• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Enkeli

    Hej fina ni,

    Jag pratade med kliniken nu- de sa att jag skulle sluta med lutinus och alla andra mediciner nu direkt. De trodde en blödning kommer inom en vecka och sen sade de att nästa försök blir vid nästa mens direkt- dvs i slutet på november förhoppningsvis. Det gjorde mig ändå glad! Ska sörja , äta gott och mysa denna vecka. På torsdag ska jag ut och äta med en vän och dricka vin- på fredag ska jag vara ledig och hela helgen. Sen nästa vecka ska jag äta supernyttigt och börja träna mycket! Fokuserat på det tänker jag.

    I morse vaknade jag dock med hemsk ångest..usch och fy! Biverkningar på att sluta med lutinus

  • minnie768
    Enkeli skrev 2020-10-26 10:36:20 följande:

    Hej fina ni,

    Jag pratade med kliniken nu- de sa att jag skulle sluta med lutinus och alla andra mediciner nu direkt. De trodde en blödning kommer inom en vecka och sen sade de att nästa försök blir vid nästa mens direkt- dvs i slutet på november förhoppningsvis. Det gjorde mig ändå glad! Ska sörja , äta gott och mysa denna vecka. På torsdag ska jag ut och äta med en vän och dricka vin- på fredag ska jag vara ledig och hela helgen. Sen nästa vecka ska jag äta supernyttigt och börja träna mycket! Fokuserat på det tänker jag.

    I morse vaknade jag dock med hemsk ångest..usch och fy! Biverkningar på att sluta med lutinus


    Ville bara skicka en stor kram till dig! <3 Du gör helt rätt, ät och drick det du vill nu denna veckan och låt känslorna  komma. Väldigt skönt ju att kunna köra igång så snart igen, hade varit jobbigt att vänta kanske till efter nyår <3 

  • Enkeli
    minnie768 skrev 2020-10-26 10:43:03 följande:

    Ville bara skicka en stor kram till dig! <3 Du gör helt rätt, ät och drick det du vill nu denna veckan och låt känslorna  komma. Väldigt skönt ju att kunna köra igång så snart igen, hade varit jobbigt att vänta kanske till efter nyår <3 


    Tack för pepp! :)

    Jag vaknade verkligen med galen ångest inatt.. inte kul alls! Men förhoppningsvis blir det lättare för varje dag, och det är faktiskt november redan på söndag.. hoppas bara mensen kommer snart!

    Hur har ni andra fått blödning efter avslutad lutinus?
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-26 10:36:20 följande:

    Hej fina ni,

    Jag pratade med kliniken nu- de sa att jag skulle sluta med lutinus och alla andra mediciner nu direkt. De trodde en blödning kommer inom en vecka och sen sade de att nästa försök blir vid nästa mens direkt- dvs i slutet på november förhoppningsvis. Det gjorde mig ändå glad! Ska sörja , äta gott och mysa denna vecka. På torsdag ska jag ut och äta med en vän och dricka vin- på fredag ska jag vara ledig och hela helgen. Sen nästa vecka ska jag äta supernyttigt och börja träna mycket! Fokuserat på det tänker jag.

    I morse vaknade jag dock med hemsk ångest..usch och fy! Biverkningar på att sluta med lutinus


    Vad skönt att få köra igång direkt på nästa mens! De gör du rätt i,ta hand om dig med god mat,god dricka och trevligt sällskap,blandat med nyttigheter :) Kramar!
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2020-10-26 10:36:20 följande:

    Hej fina ni,

    Jag pratade med kliniken nu- de sa att jag skulle sluta med lutinus och alla andra mediciner nu direkt. De trodde en blödning kommer inom en vecka och sen sade de att nästa försök blir vid nästa mens direkt- dvs i slutet på november förhoppningsvis. Det gjorde mig ändå glad! Ska sörja , äta gott och mysa denna vecka. På torsdag ska jag ut och äta med en vän och dricka vin- på fredag ska jag vara ledig och hela helgen. Sen nästa vecka ska jag äta supernyttigt och börja träna mycket! Fokuserat på det tänker jag.

