• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-03-19 09:45:56 följande:

    men så bra!  skönt med en nystart för er, kändes det som att de hade lite nya ideer också som ni kunde prova förutom medicinen? menade de långa protokollet då? min läkare sa också att det evenutellt finns en bättre chans att äggen mognar 'samtidigt' med långa protolollet.

    bra att de gjorde en undersökning där också, alltid bra med fler läkare som kan komma fram till lösningar =) ang slemhinnan så verkar ju akupunktur vara det bästa vilket du redan har förstått ;)

    haha skönt att du kan min plan ! 

    men ja det stämmer, vi går tillbaka till gonal f och tar 375 ie och hoppas att alla vitaminer börjar verka ordentligt! jag har bokat in en tid med akupunktör om någon vecka för konsultation så får vi se om jag kör med henne också. 

    hoppas du får din tid från sjukhuset snart!!


    Verkligen! Nu känns det som att starta om på nytt. Hoppas bara att det går snabbt att få operationstid. Jag ska ringa i nästa vecka och höra om remissen kommit fram.

    De föreslog korta protokollet men tillsammans med ovitrellen så tar man något annat preparat, som en dubbel trigger för äggmognaden. Och sedan lite högre dos på menopuren för att de gärna vill ha ut ca 20st ägg. Men i övrigt lät det inte som att de jobbar med tilläggsmediciner. Jag ska fråga om embryoglue nästa gång.
  • Smilla93
    Clemmentina skrev 2021-03-19 09:50:22 följande:

    Nu har jag gjort vul! Det såg ut som om det fanns ungefär 13 äggblåsor på gång i storleken 11-14 mm. Det blir nytt vul på måndag och sen äggplock någon gång i mitten/slutet av nästa vecka. Jag vill ju verkligen göra en färskåterföring...finns nog en liten risk för överstimulering. Håll tummarna för att det inte blir så!


    Ja vad kul!!! Hoppas att det är många som mognar och att det blir många befruktade!!

    Åh hoppas du inte blir över stimuleras, håller tummarna att det går bra! :)

    Kollade upp angående pcos, vi har ju tydligen många fler omogna follikar (alltså mer än normalt) så det är nog snarare större risk att bli överstimulerad med pcos och antagligen därför jag fick en låg startdos! Trodde att det var cystor man hade men det är tydligen ägg blåsor mwd omogna ägg.. ;)
  • Jenzia
    Annna84 skrev 2021-03-19 16:02:56 följande:

    Verkligen! Nu känns det som att starta om på nytt. Hoppas bara att det går snabbt att få operationstid. Jag ska ringa i nästa vecka och höra om remissen kommit fram.

    De föreslog korta protokollet men tillsammans med ovitrellen så tar man något annat preparat, som en dubbel trigger för äggmognaden. Och sedan lite högre dos på menopuren för att de gärna vill ha ut ca 20st ägg. Men i övrigt lät det inte som att de jobbar med tilläggsmediciner. Jag ska fråga om embryoglue nästa gång.


    Ursäkta om jag tränger mig på med en fråga, men har du haft problem med att dina ägg inte är mogna? Eller vad vad anledningen till att de rekommenderar dubbel trigger?
  • Dhalia
    Jenzia skrev 2021-03-19 11:01:32 följande:

    Jag tar extra tillskott av e-vitamin just för slemhinnans skull, gjort det länge och vet inte riktigt om det gett så mycket effekt. Har iaf lika lite mens som vanligt

    Jag är också intresserad av bättre äggmognad i o m att jag hade 10 omogna ägg nu. Tror det heter dubbel trigger, att man både tar Ovitrelle och en antagonist (spray eller spruta) att det finns en del som får bättre resultat av det


    Fick du progynon som ökar slemhinnan extra vid IVF?
  • Jenzia
    Dhalia skrev 2021-03-19 17:57:32 följande:

    Fick du progynon som ökar slemhinnan extra vid IVF?


    Nej, min slemhinna var bra vid ET, tror den var 12 mm. Men vid tidigare VUL under utredningen har den varit lite tunnare, runt 9-10 mm efter ägglossning. Så därför har jag tagit högdos e-vitamin för att försöka boosta den.
  • Annna84
    Jenzia skrev 2021-03-19 17:48:33 följande:

    Ursäkta om jag tränger mig på med en fråga, men har du haft problem med att dina ägg inte är mogna? Eller vad vad anledningen till att de rekommenderar dubbel trigger?


    Hej! Absolut ingen fara. Jag har inte haft problem med omogna ägg, enbart vid sista försöket då 9 av 16 var mogna. Vad jag förstod så körde kliniken med den extra medicineringen (har för mig att den hette superfakt eller liknade) för att testa sig fram, alla kliniker har sina sätt att jobba och jag märker att det är lite olika.
  • Annna84
    Jenzia skrev 2021-03-19 18:10:37 följande:

    Nej, min slemhinna var bra vid ET, tror den var 12 mm. Men vid tidigare VUL under utredningen har den varit lite tunnare, runt 9-10 mm efter ägglossning. Så därför har jag tagit högdos e-vitamin för att försöka boosta den.


    Jag fick reda på att min slemhinna eventuellt är något tunn, låg nu CD 7 på ca 4mm och som mest har den nog legat på 8,6mm vid ÄL. Jag har knappt heller någon mens. Har E-vitamin boostat upp den tror du? Och isåfall vilken dos tar du?
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-03-19 10:56:54 följande:

    Det låter ju jättebra!! Helt perfekt antal! Vad skönt! Inte så länge kvar till äggplock då! Om blåsorna är 11-14 mm idag låter det som äggplock blir i mitten av nästa vecka ju


    Ja jag hoppas på det! Känns som om det kan bli all time high vad det gäller ägg för min del. Hoppas bara att merparten blåsor innehåller ägg också. Det som är bra är att blåsorna verkar vara ungefär i samma storlek.
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-03-19 11:01:32 följande:

    Jag tar extra tillskott av e-vitamin just för slemhinnans skull, gjort det länge och vet inte riktigt om det gett så mycket effekt. Har iaf lika lite mens som vanligt

    Jag är också intresserad av bättre äggmognad i o m att jag hade 10 omogna ägg nu. Tror det heter dubbel trigger, att man både tar Ovitrelle och en antagonist (spray eller spruta) att det finns en del som får bättre resultat av det


    Också läst/hört om det! Låter ju som något jag hade behövt. Får kolla upp om det behövs fler försök!
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-03-19 11:20:38 följande:

    Det låter ju riktigt bra! Hoppas verkligen på ingen överstimulering så du får tillbara ett ET.


    Hoppas verkligen det! Vore så himla trist med överstimulering. Men bra med fler blåsor än tidigare.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021