• Nowoli

    BIM dec 2020

    En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

  • Svar på tråden BIM dec 2020
  • siiimbooo

    25 år, BIM 3/12 , första barnet och andra försöket. BIM + 3 idag och negativt test idag, ömma bröst och mensvärk som kommer och går. Mensen kommer väl snart.. Bara att försöka igen. Grattis till alla som fått positivt!!

  • SML89
    Milie skrev 2020-12-06 11:20:00 följande:

    Kul! Även om man ska vara petig så indikerar positivt test bara att kroppen gör en ansats och försöker ägglossa. Men oftast gör den nog det. Ja, 7 dagar är för kort. Säger jag av erfarenhet. Min lutealfas är alltid för kort (8-9 dagar) så jag blir aldrig gravid så länge jag inte förlänger med progesteron. Men om du brukar ha en bra längd så är det inte så otroligt att cykeln förlängs eftersom lutealfasen oftast är konstant.


    Tack du har helt rätt. Men känns iaf bättre att få den fasta gubben än bara den blinkande haha. Ett steg närmre. Jag har dock haft känningar på ena sidan igår och idag så hoppas ja får äl. Okej ja har vanligtvis en lutealfas på ca 11 dagar, så borde kanske räkna på det.

    I annat fall kanske ja får testa med kräm ja med om äl fortsätter komma senare än va appen indikerar.
  • Snäckan92

    Har Bim 9/12 och sedan en vecka tillbaka värk i livmodern, hoppas det är något som växer sig fast där.

    Men en undran... Jag har sedan några dagar tillbaka mycket mer flytningar än normalt, ganska geggiga o vita (sorry, haha). Kan det vada en indikation på något?

    Tempen har stigit sedan äl och är fortsatt högre än normalt

  • Tokan123

    Har slut på äl tester ????... har dock som ligger och väntar i brevlådan när jag kommer hem senare i eftermiddag. Testade ju tokpositivt igår kl 14. Är intresserad av att se om de visar högt idag med eller om det är påvög neråt igen. Hur många dagar brukar man visa högt? Har iaf fått till det varannan dag hela veckan och varje dag fre-sön så hoppas hoppas, nu börjar den eviga väntan .. bim borde blivit framflyttat en dag till 20/12.

  • Bebis2019


    Är så nyfiken, min temp stiger och stiger sen efter ägglossningen och är högre än vanligt. Min temp brukar ligga på 36.50 ca kring ägglossning men den ökar varje dag den här gången och låg igår på 37.71 och idag 37.5. Någon som plussat som det stegrat för hela tiden? Har också svagt molande till och från
  • My19

    Bim igår. Negativt test idag. Hade tänkt vänta till nästa helg men så va ja på affären hahaha.. så testade typ kl 12 idag efter 0,5 liter kaffe och 7ggr på toa.. så kanske inte så tillförlitligt?

  • Kristinis

    Känner samma! Så jobbigt. Bim 8/12 men gissar mer på 9e eller 10 då jag tror ägglossningen kom lite senare än beräknat. Inte känt nånting på några dagar men nu har det börjat bli svag molvärk långt ner i magen.. man hoppas ju verkligen det är något annat än tidig mensvärk.. Vill testa varje dag men ska verkligen försöka hålla mig tills tis eller onsdag.


    Värphönan skrev 2020-12-06 11:18:53 följande:

    Varför ska det va så svårt att känna skillnad på växtvärk och mensvärk? :(


  • Milie
    SML89 skrev 2020-12-06 11:49:28 följande:

    Tack du har helt rätt. Men känns iaf bättre att få den fasta gubben än bara den blinkande haha. Ett steg närmre. Jag har dock haft känningar på ena sidan igår och idag så hoppas ja får äl. Okej ja har vanligtvis en lutealfas på ca 11 dagar, så borde kanske räkna på det.

    I annat fall kanske ja får testa med kräm ja med om äl fortsätter komma senare än va appen indikerar.


    Ja, absolut. Det förstår jag. Jag blir så himla glad de gånger jag prickar. Jag har ofta en väldigt kort LH-topp och måste testa varje gång jag går på toa när det närmar sig. Jag höll på 1,5 år innan jag blev gravid med andra barnet och då höll jag på bli knäpp så jag gick mer och mer över till endast sekret och temp.
  • Värphönan
    Kristinis skrev 2020-12-06 17:37:46 följande:

    Känner samma! Så jobbigt. Bim 8/12 men gissar mer på 9e eller 10 då jag tror ägglossningen kom lite senare än beräknat. Inte känt nånting på några dagar men nu har det börjat bli svag molvärk långt ner i magen.. man hoppas ju verkligen det är något annat än tidig mensvärk.. Vill testa varje dag men ska verkligen försöka hålla mig tills tis eller onsdag.


    Då har vi rätt lika. Har bim på torsdag men ska nog ta ett test i dagarna innan för jag kan inte hålla mig.
  • Milie
    Snäckan92 skrev 2020-12-06 13:44:44 följande:

    Har Bim 9/12 och sedan en vecka tillbaka värk i livmodern, hoppas det är något som växer sig fast där.

    Men en undran... Jag har sedan några dagar tillbaka mycket mer flytningar än normalt, ganska geggiga o vita (sorry, haha). Kan det vada en indikation på något?

    Tempen har stigit sedan äl och är fortsatt högre än normalt


    Generellt kan man säga att östrogen ger glidigt, glansigt, vattnigt, strerchigt, genomskinligt (äggvite med andra ord). Östrogen är högt just innan ägglossning. Sen nu i lutealfasen dominerar progesteron. Det ger mer seg, klibbig, vitt. Tyvärr tror jag inte det är någon skillnad på cykeln man blir preggo och alla andra.
Svar på tråden BIM dec 2020