    I morse vaknade jag dock med hemsk ångest..usch och fy! Biverkningar på att sluta med lutinus


    Det låter som en bra plan! Skönt att ni inte behöver vänta sen. Njut och unna dig lite extra den här veckan. Håller tummarna för att blödningen kommer av sig själv sen!
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-10-26 08:29:11 följande:

    Nä så är det,och gravid naturligt tror jag vi kan utesluta helt,hehe:) Har haft en lite cystor över åren,men de känns inte såhär. Så förhoppningsvis är allt ok jo :)

    Skriv sen med ditt UL resultat! <3


    Det hoppas vi verkligen att det är! Tack, det gick fint. Hade 7-8 äggblåsor i hyfsad storlek och några till på gång. Blir ett till vul innan äggplock.
    minnie768 skrev 2020-10-26 09:44:35 följande:

    De gör ultraljudet på kliniken i v8, men jag fick det en dag tidigare pga jag inte kunde ta ledig den dagen så för mig blir det 7+6 ?? haha.

    Men spännande! Hur gick det? :)


    Åh spännande! :) Nu hoppas vi tiden går fort till ultraljud.

    Vul idag gick bra. 7-8 äggblåsor i hyfsad storlek (13-17 mm) och några till på gång. Ska göra ett vul till innan äggplock. Verkade inte vara någon risk för överstimulering så jag hoppas det stämmer så att det blir färskåterföring denna gång!
  • Chajsa
    Sussna85 skrev 2020-10-26 08:32:00 följande:

    Hur har det gått för dig Chajsa? Du hade ju så ont i magen här för några dagar sen....Hoppas att allt är ok! <3


    Åh vad fin du är! Det har blivit bättre, jag tror faktiskt det kan ha varit en så enkel grej som förstoppning haha! Känner fortfarande lite molande och stick men inte som tidigare. Tog ett nytt test clearblue med veckoindikator imorse och då har den skiftat upp från ?gravid 1-2? till ?2-3? så jag hoppas det går åt rätt håll. Ska boka in tidigt vul imorgon! Är dock väldigt ödmjuk inför att graviditeten kan gå tillbaka och jag får köra på med ny behandling. Hur går det för dig? <3
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-26 12:24:29 följande:

    Det hoppas vi verkligen att det är! Tack, det gick fint. Hade 7-8 äggblåsor i hyfsad storlek och några till på gång. Blir ett till vul innan äggplock.Åh spännande! :) Nu hoppas vi tiden går fort till ultraljud.

    Vul idag gick bra. 7-8 äggblåsor i hyfsad storlek (13-17 mm) och några till på gång. Ska göra ett vul till innan äggplock. Verkade inte vara någon risk för överstimulering så jag hoppas det stämmer så att det blir färskåterföring denna gång!


    Vad skönt att det inte finns risk för överstimulering! Och blåsornas antal var ju helt ok. Ca 10 st är ganska optimalt enligt många kliniker,förhoppningsvis hinner de som var pågång växa till sig :) När är nästa vul?
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-26 12:38:01 följande:

    Åh vad fin du är! Det har blivit bättre, jag tror faktiskt det kan ha varit en så enkel grej som förstoppning haha! Känner fortfarande lite molande och stick men inte som tidigare. Tog ett nytt test clearblue med veckoindikator imorse och då har den skiftat upp från ?gravid 1-2? till ?2-3? så jag hoppas det går åt rätt håll. Ska boka in tidigt vul imorgon! Är dock väldigt ödmjuk inför att graviditeten kan gå tillbaka och jag får köra på med ny behandling. Hur går det för dig? <3


    Ja om inte magen funkar så kan hela kroppen bli i olag. Men då verkar det gå åt rätt håll iallafall, jag hejjar på det<3 Jag väntar på att få köra igång på nya kliniken ibörjan av November,försök nr 4 :)
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-10-26 12:57:59 följande:

    Ja om inte magen funkar så kan hela kroppen bli i olag. Men då verkar det gå åt rätt håll iallafall, jag hejjar på det<3 Jag väntar på att få köra igång på nya kliniken ibörjan av November,försök nr 4 :)


    Åhh vad jag hejar på dig!! Början på november är ju helt preciiiis. Det är härligt när man får göra något aktivt! Hur funkar ivf i Finland? Vad kostar det osv? Tar du ultraljudskontroller på Åland eller hur sköter ni den?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020