en faster som inte hade barn, och en morbror som inte hade barn. Fastern och hennes man träffade oss i stan en gång och förväntade sig att vi skulle kunna äta ute, fika och umgås - med två små barn i dagisålder. Det går ju bara inte. De förstod inte riktigt att vi var tvungna att hitta på saker för barnen nästan hela tiden, så att de inte börjar bli omöjliga av ren uttråkning. 

    Och min morbror var ihop med en kvinna som hade vuxna barn - som inte levde hemma längre. Det funkade inte. Han kunde inte förstå att hon ville umgås med sina barn och barnbarn flera gånger i veckan ibland. Han tyckte, barnen var väl vuxna och behövde inte henne längre. Nej, visserligen, men hon ville ju umgås med dem. De separerade. 
  • AndreaBD
    Anonym (förstår dig) skrev 2020-02-14 09:02:17 följande:
    Helt rätt, barn måste lära sig att ta hänsyn till andras behov och att man inte alltid får som man vill.
    Om de KLARAR att göra det, det beror på åldern. Man kan inte t.ex. förvänta sig att småbarn ska sitta en timma och fika, som mina släktingar trodde. Det går helt enkelt inte. Man kan generellt inte förvänta sig att barn är små vuxna. 
Svar på tråden Så sjukt skönt att slippa bonuslivet!!!