• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-04-30 09:16:56 följande:

    Ville bara skriva lycka till till er som precis har fått göra en insättning nu och till er andra som är eller snart är igång med sprutorna <3

    Jag ska på söndag få veta hur det har gått för våra embryon.

    Ha en fin valborg!!


    tack snälla, och jag hoppas på positiva besked för dig på söndag!!!Hjärta
  • Iväntanpåivf
    Annna84 skrev 2021-04-30 09:16:56 följande:

    Ville bara skriva lycka till till er som precis har fått göra en insättning nu och till er andra som är eller snart är igång med sprutorna <3

    Jag ska på söndag få veta hur det har gått för våra embryon.

    Ha en fin valborg!!


    tack :) 

    håller tummarna för bra besked på söndag. 
  • Bejby2021

    Hej!

    Jag gör min första sprutdag idag.

    Är det någon som vet (ungefär) vilken dag som blir äggplock?

    Fått för mig att det är ca dag 12? :)

    Sååå nervös...

  • Annna84
    Bejby2021 skrev 2021-04-30 10:10:32 följande:

    Hej!

    Jag gör min första sprutdag idag.

    Är det någon som vet (ungefär) vilken dag som blir äggplock?

    Fått för mig att det är ca dag 12? :)

    Sååå nervös...


    Spännande! Det kommer att gå bra! Jag har gjort uttag dag 13, 14 och 15. Men det är olika beroende på hur äggblåsorna växer. Lycka till!
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-04-29 19:20:31 följande:
    ja men precis, man vill gärna ha en rak och ärlig dialog med sin klinik, jag känner att min sluter sig mer o mer.. men men kan ju vara lite kulturen här i Schweiz också, bättre att inte säga för mkt liksom. 
    och ja precis, känns ju som att man kanske testar Prag igen när pandemin lagt sig lite, imorgon ska ju jag o mannen få första vaccindosen i alla fall!

    ja jag förstår dig med alla känslorna utanpå :/ man blir ju så osäker på sig själv och sin egen kropp då det är så sjukt mkt som ska klaffa och man har haft ALLDELES för mkt tid att tänka de senaste månaderna. jag känner väl mig lite lugnare ändå även om jag är lite trött o less, men har man ett barn känner jag att man har mkt att vara tacksam för ändå. 

    jag känner igen dina teorier, ett lågt amh är ju inte allt (mitt är ju inte särskilt lågt - ligger på 2,47 men du o jag fick ändå ut samma antal ägg i slutändan, där 3 befruktades!)   jag har ju dessutom lite tröga äggledare och förmodligen kan något med immunförsvaret också vara knas så finns mycket att välja mellan här Förvånad sen vet jag att efter 35 så försämras ofta äggkvaliten betydligt (kunde ju dock inte bli gravid naturligt vid 30 heller...) men ja jag funderar väl på att köra all in på vitaminer etc om detta försöket misslyckas,  samt köra mer akupunktur för att försöka väcka äggstockarna till liv, och sedan hoppas att nästa försök ger bättre utfallFlört men som sagt, kan mkt väl bli i Prag då igen för att maxa chanserna...det känns som att de vet vad de gör där. (lite kritisk måste man ju vara även om det är många faktorer som spelar in!)

    Men känns ju som att det är oerhört viktigt att föra en dialog och dessutom dela med sig av funderingar, även som läkare. För att se vad man kan göra annorlunda. Sen ibland är det slumpen såklart. Skönt att ni ska få vaccinet! Det hade jag nog också kört om jag blev erbjuden :) Verkar vara OK ändå.


    Mirakel kan ju hända, jag håller verkligen, verkligen tummarna för din lilla segis! Annars så får det bli mer vitaminer och lite mer akupunktur för dig. Sen tror jag sommaren överlag gör att kroppen mår bättre, så får man hoppas det i sig gör att det går bättre Solig


     

  • Inalina
    Bejby2021 skrev 2021-04-30 10:10:32 följande:

    Hej!

    Jag gör min första sprutdag idag.

    Är det någon som vet (ungefär) vilken dag som blir äggplock?

    Fått för mig att det är ca dag 12? :)

    Sååå nervös...


    Hej! Så spännande! Vilken dos har du fått? Mellan dag 11-15 verkar vanligast :) jag har gjort på dag 12 och 14! Nu är du igång!! :)
  • Bejby2021
    Annna84 skrev 2021-04-30 10:43:29 följande:

    Spännande! Det kommer att gå bra! Jag har gjort uttag dag 13, 14 och 15. Men det är olika beroende på hur äggblåsorna växer. Lycka till!


    Tack! :)
  • Bejby2021
    Inalina skrev 2021-04-30 11:50:07 följande:

    Hej! Så spännande! Vilken dos har du fått? Mellan dag 11-15 verkar vanligast :) jag har gjort på dag 12 och 14! Nu är du igång!! :)


    Tack!

    112.5 Bemfola :)

    På 87.5 fick jag tre äggblåsor som växte därför avbröt vi och gick över till IVF.

    Jag är i riskzoon för överstimulering.
  • YKY
    Annna84 skrev 2021-04-30 09:16:56 följande:

    Ville bara skriva lycka till till er som precis har fått göra en insättning nu och till er andra som är eller snart är igång med sprutorna <3

    Jag ska på söndag få veta hur det har gått för våra embryon.

    Ha en fin valborg!!


    Håller tummarna för bra besked på söndag!

    Detsamma till dig! Grillning blir det här ikväll,vädret ser lovande ut här. :)
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-04-30 09:16:56 följande:

    Ville bara skriva lycka till till er som precis har fått göra en insättning nu och till er andra som är eller snart är igång med sprutorna <3

    Jag ska på söndag få veta hur det har gått för våra embryon.

    Ha en fin valborg!!


    Tack och detsamma! Håller tummarna för fina besked på söndag!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021