• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2020-10-24 11:44:15 följande:

    Tack snälla för stödet och peppande ord! Ja, är så kluven. Hade äggplock den 9/10 så egentligen precis 15 dagar sen, ökning med digitala kanske inte så exakt.

    Här mina tester, den högst uppe är från idag den andra från igår


    Det är svårt att jämföra test från en dag till en annan...det behövs nog fler dagar emellan. Speciellt när det fortfarande är så tidigt som 15 dagar efter äggplock. Tänk också på att det kan skilja sig åt hur koncentrerad urinen var t.ex. Ta inte ut något än...men förstår att du är orolig. Det digitala kanske slår om vilken dag som helst. Har som sagt läst och hört många säga att de inte är att lita på. Håller tummarna!
  • Enkeli
    Clemmentina skrev 2020-10-24 12:02:10 följande:

    Det är svårt att jämföra test från en dag till en annan...det behövs nog fler dagar emellan. Speciellt när det fortfarande är så tidigt som 15 dagar efter äggplock. Tänk också på att det kan skilja sig åt hur koncentrerad urinen var t.ex. Ta inte ut något än...men förstår att du är orolig. Det digitala kanske slår om vilken dag som helst. Har som sagt läst och hört många säga att de inte är att lita på. Håller tummarna!


    Håller mig från vinet lite till. Nyss hade jag illamående i bilen.. tror inte jag inbillar det , så lite hopp kvar
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-24 11:44:15 följande:
    Tack snälla för stödet och peppande ord! Ja, är så kluven. Hade äggplock den 9/10 så egentligen precis 15 dagar sen, ökning med digitala kanske inte så exakt.

    Här mina tester, den högst uppe är från idag den andra från igår
    Vännen! Kramar! Som Clemmentina skriver, det svagare testet idag kan vara för att urinen inte är lika konsentrerad,och så ökar hcg varannan dag typ juGlad Så att det inte har ökat nämnvärt på två dagar efter varandre betyder inte att det är kört! Jag hejar fortfarande för den lilla i din mage!Hjärta
  • lillalillas
    Enkeli skrev 2020-10-24 09:26:24 följande:

    Jag är så oerhört ledsen, kände hur gravidsymtomen avtagit.. och gjorde testett. Knappt något streck bredvid kontrollstrecket. Mycket svagare nu än förut. Digitala visar också gravid 1-2 veckor men borde eg. Vara 2-3 nu. Är helt 100 att det är kört. Har inget i frysen. Hur går man vidare? Min kropp har en tendens att inte göra sig av med detta själv, haft missed abortion förut .. hur gör man då? Om det blir ännu svagare- men jag inte får mens. Ska man då till ngn klinik för att få tabletter?


    Usch vad jobbigt för dig. Jag hade så vid min första återföring som slutade med blödning några dagar senare. Men sedan så gjorde jag en ny ivf och det tog sig. Är i vecka 25 nu. Tänk att det är positivt att du plussade om det är så att det inte går hela vägen denna gång. Ta ett nytt test imorgon eller övermorgon. Håller tummarna.Kram
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-10-24 14:27:56 följande:

    Vännen! Kramar! Som Clemmentina skriver, det svagare testet idag kan vara för att urinen inte är lika konsentrerad,och så ökar hcg varannan dag typ ju Så att det inte har ökat nämnvärt på två dagar efter varandre betyder inte att det är kört! Jag hejar fortfarande för den lilla i din mage!


    Du är världens finaste! Så himla fint du alltid orkar skriva.. blir så berörd! Tack för pepp! <3 ha en superdag!
  • Enkeli
    lillalillas skrev 2020-10-24 14:45:12 följande:

    Usch vad jobbigt för dig. Jag hade så vid min första återföring som slutade med blödning några dagar senare. Men sedan så gjorde jag en ny ivf och det tog sig. Är i vecka 25 nu. Tänk att det är positivt att du plussade om det är så att det inte går hela vägen denna gång. Ta ett nytt test imorgon eller övermorgon. Håller tummarna.Kram


    Tack snälla för peppande ord. Ni är så fina som orkar skriva fina ord. En del av mig ville strunta i lutinus och dricka vin som tröst, men ger inte upp hoppet än :) ha en härlig lördag!
  • Ölandstoka
    Enkeli skrev 2020-10-24 15:24:34 följande:

    Tack snälla för peppande ord. Ni är så fina som orkar skriva fina ord. En del av mig ville strunta i lutinus och dricka vin som tröst, men ger inte upp hoppet än :) ha en härlig lördag!


    Några fler peppande ord :) Symtom kan gå upp och ner massor, speciellt när man går och känner efter hela tiden ;) Härligt att höra att du fortfarande är vid gott mod. Heja bebis! :)
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-10-23 19:21:42 följande:

    Spännande! Tiden kommer gå fort till den 17:e. Vilken vecka gör de ultraljudet i då? Jag håller på med sprutor nu och har första vul på måndag. :)


    Spännande med vul snart, har du börjat känna av något? Brukar känna mig svullen mot slutet, inbillar hur äggen växer på där inne :)
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-10-24 16:59:18 följande:

    Spännande med vul snart, har du börjat känna av något? Brukar känna mig svullen mot slutet, inbillar hur äggen växer på där inne :)


    Ja, har känt i flera dagar nu och har en del fertila flytningar. Hur känns det för dig? :)
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2020-10-24 14:06:21 följande:

    Håller mig från vinet lite till. Nyss hade jag illamående i bilen.. tror inte jag inbillar det , så lite hopp kvar


    Det ska du absolut göra! Du är gravid tills motsatsen är bevisad så att säga. Låter hoppfullt med illamående. <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020